Brushless 1/8 HPI Savage

Pinion kost $12 = 8,50 euro vanaf 19T en hoger. Ik zal Mike dadelijk even een mail sturen of hij in een enveloppe wil verzenden (zal dan wel 'ons risico' worden) en vragen wat de kosten zijn.

Als we met drie man er ieder twee bestellen dan zou het met normale verzendkosten $100 worden = 72 euro / 6 pinions = 12eu pp. Maarja als hij dus met een enveloppe wil werken wordt t nog goedkoper. (Even er vanuit gaande dat we geen douane hoeven te betalen).

EDIT : Mike gemailt.

Laatst bewerkt:
Zojuist mailtje terug van Mike. Zal zo'n $10 kosten ofzo, hoe dan ook er is wel iets te regelen. Als iedereen even duidelijk hier wil posten wat ze willen dan gaan we dit even regelen.

Ik heb aan eentje genoeg. Als ik er twee moet bestellen om het bedrag mooi rond te maken vind ik dat ook goed.

Graag 20T voor mij.

Laatst bewerkt:
Doe mij maar 2x 20 T, zodra de prijs helemaal duidelijk is moet je maar een pb sturen met je gegevens dan zal ik het bedrag alvast overmaken naar jouw rekening. Moesten er nog douane kosten bij op komen dan zal ik dat dan overmaken.

@deejay

Beter neem je er ook 2, dan heb je iedergeval een reserve thuis liggen. Ik bestel altijd 2x het onderdeel als ik wat kapot rij, omdat er altijd een kans is dat het weer kapot gaat en dan hoef je niet op onderdelen te wachten ;)

Ja ik moet zelf 4 pinions hebben (ook nog voor een andere wagen, al heb ik die wagen nog niet) haha. Zal proberen de order vanavond te plaatsen!

8-) Bij mij staat er waarschijnlijk ook binnenkort een truggy, zit nog te twijfelen tussen de rc8te en de xray xt8 (omgebouwd naar electro)...

So far :

I Xyzyx I : 2 * 20T
DeeJay : 1 * 20T (je hebt ook PM, als je hierop reageerd ga ik bestellen)
henky23 : 1 * 20T en 1 * 25T
Moi : 1 * 14T / 1 * 16T / 1 * 20T / 1 * 22T

Iemand anders nog ?

Pinions zijn besteld!

Moest volle shipping betalen, maar heb in de omschrijving gevraagd of ze het in een enveloppe willen verzenden om de kosten te drukken. Heb ook aangegeven dat ik hier al reeds via e-mail contact over heb gehad en dat het geen probleem zou moeten zijn. Ik verwacht dus dat ze me het verschil terug overboeken. Wanneer dit gedaan is zal ik jullie even laten weten wat de kosten zijn, zal hierover dan even een pbtje sturen.

Nard

@Nard,

Ik zie dat je een heleboel verschillende pinions hebt besteld. Ik neem aan dat je niet de ene dag met 14T rijdt en de ander met 25T? Dat lijkt me nogal wat werk. Hoe doe je dat?

Waar gebruik je de 14T eigenlijk voor? Dan wordt de auto beresterk maar dat issie eigenlijk al. Erg snel zal 'ie dan niet zijn.

Ik denk dat die voor zijn truggy zijn, die zijn namelijk direct drive dus heb je een kleiner pinion nodig.

Ik krijg zelf over 2 dagen een truggy binnen waar een mmm brushless combo in komt, in combinatie met een 17 T tandwiel. Daarmee rijd hij ongeveer 80 a 90 km/h, zelfde als een flux op 6s en 20 T. Waarschijnlijk ga ik ook een 25 T tandwiel kopen voor een paar speedruns, theoretisch zou hij zo'n 150 km/h moeten kunnen halen.

Verder is pinion wisselen niet zo heel veel werk, 4 schroefjes los en de motor opzei schuiven, pinion er af, pinion er op, motor terugschuiven, papiertje tussen tandwielen, vast aandrukken en aandraaien en klaar. Kan in een paar minuutjes.

Zoals IX zegt zijn ze niet voor de Flux maar voor een andere wagen. Als je goed kijkt zie je ook dat ik geen 25T heb besteld voor mezelf.

Over het pinion verwisselen ... ik moet echt de complete motor eruit halen anders krijg ik de oude pinion er niet af (en dus de nieuwe er niet op). Zal wanneer ik de RCM pinions krijg nog wel eens vragen.

Heb overigens nog steeds niets van Mike gehoord, valt me een beetje tegen eerlijk gezegd.

Ik denk dat die voor zijn truggy zijn, die zijn namelijk direct drive dus heb je een kleiner pinion nodig.

Ik krijg zelf over 2 dagen een truggy binnen waar een mmm brushless combo in komt, in combinatie met een 17 T tandwiel. Daarmee rijd hij ongeveer 80 a 90 km/h, zelfde als een flux op 6s en 20 T. Waarschijnlijk ga ik ook een 25 T tandwiel kopen voor een paar speedruns, theoretisch zou hij zo'n 150 km/h moeten kunnen halen.

Verder is pinion wisselen niet zo heel veel werk, 4 schroefjes los en de motor opzei schuiven, pinion er af, pinion er op, motor terugschuiven, papiertje tussen tandwielen, vast aandrukken en aandraaien en klaar. Kan in een paar minuutjes.

Kleine tip... bij snelheden boven de 100km/h klopt er theoretisch zo goed als niks meer van

@Appelboom

Daarom is er de praktijk om het uit te proberen ;)

Wie niet waagt, wie niet wint.

@Nard

wanneer krijg jij je truggy binnen? Ben wel benieuwd naar een bouw verslag ;)

@Appelboom

Daarom is er de praktijk om het uit te proberen ;)

Wie niet waagt, wie niet wint.

@Nard

wanneer krijg jij je truggy binnen? Ben wel benieuwd naar een bouw verslag ;)

Wou het alleen ff meegeven, ik was ook zeer telleur gesteld toen ik speedruns deed :p

@ IX, heb verschillende orders geplaats maar nog niets gehoord, dus wanneer hij af zal zijn weet ik helaas ook nog niet.

@ DeeJay, klant is klant. Bovendien was het toch zo'n $120, zelfde als een leuk chassis kitje.

Back