Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb wel eens gehoord dat de Phaltlines te weinig profiel hebben, en dat de auto daardoor erg gaat slippen, zeker als er iets zand op de weg ligt of het iets vochtig is.
    Met de Roadrages heb je dat minder, maar die zijn zachter waardoor je ze vrij veel moet tapen om niet te baloonen, en dan worden ze weer zwaarder..
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Dat is zeker iets om over na te denken.

    Wat bedoel je met veel tapen?

    Eenmaal eromheen is tapen. Alles wat je meer doet is onbalans brengen in de band.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik bedoel inderdaad in plaats van 1 laag, bijvoorbeeld 2 of 3, omdat de banden erg zacht zijn ( ik heb ze hier liggen )
    Wel volledig rond uiteraard, anders krijg je onbalans.
     
  4. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik moet nog even kijken, maar ik denk dat ik voor de Phatlines ga. Deze staan onder de Savage ook erg mooi.

    Daarnaast ga ik ook een nieuwe kap kopen en deze zelf verven. Ik wil deze ook voorzien van LED verlichting...alleen ben ik op zoek naar LEDs die niet uitsteken op de body. Die zijn er ook wel neem ik aan, maar hoe maak je ze dan vast? :eek:

    Ik ben nu aan het zoeken naar eentje die geen uitsteeksels vormen op de body. Hopelijk vind ik ze.
     
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/


    Als je meer dan 1 laag doet krijg je onbalans.
    Eenmaal eromheen en dan maximaal 1,5cm overlappen werkt het beste.
    En als je goede brede ducttape neemt ben je met 1 rol breedte klaar.


    @Rajeev, als je geen uitsteeksels wilt hebben maar wel led wilt inbouwen kun je het beste lightbuckets maken (of kopen). Dus gewoon de kap blanco laten waar ze moeten komen er daarachter een lightbucket plaatsen.
    Als het goed is kun je die bij PK wel vinden. Drifters gebruiken die meen ik wel.
     
  6. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Klopt, was ik ook al tegen gekomen. Maar bij de body die ik ga kopen krijg je geen light buckets erbij.

    Zijn er nog andere alternatieven?
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Misschien in hetelijm?
    Forumlid G60force ( oid ) heeft dat ook gedaan, staat wel op het forum.
     
  8. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Geen idee. Klein uitsteeksel mag op zich wel...want zo te zien zijn er echt geen licht buckets voor de kap die ik ga kopen.

    Kleine gaatjes boren en daar de LEDs doorheen doen. Hoe zitten ze dan eigenlijk vast?

    Ik ga dan voor dit type, maar hoe zet je die vast?
    http://www.mytrickrc.com/shop/angel-eyes-led-lights-blue-ring/
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Geen enkele savage kap wordt geleverd met lightbuckets.
    Daarom zei ik ook maken of kopen..

    Er zijn ook leds met een chromen ring die je in je kap vastmaakt . Ooit eens zo'n setje gehad maar weet niet meer waar ik die besteld had.
     
  10. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
  11. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Met warme lijm misschien maar dat ziet er niet uit.

    Wat ga je voor kap bestellen?
     
  12. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Deze: https://www.hpiracing.com/en/part/106562

    Dit is de enige die ik er veel beter uit vind zien dan de standaard Savage Flux HP body. LED verlichting zou hem wel veel gaver maken, maar als de body zelf er lelijker op wordt hoef ik het niet. Vandaar dat ik het liefst wil dat de LEDs van binnen zijn gemonteerd en niet uisteken. Iets kleins aan de buitenkant kan wel, of een klein uitsteekseltje van de LED zelf dat een beetje bol lijkt, maar geen lang groot uitsteeksel, dat is lelijk.
     
  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Begrijpelijk dat daar geen uitsteeksels mogen zitten. Daar is de body te strak voor.

    Het beste is echt iets van lightbuckets maken.
    Hoeft niet super moeilijk te zijn hoor.. :) Beetje handig met lexaan.
     
  14. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ah oke. Ik zie het wel.

    De verlichting kan ik altijd nog toevoegen. Ik ben van plan met deze body onroad te gaan, als ik de onroad banden heb, de sway bar kit en de auto wat heb verlaagd naar de grond zal de auto niet zo snel meer omkantelen. Door de onroad banden weet ik bijna wel zeker dat ik een stuk meer controle over de auto heb dan nu.

    Ik zal dan de plekjes waar de verlichting zit op de body afplakken bij het verven. Dan plak ik later stickers erover heen. Dan kan ik altijd nog overstappen naar light buckets als ik deze later een beetje kan maken.

    Ik wil m'n auto ook verlagen, hij staat erg hoog. Ik had hem eerder al verlaagd, en ik moest weer denken aan hoeveel grip mijn E-Revo Brushless had. Ik stond versteld van het feit dat de Savage zo enorm veel grip had. Ik geniet meer van m'n auto als hij lager ligt, en dit had ik gedaan door de clipjes bij de schokbrekers te verwijderen. Als ik er te veel verwijder is de veer op een gegeven moment te kort, dus als ik een wheelie trek dan vliegen de voorste veren altijd omhoog...en hierdoor belanden ze niet goed terug in de cups waardoor ik telkens cups verloor. Ik heb nu de clipjes weer erbij gedaan, maar ik moet wel wat langere veren hebben denk ik dus?

    Welke raad je aan? Op de HPI site staat zo ver ik weet niet de afmeting van de veringen die ik heb, ik heb gewoon de standaard veren...
     
  15. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Wat je zou kunnen doen is een shock mod uitvoeren.

    Dan plaats je IN de shock om de shafts een stukje brandstofslang van een cm lang ongeveer.
    Of een ander stuk plastic bushing. Brandstofslang wordt namelijk flink zacht na een poosje.

    Andere manieren zijn Hellfire shocks erop zetten. Die zijn korter. Je wilt juist geen langere maar kortere shocks.
     
  16. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
  17. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik bedoel de gehele schokbreker van de Hellfire. Die zul je via ebay denk ik moeten zoeken. Hellfire is discontinued.. :)

    Als je kortere shocks neemt komt je savage uiteraard ook lager te staan.

    Het ligt er maar aan hoe laag je wilt.

    Kijk maar eens op Savage Central tussen de racers. Daar staan heel veel goede bruikbare tips tussen hoe en wat je kunt doen.
    Ook goedkope of gratis manieren..
     
  18. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik heb alleen deze gevonden: HPI Hellfire Aluminum Threaded Shocks Blue 4 Pcs | eBay

    Dit is dus wel een upgrade van de normale versie dus ik neem aan (iets) beter. Het is niet de bedoeling dat m'n auto te laag komt te staan. Lager dan het 0-punt, oftewel de draagarmen moeten niet naar onderen wijzen/naar beneden zakken. De draagarmen heb ik het liefst recht (horizontaal :rolleyes:).
     
  19. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    De Hellfire shocks geven wel het effect wat je net niet wilt volgens mij.

    Maar dat moet je even nalezen op S-C. Daar staat erg veel op..
    Ook de juiste combo shocktower/shock kan heel veel uitmaken.
     
  20. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Dit is de beste, makkelijkste en goedkoopste oplossing. Had ik zelf ook gedaan, totdat ik baja shocks erop ging zetten.
     

Deel Deze Pagina