Brushless 1/8 HPI Savage

dat heb ik nu ook ondervonden:mrgreen:
met de casing is er vreemd genoeg niets aan, het is het printplaatje waar alles scheef op staat.
de draadjes van de ventilator zijn door en die connectortjes daarvan zijn ook verdwenen. en de draadjes van de schakelaar zijn ook uitgetrokken. dus denk beter dat ik maar een nieuwe neem... want ik heb hem net eens aangesloten op de pc en hij vind hem ook niet meer.

Jammer dat die stock banden zo balloonen. Ik vond ze verder best lekker rijden. Als je ze los koopt zou je ze nog kunnen tapen. Misschien doe ik dat de volgende keer wel.

Als je allround banden zoekt zou ik zeker voor de Mashers gaan, die banden hebben gewoon overal grip :) Als je meer offroad bent vind ik de Badlands ook goed.

Je kunt ze er natuurlijk ook gewoon vanaf koken, meteen tapen en gaten maken e.d.

Ik heb nu mashers maar ik vond de stock banden betere grip hebben. Misschien ligt het wel aan iets anders maar sinds ik de mashers erop heb lijkt hij wel minder pit te hebben. Ik heb eind vorig jaar het hele ding uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Misschien performt hij nu wel beter. Heb dit jaar nog niet gereden.

eindelijk mijn hubs binnen ,passen goed alleen je kan de toe-in/out niet meer instellen.kan ik eindelijk weer eens gaan rijden met de flux:):)
Afbeelding373.jpg

nu heb ik nog een vraagje ,ik heb mijn spectrum erin gezet en nu kan ik alleen sturen op gas geven reageerd hij niet.het lampje op de esc knippert rood en as ik de gashendel indruk word hij groen.wat doe ik verkeerd of moet ik wat instellen op de esc?

:RTFM: daar moet het zeker in staan.
Calibreren is toch echt het eerste wat je moet doen als je een nieuwe ESC / zender in gebruik neemt.

Volgens mij was het zender aan ( alles centreren, throttle en steer )
daarna met de zender op volgas de auto aanzetten, krijg je een korte toon en na 2 sec een lange toon, dan vol remmen ( en weer een toon ) en daarna op neutraal zetten en dan krijg je weer een lange toon en na 2 sec een korte toon.
Dat zou het moeten zijn, volgens manual dan.

gas doet hij rem ook maar bij neutraal geeft hij een ander lampje en toon aan als in het boekje staat.dan gaat rood en groen aan en blijft geel knipperen en piepen

volgend probleem ,flux vol gas van de werkbank ff volgas opo de grond gelegen batt losgegooit en nu draait de motor niet meer:confused:als hij op de grond staat voel ik geen weerstand zoals normaal.motor kapot???:evil::( sorry zie het al pinion is losgeschoten van de as.hoop dat dat alles is

Haha, toen ik je verhaal las gokte ik al op een los geschoten pinion. Waarschijnlijk niets aan de hand met de motor ;)

hoop het iig,maar de zender doet het nog steeds niet.heb het volgens het boekje gedaan maar als hij neutraal staat geeft hij vol gas en vol gas is remmen.ach morgen weer een dag ,word er nu een btje lijp van.

Dan staat je fail safe instelling denk ik verkeerd. Klinkt in ieder geval echt als een calibratie foutje.

Zorg er wel voor dat je banden er vanaf zijn of dat de auto met de banden in de lucht staat ;)

thnx ,ga het morgen maar proberen met de banden eraf want hij stond net met de banden in de lucht maar door het spontane vol gas kreeg een band grip op de punt van mijn bankje en toen was hij weg.:( of ik haal de pinion er even helemaal vanaf,moet ik toch bij om weer vast te zetten.

nou poging 3 ,als ik op de zender vol rem geef gaat de flux achteruit,en vol gas op de zender is neutraal.heb ook de orginele zender erop gezet en die doet hetzelfde.is er nog een manier om de esc te resetten?

Back