Brushless 1/8 HPI Savage

Het is meestal zo dat je het het snelst kwijt bent in delen en het dan vaak ook nog wat meer oplevert...

Richtprijs is een moeilijk iets... Hangt samen met leeftijd , staat , eventuele upgrades en natuurlijk ook het aanbod van vergelijkbare auto's....

Mocht je besluiten het spul los weg te doen wil ik sowieso wel een prijsje weten voor de lipo's ;)

Hallo,

Ik heb nog een vraagje, misschien weet iemand hier wel het antwoord op. Ik heb namelijk twee LRP 25C VTEC 2 cellen ergens bij gekregen. De draden waren helemaal gekonkeld en ze maakten slecht contact dus die heb ik vervangen. Wat ik wel al merkte is dat ze véél minder kracht hadden dan mijn Turnigy 40C accu's. Toen ik ze had vervangen ging hij nog even langzaam. Waar kan dit aan liggen? Hebben de batterijen misschien geen peut meer en zijn ze gewoon op? Hoe is dit te checken? Alvast bedankt.

Zijn de cellen in balans? Kun je interne weerstand meten? Kan goed zijn dat de LiPo's gewoon gaar / op zijn. In dat geval ook niet te veel meer mee rijden anders helpt die wellicht nog de ESC om zeep.

Zijn de cellen in balans? Kun je interne weerstand meten? Kan goed zijn dat de LiPo's gewoon gaar / op zijn. In dat geval ook niet te veel meer mee rijden anders helpt die wellicht nog de ESC om zeep.

Interne weerstand meten is wat moeilijk. Je kunt geen weerstand meten terwijl er spanning aanwezig is.
De enige manier waarop je de interne weerstand van een accu kunt bepalen (voor zover ik weet.) is een bekende weerstand er aan hangen. (relatief kleine weerstand, dus gaat er een grote stroom lopen.)
En in die situatie de spanning van de accu (dus over de weerstand.) meten, en de stroom die er doorheen gaat.
Van dit vermogen haal je dan het vermogen af wat door de weerstand zelf gedissipeerd word, en houd je het vermogen over wat door een andere weerstand opgenomen moet zijn. (de interne weerstand.) aan de hand van dat vermogen kun je dan weer de weerstand bepalen.

Is iets wat je niet zomaar even doet in ieder geval. moet je al wel een naukeurige weerstand voor hebben (die wat vermogen kan opnemen. Heb het echt maar over een weerstand van een paar ohm. als je die te groot neemt is de interne weerstand van de accu namelijk weer verwaarloosbaar klein. )

Mijn lader gaat gewoon tot de 8,4 volt, echter laadt hij heel lang op 0,1A. Volgens mij is dat een teken van "geen peut meer hebben", zal het wel even opzoeken. Bedankt!

Kan het trouwens misschien ook de dikte van het draad zijn. Mijn Turnigy's zijn namelijk veel dikker (zo'n twee keer) en de LRP'tjes heb ik met normale draden die je volgens mij ook bij normale NiMh packs gebruikt (heb ze echter wel gekocht bij modelbouw-winkel die wist dat het lipo's waren). Zal ze, als ik morgen thuis ben, wel even opmeten.

Nog even terugkomend op Nard; de cellen zijn gewoon in balans.

Ik ga ook even naar de Deans kijken, misschien zijn die wel van een mindere kwaliteit dan die van op mijn Turnigy's.

Laatst bewerkt:
8.4v = helemaal vol. De laatste beetjes zullen altijd langzamer gaan dus dat is normaal. Dat is ook een teken dat de LiPo bijna vol zit.

Als je 10 AWG hebt heb je meer dan voldoende. Turnigy doet er (als ik me niet vergis) 8 AWG op, persoonlijk vind ik dat dikke overkill en vind ik het meer storend dat een iets positiefs.

Klamath, wat drkdgglr zegt, ik weet dat mijn Hyperion dat ook kan, inderdaad leuke indicatie / nuttige functie.

Sjoerd ik zou het zo niet durven zeggen. Je kunt proberen ze eens te ontladen via je lader en dan weer te laden. Zorg er wel voor dat je ze niet te ver ontlaad want dat kan zeer nadelige gevolgen hebben ;)

Double standing backflips kende ik nog niet

EDIT:

Deze heeft ook wel leuke filmpjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat hier meer foto's van fluxen moeten komen!

fuxc101.jpg

fuxc102.jpg

Kan je bij de Savage Flux ook een andere motor dan de FLUX TORK gebruiken? Ik zie dat de motor met een soort klem systeem vast word gezet namelijk, of is daar iets voor te koop?

Kan je bij de Savage Flux ook een andere motor dan de FLUX TORK gebruiken? Ik zie dat de motor met een soort klem systeem vast word gezet namelijk, of is daar iets voor te koop?

Op rcmonster is daar een mooie motor mount voor te koop (de link staat een paar pagina's terug).

@Pietervds .. yup das de mijne :)

@aestiva .. waarom geen kap bestellen bij liquidrc.com .. kap kost daar 20 a 30 euro
en ik zou voor proline kappen gaan .. zijn niet zo sterk als de stock kap .. maar zijn wel mooiere kappen als die van HPI zelf

Bedankt voor jullie bericht. Iemand ervaring met de lage kappen als een Dodge Challenger? Die vind ik mooi maar hoe is deze kwa robuustheid?

Back