Brushless 1/8 HPI Savage

Ik zal hier misschien wel een discussie mee uitlokken, maar wie bepaalt dat t een bep. schaal heeft ?( serieuze vraag) Ik bedoel een suzuki jimny is ook een stuk kleiner dan een Q7, maar zijn toch beidde 1:1?

Zijn die schaalverdelingen niet alleen relevant bij wedstrijden?
Sowieso maakt het in mijn ogen niet uit welke schaal het is, vindt t leuk omdat ze leuk zijn, niet om de schaal.
Ik begrijp dat als je aan een bep lengte/breedte voldoet je in een schaal valt.

Savage kun je wel mee racen, maar echt in de buurt komen van "echte racers"komt ie niet, dat is wat nard ermee bedoelt denk ik.
En de revo is daar meer geschikt voor, en qua bashen doet de savage het beter, puur door die TVP's, dat maakt m sterker.

( al die discussie's over die savage en revo, zijn al tig keer voorgekomen, "revo geen racer", "savage geen racer", Lekker boeiend allemaal ;-) )

Ik zal hier misschien wel een discussie mee uitlokken, maar wie bepaalt dat t een bep. schaal heeft ?( serieuze vraag) Ik bedoel een suzuki jimny is ook een stuk kleiner dan een Q7, maar zijn toch beidde 1:1?

Zijn die schaalverdelingen niet alleen relevant bij wedstrijden?
Sowieso maakt het in mijn ogen niet uit welke schaal het is, vindt t leuk omdat ze leuk zijn, niet om de schaal.
Ik begrijp dat als je aan een bep lengte/breedte voldoet je in een schaal valt.

Savage kun je wel mee racen, maar echt in de buurt komen van "echte racers"komt ie niet, dat is wat nard ermee bedoelt denk ik.
En de revo is daar meer geschikt voor, en qua bashen doet de savage het beter, puur door die TVP's, dat maakt m sterker.

( al die discussie's over die savage en revo, zijn al tig keer voorgekomen, "revo geen racer", "savage geen racer", Lekker boeiend allemaal ;-) )

Ik denk niet dat die tvps wat te maken heeft hoor.. De chassis van revo is plastieke en anders ontworpen, die heb ik ook nooit bij iemand gehoord of gezien dat die is gebroken ofzo.
Voor mijn gevoel is savage sterker dan een revo door de ontwerp van de bulkheads en de bumpers. Die kunnen dusdanig beter een klap opvangen of met andere woorden de kracht van een impact verdelen, zodat er niks breekt. Tevens heeft een savage ook een stuk langere veerweg, waardoor racen moeilijker wordt, maar jumpen juist beter.

Edit: ff iets heel anders.. Ik heb swaybar set en RPM armen gekocht. Toen ik ze tegelijk thuis kreeg, blijkt dat het niet op mekaar past, die RPM armen hebben die gaten niet om dat armpje van de swaybar erin te zetten. Iemand enige ervaring mee of een oplossing heeft, zonder dat ik een nieuwe set moet kopen?

Laatst bewerkt:

1000% gelijk .
Ik heb dat ook al vaker gezegt.
alleen doe ik het een fiat panda en een hummer.
beide 1/1

Ik ken er al 2 met gebroken/ gescheurde tvp's. Ikzelf had er 1 en volgens mij Patrick ook.
Maar de tvp's hebben wel degelijk ermee te maken.

Edit: ff iets heel anders.. Ik heb swaybar set en RPM armen gekocht. Toen ik ze tegelijk thuis kreeg, blijkt dat het niet op mekaar past, die RPM armen hebben die gaten niet om dat armpje van de swaybar erin te zetten. Iemand enige ervaring mee of een oplossing heeft, zonder dat ik een nieuwe set moet kopen?

Gaatje boren? Lijkt me niet zo heel lastig:)

volgens mij niet.de can is anders en ook die ribben zitten in de weg ,weet alleen niet of je de blower wat open kan buigen en eromheen kan klemmen..en zeker in de flux past hij denk niet aangezien je met de motor mounts zit

Past niet! Heb ik gehad voordat ik de 1717 monteerde.

Je kunt deze pasmaken door de lipjes waar normaal de kabelbinders omheen gaan en deze dan over de ventilatorbehuizing met deze vast te zetten.

Back