Brushless 1/8 HPI Savage

Op de revo was dat lang zo veel niet. Maar goed Neem aan dat het wel oké is.
Bedankt voor de tips

Laatst bewerkt door een moderator:
Lol precies, mocht het niet zo zijn dat ik net mijn lipo kapot heb gemaakt. Door kleine crash wipte mijn Lipo uit de auto. Omhulsel van hardcase lipo kapot maar hoe zie ik nu of rest kapot is of niet? durf hem eigenlijk niet op lader te zetten. Wie weet raad

als hij kapot is gaat de cel bol staan.en als je een goede lader heb ziet hij dat er een cel kapot is en gaat niet laden.
ps .klitteband om je accu bakken heen!!!!;)

Je shafts inkorten .. die snap ik niet :???:

Hoe wil je een shaft inkorten met huis en tuin gereedschap? Aan beide kanten van de shaft zitten schroef draden, die kan ik niet zomaar ff opnieuw tappen. Ik heb eerst langere schroeven nodig, dan ga ik kijken waar de shock lekt, ik denk een gebogen shaft.

IDD gewoon de shafts afslijpen met de dremel en dan opnieuw tappen..
Er staat ergens een hele mooie tutorial met foto's op S-C maar kan hem niet vinden... DAMN..
was iemand uit hong kong meen ik die ook de baja shocks had gemonteerd en daar toen de shafts had ingekort..

Ja Patrick heb ik normaal ook wel, alles goed beschermd. Ik was ze helaas vergeten mee te nemen naar mijn race plek. Wilde even een probleem met mijn slipper testen. Ik dacht van Ach ga niet springen en zo dus kan wel even.
Helaas niet dus, dus tip van deze kant. Nooit zonder klitteband rijden, ook niet heel even.

Dus? Gewoon op de lader en kijken wat er gebeurd? Zo ver ik zie staat er niets bol. Ik zie een laag folie in de case zitten meer niet.

IDD gewoon de shafts afslijpen met de dremel en dan opnieuw tappen..
Er staat ergens een hele mooie tutorial met foto's op S-C maar kan hem niet vinden... DAMN..
was iemand uit hong kong meen ik die ook de baja shocks had gemonteerd en daar toen de shafts had ingekort..

Ten eerste, heb ik niks liggen om opnieuw te kunnen tappen.
Ten tweede, zal het niks uitmaken. Het gaat er om dat de baja shockcilinder te lang is voor de standaart towers en niet de shafts. Als de shocks helemaal ingedrukt zijn, zodat je geen shaft meer kan zien, dan raakt de onderkant vd savage de grond niet.

Kortere shaft zal alleen de rij hoogte lager maken, maar dat "buttom out" blijft het zelfde.

Kortere shaft zal alleen de rij hoogte lager maken, maar dat "buttom out" blijft het zelfde.
Exact, je komt veerweg te kort. Je zou dus een langere shaft moeten hebben... Ik snapte de hele discussie over de shaft al niet en dacht dat het al even aan mij lag.

zou je dan de shock body niet af kunnen zagen? daar loopt het draad een stuk door en hoef je niks opnieuw te tappen.of slaat dan de as tegen de shockcap aan als hij helemaal inveert?

zou je dan de shock body niet af kunnen zagen? daar loopt het draad een stuk door en hoef je niks opnieuw te tappen.of slaat dan de as tegen de shockcap aan als hij helemaal inveert?

Ik denk dat het dan wel gaat lukken, shock body en shaft allebei inkorten.
Het is zoveel moeite en ik heb de gereedschap niet voor, dus even FLM towers bestellen is veel simpeler oplossing en ziet er ook nog mooi uit hehe..

Hoe wil je dat in vredesnaam voor elkaar krijgen :???: :nooo:
de body is gewoon een alu buis met aan de bovenkant schroefdraad ,waar je de shock cap op schroeft .die lijkt mij gewoon af te zagen .
en dan aan de onderkant van de shaft een stukje brandstofslang doen tegen het bottoming out effect.
dit is ff snel bedacht zonder het voor me te hebben/zien he.
dus correct me if i'm wrong :D;)

Deze kwam net met de post binnen vanuit Engeland (Wheelspin Models), de skidplate van RPM voor men Savage Flux ;)

dsc0006cu.jpg

@Behave, is die van jouw al binnen? Jij hebt hem een dag later besteld toch?

@ manta ik had hem maandag bij de post zitten. nog geen tijd gehad om aan de auto verder te knuttselen ben eerst met (waarschijnlijk) en slipperkluts probleem bezig.
Auto slipt onnodig veel en spur wordt gloeiend heet. Als ik dat gefixed heb zal ik meteen de skidplate er onder zetten.

Back