Brushless 1/8 HPI Savage

Wie duwt er dan ook een middendiff in een Savage :D

Zelfde als MT banden op een 1/18 onroader zetten : pointless, lol!

Savage moet juist oncontroleerbaar zijn, dat vind ik wel een deel van de fun.

Martijn van rc central :mrgreen:

En ja daar heb je gelijk in, het is een mt en moet een mt blijven :mrgreen: . Maar midden diff zorgt wel dat hij harder gaat(lees: sneller optrekt) en het blijft een mt. Net als een pickup, daar kun je ook een 500 pk motor in stouwen maar t wordt nog geen race monster :lol:

8HSjVGvNAyM[/media] - Dodge Ram SRT-10 Burnout - Merci Yuki KDN

Dat krijg je als je een debiel zo'n ding in handen geeft.. burnout hoei! o hij glijd weg aan achterkant *panic* *laat gas los* auto gaat weer recht, bandjes krijgen weer grip *gas er op* *bandjes hebben nog steeds grip* hoi

Laatst bewerkt door een moderator:
Martijn van rc central :mrgreen:

En ja daar heb je gelijk in, het is een mt en moet een mt blijven :mrgreen: . Maar midden diff zorgt wel dat hij harder gaat(lees: sneller optrekt) en het blijft een mt. Net als een pickup, daar kun je ook een 500 pk motor in stouwen maar t wordt nog geen race monster :lol:

8HSjVGvNAyM[/media] - Dodge Ram SRT-10 Burnout - Merci Yuki KDN

Dat krijg je als je een debiel zo'n ding in handen geeft.. burnout hoei! o hij glijd weg aan achterkant *panic* *laat gas los* auto gaat weer recht, bandjes krijgen weer grip *gas er op* *bandjes hebben nog steeds grip* hoi

@Jasper.. hey alles goed :)

nu dan reactiew op midden diff savvy. uiteindelijk is de midden diff er nooit ingekomen, bij gebrek aan de juiste onderdelen, moest diff cups hebben van een Hellfire maar die zijn zowat onmogelijk te krijgen.

de reden voor een conversie naar een midden diff was omdat de standaard pinion en bevel met de flux gewoon HEEL snel stuk gaan, een midden diff zal dit verhelpen.

gelukkig alvorens ik de volledige mod gedaan had, heeft HPI besloten om een nieuwe set uit te brengen van de pinion en bevel! waar een enkeling reeds bijna 100 ladingen mee heeft gereden, en ze zien er nog als nieuw uit!

Laatst bewerkt door een moderator:
HPI pinions zijn inderdaad grote troep. Heb zelf RCM pinions, super hard en super tevreden!!

Het jeukt hier echt om een XL conversie te doen, maar wil 100% zeker de LiPo intern krijgen.

RC-Monster maakt ze zelf staat in die quote ... ??

Voor zover ik weet maakt Mike de pinions zelf volgens een of ander vaag proces waardoor ze super hard worden (en daardoor amper slijten).

Mijn laatste rcm pinion leek niet echt op de RR pinions.. het binnenste was namelijk uit gehold en de pinion was zwart "geverft". Overigens doen de RR pinions het ook niet slecht ofzo.. Ik rij niet zoveel dat ik elke week een nieuwe pinion nodig heb en om nou voor de komende 10 jaar aan rcm pinions in te gaan slaan... Bestel ik liever gewoon af en toe een RR pinion mee wanneer ik Martijn weer "lastig" kom vallen...

In hoeverre de oudere pinions op elkaar lijken zal ik straks wel even bekijken als ik verschillen kan ontdekken...

Agja who cares, de RCM pinions zijn goedkoper als de RR dus ook al zijn ze het zelfde als de RR pinions, mij zie je er niet om huilen...

Ahh de aandrijving kan wel wat hebben :)

Ga je ook voor interne (tussen de TVP's) LiPo of niet ?

Voorlopig niet maar in de toekomst zal ik wss zo'n desertboy 17 conversie aanschaffen maar 1st es testen hoe dit ding nu zal rijden. Backflips mogen dan wel verleden tijd zijn op 4cellen maar het rijgedrag en de fun zullen wss wel vele malen hoger zijn dus ik kijk er naar uit.

Wie heeft nu die XL conversie van tcs???? ben wel es benieuwd naar het resultaat!

MMirage, maar zijn TVP's liggen nog bij de douane (dat was het laatste wat ik er vanaf weet in ieder geval).

Heb hier samen met een hagelnieuwe Flux alles klaar liggen voor een Flux XL projectje, alleen is het wachten nog op de douane voor de TVP's....

Het gaat heel mooi worden hoop ik! Beloof foto's te plaatsen als ik begin.

Laatst bewerkt:
ben van plan een flux te halen ,maar waar moet ik op letten het is namenlijk geen nieuwe maar een 2e hands.en wat zijn de slecht kanten van een flux,pluspunt weet ik de snelheid :D

Paar dingen die me zo te binnen schieten waar je in het algemeen om moet letten niet Flux specifiek:

1. Maak een testrit!
2. Let op lekkende shocks
3. Rol de auto voor- en achteruit en controleer of alles soepel loopt
4. Zet de auto met de banden van de grond en draai aan 1 wiel en kijk of het andere wiel de tegenovergestelde richting in draait (differentieel werking)
5. Kijk naar lekkende diffs (vettigheid rondom de diff case)
6. Als het mag kun je even de center gear box open maken en tandwielen nakijken
7. Kijk spur en pinion na
8. Check de body
9. Check de wielen (en wanneer mogelijk hexes)
10. Check TVP (als het standaard TVP's zijn en het is boven de motor niet scheef is er rustig mee gereden)
11. Controleer bumpers en armen op scheurtjes
12. Vraag op welk voltage de auto heeft gereden
13. Vraag met welke LiPo's er is gereden
14. Controleer de kabels van de motor en esc
15. Controleer de servo

Wat ik ook altijd doe is goed kijken hoe de huidige eigenaar ermee omgaat (als je bijv. voor een proefrit gaat zal de huidige eigenaar meestal eerst zelf laten zien hoe alles werkt).
Aan simpele handelingen kun je soms al zien hoe de auto behandeld is.

....

11jmdkj.jpg

2b2ws4.jpg

2u5z91g.jpg

tadaaaaa :mrgreen:

apfn7p.jpg

sorry dat het geen uitgebreidere foto reportage is maar dat laat ik over aan Mirage ;)

Laatste foto is erg vet! Maar ga je die ESC nog achter bij de motor tussen de TVP's zetten :) ? Dat is juist een van de voordelen van XL TVP's, ESC's veilig tussen de TVP's.

bedankt! ik wil mn esc inderdaad tussen de tvp's plaatsen maar moet nog es zien hoe ik dat zal doen.

nog wat fotos genomen met verschillende bodies:

9i5lp0.jpg

2zogl7c.jpg

33ymm9v.jpg

9ru1jt.jpg

mczpsk.jpg

35ch7w2.jpg

f1gtae.jpg

sm6b1v.jpg

9a8vog.jpg

het beest....

9r3psp.jpg

:cool:

Nice ! mooi primeurtje.
Zou wel ff al die baby shells bij elkaar gooien en omsmelten tot een BIG XL shell, want moet eerlijk zeggen dat ik die shells nogal lullig vind smoelen bij je Flux XL chassis...

LOL ik dacht dat het een nitro tankje was maar het is een bescherm doosje voor de esc?

Is die helemaal dicht? Want ik zie alleen de fan er boven uit steken... Misschien is dat wel de oorzaak dat je esc er uit is gegaan laatst want de lucht die er in geblazen wordt moet er ook uit kunnen hé!

Maar je auto ziet er zeker vet uit en die alu onderdeeltjes staan hem ook niet slecht!

@Nard

Punt 3 en 8 zijn niet heel erg goed bij een savage flux.. 3 niet omdat de savage flux niet soepel loopt als je hem voor/achteruit duwt. De motor heeft aardig wat kracht nodig om rond gedraaid te worden dus loopt hij gewoon niet soepel. Punt 8 niet omdat iedereen met een savage flux de auto geregeld op zijn dak heeft. Ik rij altijd netjes met mijn auto's en 90% van de onderdelen die ik vervang zijn versleten.. De andere 10 zijn omdat alu zo mooi is 8).. Uitgezonderd van mijn diffschade aan de flux maar dat was gewoon een "ongelukje". Mijn kap daarin tegen is wel behoorlijk gehavend.

Maar ja.. Als je een flux hebt zonder gehavende kap dan heb je niet genoeg fun er mee! Of net een nieuwe kap..

Overigens zou je punt 3 wel bij de flux kunnen proberen als je het pinion los laat draaien...

En t belangrijkste punt is vergeten denk ik... roest! Een auto die roest is hoogst waarschijnlijk niet goed onderhouden.

Yup, XL shell is mooier. Ik zal jullie eens een mooie watertand Savage Flux XL foto geven:

102530_003p.jpg

@ IXI, punt 3 klopt wel deels. Maar je hoort het wel wanneer een diff kapot is en je de wagen vooruit en achteruit rolt ;). Punt 8 klopt ook wel, maar mijn wagen heeft er al redelijk van langs gekregen maar de body is nog steeds redelijk in tact. Ik bedoel dus wanneer stukken kap ontbreken e.d. dan weet je al hoe er mee gereden is dan wanneer er enkel wat krassen e.d. op zitten.

Roest is inderdaad ook een goede, zijn waarschijnlijk wel wel 50 andere punten, maar de bovenste kwamen me zo te boven.

Laatst bewerkt:
Back