Brushless 1/8 HPI Savage

http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-autos/137952-flm-savage-flux-xl-chassis-xl-bodies.html zojuist dit overgenomen van PieterVds ;)

Vandaag is ook de Beetlekap van Proline binnengekomen en hoop dat deze gaat passen op het Savage Xl chassis. De verkoper (Pieter) van bovenvernoemde XL platen en de Ford F650 kap heeft deze grotere Beetlekap ook maar zegt dat deze slecht past, zie deze foto maar, anders kan ik deze nieuwe kap vast wel aan 1 van jullie verkopen he ;)

f1gtae.jpg

De kap die ik besteld heb is de Proline 3236-60 welke dus op bovenstaande foto niet echt lijkt te passen.
Volkswagen Baja Bug Clear Body: ProLineRacing.com - RC Tires, Wheels, and Accessories

Laatst bewerkt door een moderator:
Aan je foto te zien is je savage vrij zwaar, die FLM XL platen wegen een stuk meer dan de stocks. Rij je op stock vertanding?
Ik heb zelf geen ervaring met een 2350, maar bij een flux HP, heb ik al een keer gehad dat die overhit was in hoog gras. Ik rij op 5s, 19/44 en badlands.

@Wen, dat is niet mijn auto maar de auto van PieterVds die mij de XL platen heeft verkocht. Maar ik rijdt wel stock en op 2x 2s met standaard vertanding.

Hier enkele foto,s van de Proline Beetle body op mijn 2350. De body is niet uitgeknipt dus de voorkant van de body valt voor de bumper en de kap is dus in zijn geheel te veer naar voren gezet. Maar de body gaat wel passen, alleen op de XL denk ik niet meer, word dan 5 xm (?) langer.

Zal wat foto's posten als de platen bevestigd zijn.

Kans is wel dat deze Beetle de deur uit gaat, als er vooraf interesse is laat maar weten.

dsc8388s.jpg

dsc8390eq.jpg

dsc8391w.jpg

Vandaag even de shocks van mijn Flux geschoond, opnieuw gevult en mijn 5mm fuel tube verwijderd. Even kort een filmpje gemaakt met zeeeer minimale editing.

Moet wel zeggen dat die stock bandjes nogal wat voorwaartse grip hebben. Die backflips waren echt op 70% throttle en de LiPo was maar voor 60% vol.

ik vind de stock bandjes vaak beter rijden op straat dan bijv phaltlines.de stockers hebben echt super grip op straat alleen ze zijn zwabberig .

Je kunt er geen bocht mee maken op snelheid :-P

Phaltlines zijn extra zo gemaakt ik griprol te voorkopen. Plus harde compound om de slijtage zoveel mogelijk tegen te gaan.

Jaja, velgen en banden komen nog, dat worden iig offsetvelgen om wat de wagen breder te krijgen (XXL ;)).

Dat worden Stablemax of Rulux velgen denk ik.....

De Proline Beetlekap gaat niet passen, scheelt niet veel maar kom niet uit met de bodyposts, ook niet als ik die omdraai. Past wel prima op de standaard Savage.

Dussss, iemand interesse? Ik zet hem morgen te koop op het forum.

Is dus hagelnieuw, niet geknipt nog en in de originele verpakking met stickerset.

lagers zijn goedkoop, dat maak nie zoveel uit.
Ik zal eerst een setje swaybars kopen. Dat zal veel meer merkbaar zijn in rijgedrag

Staat op het verlanglijstje een swaybarkit, had ik ook mijn E-Revo en dat zorgde ook voor een merkbaar verschil.

Ik vinde de standaard velgen banden niet mooi en wil op deze manier twee vliegen in 1 klap slaan, offsetvelgen met goede banden zodat ik een nieuwe look heb en meteen breder ben.

mn spullen zijn in goede handen terecht gekomen zie ik ;)

ziet er heel netjes uit en hopelijk krijg je alle verfrestjes van de kap!

succes ermee!

Back