Brushless 1/8 HPI Savage

Tristan, nee ik rijd met een CC1520 1600kv motor en dan wel met de MMM.

J-MAN, springen jij zo extreem :-P? Ik vind dat ik al redelijke trucs uithaalt maar schade valt bij mij altijd mee. Heb de Savage grotendeels weer in elkaar zitten. Alleen nog de diffs en shocks goed nakijken. Heb enkel die plastic rods aan de uiteindes van die "toe stangen" vervangen. Verder geen schades of rare speling op parts. Alles is weer 100% soepel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben even aan het zoeken geweest naar een centerdiff oplossing:

mugenkarome1.jpg

mugenkaro1lt4.jpg

mugenkaro2tl8.jpg

mitteldiff3nf6.jpg


Past in de stock center gear box ... best geniaal gemaakt eigenlijk :)
 
Volgens mij waren het onderdelen van CRT?

De gearbox op de foto is van een Nitro, de Savage Flux heeft all metal en maar 1 speed uiteraard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He klotenzooi .. nog steeds me dogbone niet binnen .. en het is zulk mooi weer!!!

Iemand toevallig nog 1 liggen omg groningen?
 
Vanmiddag weer 3 4S setjes leeg gereden met de 25/44 setup. Temps bleven erg goed dit keer. Niet een keer een schutdown op de ESC of dat de fan aan ging.
Moet wel zeggen dat ik er dit keer bewuster mee omgegaan ben, maar dat heeft de pret zeker niet mogen drukken.
Man wat een heerlijke dag was/is het toch.
 
Ik ga hem tog maar weg doen ik wil liever brushless buggy
wel even leuke tijd met de flux gehad maar tog niet mijn ding
 
Voor de HD diffs hoef je alleen de onderkant los te halen, waar de bumper aan vastzit. Als je van die grote, groffe, zwarte tandwielen hebt zijn ze HD. De oude versie heeft nog de grijzere variant. Deze heeft ook meer en kleinere tandwielen.

Voor de HD Drive Gear moet je de bovenkant van je gearbox openmaken. Als er een HD tussen zit, is deze ook wat zwarter en niet grijs/metaalachtig zoals hij normaal is. Als de normale er nog zit, kun je hem waarschijnlijk herkennen aan de happen die er al uit zijn. Deze houdt het dan ook niet lang vol, zoals je misschien wel weet. Snel vervangen dus.
 
Net ff gekeken in de gearbox is dus stock. Zal de HD drive gear moeten bestellen, is idd al nodig.
Diff nog een keer checken.

Wat me wel opviel aan de gearbox der zit geen vet of olie in. Das toch niet de bedoeling of wel?
 
Laatst bewerkt:
@Sjoerd oké . Had verwacht dat er iets in moest (staal op staal). Dan is het dus goed zo, zou ook wel vreemd zijn als er wel iets in zou moeten dat er dan helemaal niks meer in zit.

Dat van de diffs ben ik nog niet helemaal uit wat ik nu precies moet demonteren om ze te checken. Maak vaak te veel los. Tja noob!!

Thanks man.
 
Hallo allen,

Ik heb een lekke shock nu ga ik hem ff goed schoon maken en opnieuw vullen maar heb geen idee met wat voor dikte????? Ik heb AE shock oil. In de andere shock's zit nog steeds de stock oil :D

Ik rij met een gewone savage en een xl. Wat kan ik er het beste in doen. Rij het meest op zand beetje in de duinen volgas en een beetje springen!


Groet Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top