Brushless 1/8 HPI Savage

volgens mij is dit een nederlander die er 1 heeft, weet niet z'n ervaringen, maar je ziet ze niet veel ( heeft denk ook zo z'n redenen )

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet er wel vet uit, de rij eigenschappen zien er een stuk beter...
Ik heb nog een XSS liggen, dus zit te denken om die brushless te maken en dan maar gelijk 5t. Nog tips welke esc en motor ik hievoor het beste kan gebruiken?

Hangt een beetje af van het totale gewicht denk ik, hij zal niet zo zwaar zijn als een Hpi 5T denk ik, maar je zal wel een flinke motor nodig hebben.
Ook die aandrijfas schijnt nogal een probleem te zijn( las ik bij het filmpje ), of leveren ze die bij die conversions er ook bij?

Hangt een beetje af van het totale gewicht denk ik, hij zal niet zo zwaar zijn als een Hpi 5T denk ik, maar je zal wel een flinke motor nodig hebben.
Ook die aandrijfas schijnt nogal een probleem te zijn( las ik bij het filmpje ), of leveren ze die bij die conversions er ook bij?

Bij de conversie zit een hele dikke dogbone bij. totaal komt ong een halve kilo aan gewicht erbij door de tvps. Ik zit te denken om gewoon mamba monster esc te gebruik, maar welke motor?
Of stellen jullie toch voor om voor de mamba XL te gaan? (als het past)

1717 of 1520 op 6S met MMM moet wel lukken denk ik zo.

EDIT: Ik heb nog een 1717 liggen zou je interesse hebben.

Bij de conversie zit een hele dikke dogbone bij. totaal komt ong een halve kilo aan gewicht erbij door de tvps. Ik zit te denken om gewoon mamba monster esc te gebruik, maar welke motor?
Of stellen jullie toch voor om voor de mamba XL te gaan? (als het past)

Er staat een savage 5T conversie met een mamba xl op youtube.
Beest achtig hard gaat dat

Er staat een savage 5T conversie met een mamba xl op youtube.
Beest achtig hard gaat dat

Ik zit te denken om de conversie kit van Alza racing te kopen. Daar zit de trans en motor meer naar het midden van de auto, zodat er meer ruimte is om een grotere motor in te zetten.
Ik moet eerst mijn revo verkopen, voordat ik aan deze project begin. Anders zit ik met al die autotjes en een leeg portomonee. :P

Met een 1/5 zou ik sowieso de LiPo's tussen de TVP's willen hebben, dus geen TCS. Daarnaast vind ik de indeling bij de TCS maar vreemd: motor / esc / gearbox achterin, dan de lipo's in het midden en dan voorop servo en ontvanger ... gewicht ligt te veel naar achter lijkt me.

Ja klopt, bij die van tcs wordt alleen de ruimte tussen de trans en de radiobox verlengd, daarom ben ik ook van plan om die van Alza racing te nemen. Daar zitten de trans en de motor iets meer naar voren, zodat een grotere motor makkelijkere in past.
btw. welke smeer gebruiken jullie voor die bevelgear? Ik ben net door die originele heen, om dan weer 5 euro voor zo klein tubbe te betalen die maar 2x kan gebruiken vind ik weer teveel van het goede.

Toevallig weet ik dat er iemand bezig is een centerdiff te maken voor de savage. Ik dacht om in de stock bak te plaatsen, maar dat weet ik niet zeker.

Dat zou mooi zijn. Heb een half jaar geleden wat Sketch Ups gedaan om een cdiff in mijn Savage te zetten maar dan zou ik custom alu moeten maken en daar had ik geen tijd/zin in. Een drop-in mod zou wel mooi zijn.

Het is misschien een domme vraag maar ik stel het toch:

Is een Brushless auto sneller dan een NIET brushless? of is het verschil alleen maar dat er geen slijtage is?

Beste Savage rijders.
Ik kan een 2e hands savage kopen is dit een goede deal?

savage flux met de orginele flux motor hp versie (voor 6s lipo)
er zit een hd tandwiel in
en een stabilisator set.
Het is een 40mhz versie

Wat er dus niet in zit is een regelaar. Voor de rest helemaal compleet zo ver ik bergreep. Hij wilde hem eerst als roller verkopen maar nu dan met de rest van de onderdelen er ook bij.
Zijn vraagprijs is 500 euro.

Is dit een goede prijs en welke regelaar kan ik het beste kopen en wat is de prijs daarvan?
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Back