Brushless 1/8 HPI Savage

Bestel niet de LiPo's die nicksavagex je aanraad!!

Koop gewoon een setje Turnigy of Zippy 5000mAh 25C (of meer) voor een paar euro.

was ik niet van plan hoor! :proost:
ben supertevreden van mn turnigy lipo's dus ik zie niet in waarom ik zou veranderen.

ik knutsel ook heel graag en zat daarmee wat te denken aan een 4cell te monteren in het midden van de truck dus niet in de 2 zijcompartimenten, maar dat zal ten koste van de stabiliteit gaan dusja... miss toch es mee experimenteren :rolleyes:

ik begrijp dat je twijfels hebt over die lipo's wegens hun prijs.. maar naar mijn mening zijn ze minstens even goed of turnigy's.
ze hebben al 13 ciclys achter de rug en werken zeer goed ze komen altijd mooi terug op 12.60v, rijden goed en ook nog niets aan de esc gemerkt.

heb jij slechte ervaringen met zo een lipo's misschien omdat je ze zo af raad ?:D

Denk dat je heel je zwaartepunt daarmee verne*kt als je het pack zo hoog en in het midden plaatst. Aangezien het zwaartepunt bij de Savage zowiezo al niet geweldig is .......... ;)

@ nick, nee omdat die LiPo maar gerate zijn op 95A en dat te weinig is (al kosten die dingen 100euro dan raadde ik ze nog niet aan). Ik weet niet welke LiPo's het zijn maar ze moeten wel heel erg underrated zijn willen ze voldoende voor de Flux kunnen leveren, al helemaal op 6S. Turnigy is maar een fractie duurder maar meer mAh, goede reputatie en meer continue A, dus waarom een dure MT kopen en dan die paar euro op een LiPo besparen.

Inderdaad, alleen 4S in het midden maken als je het zwaartepunt laag kunt houden. Ik heb dat nog niemand zien doen maar iemand moet de eerste zijn ;)

@ nick, nee omdat die LiPo maar gerate zijn op 95A en dat te weinig is (al kosten die dingen 100euro dan raadde ik ze nog niet aan). Ik weet niet welke LiPo's het zijn maar ze moeten wel heel erg underrated zijn willen ze voldoende voor de Flux kunnen leveren, al helemaal op 6S. Turnigy is maar een fractie duurder maar meer mAh, goede reputatie en meer continue A, dus waarom een dure MT kopen en dan die paar euro op een LiPo besparen.

Inderdaad, alleen 4S in het midden maken als je het zwaartepunt laag kunt houden. Ik heb dat nog niemand zien doen maar iemand moet de eerste zijn ;)

Hoezo "al helemaal op 6s?"

Overigens is het meestal dat als je een lipo met een hogere c-rating ontlaad dat je levensduur korter wordt.. dus of die paar euro echt "goedkoper" is uiteindelijk...

@Pieter

:D Normaal rijden mensen, die normaal rijden, niet het water in ;) . Overigens zou ik CC een mailtje sturen of de controller door hun gemaakt dan wel vervangen kan worden.. dacht dat als je een controller oid buiten vervanging sloopt je een nieuwe voor 40% kon aanschaffen.. maar kan het mis hebben.

Laatst bewerkt:
nard, die lipo's geven toch meer A dan mijn turnigy's?
ik dacht toch dat je dat zo berekende:
turnigy---20c x 5.0ah dat is 100A

goedkope lipo: 35c x 3.0ah dat is 105A

ze zijn dan toch alle 2 even geschikt?
sorry als ik het mis heb hee :D

nard, die lipo's geven toch meer A dan mijn turnigy's?
ik dacht toch dat je dat zo berekende:
turnigy---20c x 5.0ah dat is 100A

goedkope lipo: 35c x 3.0ah dat is 105A

ze zijn dan toch alle 2 even geschikt?
sorry als ik het mis heb hee :D

Het gaat meer om het piek vermogen, 20c turnigy heeft 30c piek = 150 ampere.

Een continu vermogen van 20c betekend dat je lipo's in 3 min leeg zijn ;)

:confused::confused: dit begrijp ik nu wel niet zo goed. heeft je C er iets mee te maken hoe snel je lipo's leeg lopen?

Ontladen bij 20 c betekend dat de laadstroom (in mA) die je er uit trekt 20x de capaciteit in mAh is.

Oftewel bij een 5000 mAh lipo wil dat zeggen dat je 1 uur lang 5 ampere (1c) er uit kan trekken, of een half uur lang 10 ampere (2c) of 3 minuten 100 ampere (20c)

:confused: dus alswe jou volgen is de conclusie: je rijd maar 6 minuten met 2 lipos van 5000mah 20c in je flux da kan toch nie eh :rolleyes: ik heb er vorige keer 18minuten mee gereden en dan was mn slipper pad kapot dus kon nog doorrijden want per cel zat nog +/- 4 volt.

:confused: dus alswe jou volgen is de conclusie: je rijd maar 6 minuten met 2 lipos van 5000mah 20c in je flux da kan toch nie eh :rolleyes: ik heb er vorige keer 18minuten mee gereden en dan was mn slipper pad kapot dus kon nog doorrijden want per cel zat nog +/- 4 volt.

Nee als je 100 ampere constant er uit trekt dan is je batterij in 3 minuten leeg, gelukkig doet een mamba monster dat niet ;).

Back