Brushless 1/8 HPI Savage

Savage flux in de sneeuw

Hallo

Ik ben pas op vakantie geweest en heb daar enkele keren met mijn savage flux in de sneeuw gereden. 2 keer op 6s en 1 keer op 4s, ik heb daar geen enkel probleem gehad met mijn savage flux en ik heb mijn esc niet gewaterproofed.
Ook hier thuis ondertussen nog enkele keren in de sneeuw gereden zonder problemen met mijn esc. Maar ben spijtig genoeg wel tegen een boompje gereden op 6s waardoor links voor mijn beide armen volledig over waren en nog een rod-end in 2 gebroken is.

De flux is echt een zalige auto, zo'n BEEST !!!! :eek:
Echt een aanrader voor iedereen !!!!!!!!

Mvg Laurens

Haai,

Ik heb ook een Flux gekocht:) 2e hands maar ziet er nog bijna nieuw uit.

Ik heb ff een paar vraagjes heb nog niet het hele toppic doorgelezen ik hoop morgen een heel eind te komen!

Waar kan ik het beste onderdelen bestellen voor de Flux ik bestel normaal mijn spullen bij rc liquid maar die hef niet zo veen voor de Flux lijkt het

Wie leverd snel???
Wie leverd tegen een schappelijke prijs??

Gister ook even in de sneeuw gereden maar wel voorzichtig met de esc hoor! Ik ga hem toch ook maar even dicht smeren rij graag op het strand en dat vindt die MMM toch niet zo leuk komt heel veel troep in!

Ik heb met mijn E-maxx ook een keer door de plassen gereden maar toen gingen meteen alle schoefjes roesten hoe is dat bij de Flux??

Dan de laatste vraag voorlopig hebben jullie nog hopup tips voor me??

Zat zelf te denken aan zo'n RPM midden skitplate vindt hem wel heel open aan de onderkant.

Thanks Ronald (diver)

@ Laurenskhyc, same here. Er komt amper water / sneeuw bij de ESC in de buurt.

@ Ronals, congrats met je nieuwe aanwinst!!

Ik heb nog geen roestende CVD's of schroefjes gezien op mijn Flux.

Onderdelen / hop-ups zijn eigenlijk niet nodig. Ik heb bij aanschaf vanalles gekocht als spares, tot nu toe enkel 1 arm nodig gehad en heb er toch al flink mee gebasht.

RPM skidplate past niet, die is enkel voor nitro's bedoeld.

Probeer de stock olie maar, als je die te licht of te dik vind verander je het gewoon ;)

Ik rijd nog altijd met de stock shocks, ze doen het wel goed, alleen op de echt hogere jumps raken de TVP's te grond.

Ik had op het net gevonden 30 wt is 25 dan dunner of dikker?

wat veranderd er als de olie dikker wordt??

Dat is dikker. Hoe dikker de olie hoe minder snel hij in en uitveert.

Haal anders eens een shock open om te kijken hoe het er van binnen uitziet, dan zie je wat voor een effect dikkere olie heeft.

Ja, iemand heeft de TCS XL chassis gekocht.

CorrosionX, die was ik alweer vergeten, moet ook goed werken (zo te zien).

deze????

PA120039.jpg

ik heb net mn FLM xl chassis binnen, vanavond es monteren en wat fotos nemen :) zonder douane kosten deze keer = :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: HAPPY!

Let wel op dat met een langer chassi je aandrijving wel meer op zijn donder zal krijgen he! Je motor zal ook harder moeten werken en daardoor ook je esc...esc...esc....esc *echo* :mrgreen:

Ben benieuwd hoe hij bevalt, en wel foto's maken van de opbouw he ;)

Stop maar eens een midden diff in een savage ;) de dogbones knappen er letterlijk uit! De kwaliteit van hpi aandrijfassen zijn gewoon slecht maar omdat de auto een bar slechte wegligging hebt zijn ze goed genoeg...

Back