Brushless 1/8 HPI Savage

Ik heb die cut-off ook altijd op 3.5 staan. Bij mij gaat er gewoon 5000+ mah erin bij een 5000mah accus hoor. Het kan natuurlijk ook aan de accu liggen, maar hoe zwaarder de auto hoe sneller de accu leeg gaat.

Hier wat foto's van de bestelde spullen en het verven met Dylon van de velgen, gebruikt is nr. 18 "Madonna blauw". Lijkt vind ik erg op Cobalt blauw.

Wiellagers, swaybarset en bodyclips
dsc8435aa.jpg

Ford F650 body van Proline
dsc8434w.jpg

Wielverbredersset
dsc8433.jpg

dsc8427k.jpg

Witte Jconcepts Rulux standaard offset half-ups
dsc8428.jpg

Water aan de kook met 30 gram zout en twee potjes Dylon
dsc8430.jpg

Effe spieken tussendoor
dsc8431.jpg

Na 15 minuten is dit het resultaat
dsc8436w.jpg

dsc8438.jpg

dsc8439.jpg

Laatst bewerkt:
Het ligt ook een beetje hoelang je de velgen erin had gelaten, anders had het ook de kleur van het potje kunnen worden ;-)
Wel cool zo, ben benieuwd naar het geheel.

Kleur is precies zoals ik wilde maar hoe de kleur zich ontwikkeld is sterk afhankelijk van materiaal en kleur van de ondergrond. Ben ook erg benieuwd hoe het staat met wielen als de Savage zijn transformatie voltooid heeft.

super goed gelukt dat kleuren van die velgen! wist niet dat dat lukte... leuk om eens te proberen in de toekomst :rolleyes:

kun je dan elke witte velg kleuren of enkel van een bepaald merk?

omtrend mn lipo's mn wagen weegt nu 7,8 kilo dus zo overdreven zwaar is dat nu ook weer niet he :) vanavond snel eens testen en hopelijk zonder problemen...

Wielverbreders zijn inmiddels geplaatst en alle wiellagers achter zijn ook vervangen ivm te veel speling.
Denk toch ook maar de lagers voor te vervangen, in vergelijking met achter zit er ook speling in.
Simpel klusje eigenlijk, slechts twee schroeven in de fusee-armen losdraaien en je komt bij de lagers, meteen maar eens schoongemaakt daar en lagervet bij de lagers gedaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Manta, die body clips zijn je slechtste investering ooit. Ik had ze ook gekocht 1x rijden en die rubberstraps breken gewoon.

Pieter, 7,8 kilo is best veel voor een savage hoor. Toen ik van stock naar FLM XL ging de accu ook een stuk sneller leeg. Scheelde denk ik zo 10 tot 15 min rij tijd.

Swaybarkit voorzijde gemonteerd......effe pauze straks de achterkant.......

kun je dan elke witte velg kleuren of enkel van een bepaald merk?

In feite elke kleur velg kun je zo verven maar hoe lichter de velg des te beter en mooier. Een donkere velg (bv zwart) en die wit verven bijvoorbeeld lukt niet, er is wel een soort van primer volgens Dylon volgens mij, check hun website.

Pieter, 7,8 kilo is best veel voor een savage hoor. Toen ik van stock naar FLM XL ging de accu ook een stuk sneller leeg. Scheelde denk ik zo 10 tot 15 min rij tijd.

7.8 kilo valt best mee voor een savage van die lengte hoor.

Ik had mijn savage verlengd met IRC tvp's, FLM extended arms, midtankmod, LST2 shocks, alu towers, 40 series Axial oversized, Big Joe's en een grote kap van een Robitronic BR50 erop (DIK getaped) en die woog 7kilo..

Vind het wel cool, maar niet meer onder Savage horen ;-)
Is meer een Baja 5b brushless

het blijft wel een savage 5b conversion :rolleyes: alles is hetzelfde enkel de servo ;) Ben alleszins benieuwd naar de prestaties met 6 cellen want tot nu toe heb ik enkel maar 2 cellen packs. spannend! :vamp:

7.8 kilo valt best mee voor een savage van die lengte hoor.

Ik had mijn savage verlengd met IRC tvp's, FLM extended arms, midtankmod, LST2 shocks, alu towers, 40 series Axial oversized, Big Joe's en een grote kap van een Robitronic BR50 erop (DIK getaped) en die woog 7kilo..

Was die van jou niet nitro?

Spektrum dx3s

Heeft er iemand ervaring met deze zender?

Ik kom er maar niet uit hoe je een tweede model kan invoeren.

er zittten 2ontangers bij deze zender

Heeft er iemand ervaring met deze zender?

Ik kom er maar niet uit hoe je een tweede model kan invoeren.

er zittten 2ontangers bij deze zender

in het menu ga je naar "model" daar selecteer je je 2de model kan je dan een naam geven etc. en dan kan je aan dat model weer een ontvanger binden.

Back