Brushless 1/8 HPI Savage

jaja engeland is snel en goedkoop! heb vandaag mn flux pinions binnen na 2 dagen maar mn Flux zelf hebbek nog niet, ze zijn deze middag geweest maar ik was niet thuis dus nu moet ik nog wachten tot maandag... ZUCHT!!!!:(

Heb net gezien dat die 52euro tax voor 2 alu bodemplaten is die in totaal met verzending 130dollar kosten... :confused: das der toch zwaar over!

Vroeger hadden ze echt ponden in engeland, maar ja die euro hè :mrgreen:

hallo

ik had eens een vraagje ik ben aan het twijfelen tussen de HPI savage flux en de Erevo brushles kan iemand mij helpen ?

grtjes

Wil je racen dan ga je voor de erevo omdat die stabieler is.
Wil je bashen dan ga je voor de Flux omdat die robuuster is.

neem de savage :D dan heb je keuze uit de 2..
hij is een basher standaard en je kunt er ook zo een racer van maken..
zet hem lager en met phaltline banden er op en hij is ook een perfecte racer

maar ik heb al gehoord dat deze snel overkop gaat ??!!

ja dat is zeker waar, maar je kunt je savage ook zeer laag zetten en dan moet je al veel moeite doen om deze te laten om kantellen hoor. en als je straatbanden er op zet kantelt die zeker bij nie meer om :D

@ savagecoen: ja je weet wat ik bedoel eh:D? maar racen word niet zo veel gedaan of-road of op de baan hee?

@nick: reken maar dat er veel off road geraced word hoor ;)

btw heb je er zelf straatbanden (phaltines) opgezet dan? Met of zonder die straatbanden merk je eigenlijk niet veel verschil.. kwa omkieperen

ERBE FTW .. Flux STINKT!!
FLUX FTW .. ERBE STINKT!!

Wat verwacht je als antwoord in dit topic, zelfde als in het E-Revo topic : niet objectief :)

In kort komt het neer op : wil je racen ga je voor de ERBE, wil je bashen ga je voor de Flux.
Ik heb zelf een Savage Flux en de wagen is echt een monster, meer dan power genoeg (voor mij) op 4S en hij is gebouwd als een tank. Heb zelf geen ervaring met de ERBE maar de handling van die wagen zal stukken beter zijn, maar tegelijkertijd is hij niet echt zo goed in het bashen als de Flux. Dus nogmaals : Wil je racen ga je voor de ERBE, wil je bashen ga je voor de Flux. Het is een moeilijke keuze (heb hem zelf ook moeten maken).

ps. Ja natuurlijk kun je de ERBE hoger op de poten zetten maar daardoor komt hij nog (lang niet) gelijk aan de Flux qua robuustheid. Natuurlijk kun je de Flux lager op de poten zetten maar daardoor komt hij nog (lang niet) bij de ERBE qua handling.

Tip : Zou je voor de Flux gaan koop dan offset velgen met andere banden (banden geld eigenlijk ook voor de ERBE). Bij de Flux komt dit het rij gedrag heel erg ten goede en kantelt hij lang niet meer zo snel.

heb net mn flux ontvangen maar hoe sluit je in hemelsnaam die castle link aan op je flux esc? ik vind nergens een ingang voor dat stekkertje van die castle link...

wss kijk ik er gewoon over maarrr... help ;)

plus: is het normaal dat als de wagen niet aanstaatje hem moelijk voor en achteruit kan duwen? maakt alleszins een vreselijk geluid...

Laatst bewerkt:
ahaaaaa ja wss was dit een vreselijke domme vraag maarja :cool:

rijd alleszins al lekker maar zit dus met een raar geluid van de tandwielen ook als ik ermee rijd en nog geen wheelies gezien maar eerst es aansluiten op die castle link :)

BEDANKT!

binnenkort krijg ik lipo's binnen van hobbycity maar weet iemand of je er dan wat aan moet passen??aan de ESC ofzo? weet nog vrij weinig van de brushless set van de flux(heb sinds 3 weekjes een Flux brushless motor in mijn Stampede)

mvg,robert

ahaaaaa ja wss was dit een vreselijke domme vraag maarja :cool:

rijd alleszins al lekker maar zit dus met een raar geluid van de tandwielen ook als ik ermee rijd en nog geen wheelies gezien maar eerst es aansluiten op die castle link :)

BEDANKT!

Draai je slipper clutch helemaal vast en dan iets los draaien.... ik was ook gaan rijden maar de slipperclutch was niet goed afgesteld waardoor die constant slipte -> resultaat een boel rook en 2 dagen wachten op nieuwe slipperpads.

Raar geluid van de tandwielen kan kloppen, dacht zelf eerst ook wat een kabaal komt er vanaf maar schijnt normaal te zijn.. eventueel zou je je motor kunnen afstellen door een papiertje tussen je tandwielen te doen en dan de motor zo strak mogelijk er tegen aan te duwen...

Overigens als je tandwielen bijna versleten zijn is het net een brandstof auto ;)

Dat ratelende geluid is normaal. Dat wordt veroorzaakt door de motor. Die heeft zulke sterke magneten dat de rotor tegengehouden wordt als je de auto duwt. Als de rotor dan voorbij de magneten komt schiet hij ineens verder en hoor je de tandwielen ineens ratelen.

Als je de motor zou verwijderen hoor je een meer continu ratelend geluid van de metalen tandwielen. Dan beweegt de auto een stuk vloeiender.

Dat ratelende geluid is normaal. Dat wordt veroorzaakt door de motor. Die heeft zulke sterke magneten dat de rotor tegengehouden wordt als je de auto duwt. Als de rotor dan voorbij de magneten komt schiet hij ineens verder en hoor je de tandwielen ineens ratelen.

Als je de motor zou verwijderen hoor je een meer continu ratelend geluid van de metalen tandwielen. Dan beweegt de auto een stuk vloeiender.
bedankt voor het "geruststellende" antwoord! :D

Mn Flux krijgt ook nog een kleine upgrade met wat nitro Savage onderdelen (veren, wielen, shocktowers...) die gebruik ik toch niemeer dus ben es benieuwd, het is alleszins een monster maar dat wist ik al met mn nitro versie.

ps Nard hebje die lst shocks al gemonteerd? ik heb er ook besteld maar je moet nog een conversie setje kopen om ze te monteren had ik gelezen... heb jij ze zonder gemonteerd of...?

Back