Brushless 1/8 HPI Savage

DeeJay heeft gelijk m.b.t. het geluid, eerste keer schrok ik me ook kapot en dacht ik serieus dat alles kapot was :).

Waarom zou je de Flux willen 'upgraden' met nitro veren, wielen en shocktowers? De shocktowers van de Flux zijn de 'X' versies die ook op de nieuwe Savage nitro's zitten. Waarom zou je Big Bores willen downgraden naar de standaard Savage shocks? Wielen kan ik me iets bij voorstellen al weet ik niet welke nitro wielen je er op wilt zetten.

Ik heb de shocks nog niet gemonteerd, conversie setjes van IRC (Innovative RC) zijn er nog altijd niet en heb er ook niet meer echt 'achteraan gezeten'.

@ Deejay, koop dan a.j.b. buggy / truggy socks, dus onder de veer en over de shaft, ziet imho 10x beter uit :D

Maar ik wil iets dat voorkomt dat er vuil in komt. Ik heb dit weekend met mn stomme kop op een pas gemaaid grasveld gereden. Het gras was niet opgeruimd. Je wil niet weten wat er allemaal in de auto en in de shocks terecht was gekomen...

In de shocks (als in 'in de body) ? Die zijn met die boots toch zo goed als afgesloten? Zo niet dan zijn die shocks wel ideaal ja.

Oftopic : Iemand interesse in een SR3300T nieuw ?

DeeJay heeft gelijk m.b.t. het geluid, eerste keer schrok ik me ook kapot en dacht ik serieus dat alles kapot was :).

Waarom zou je de Flux willen 'upgraden' met nitro veren, wielen en shocktowers? De shocktowers van de Flux zijn de 'X' versies die ook op de nieuwe Savage nitro's zitten. Waarom zou je Big Bores willen downgraden naar de standaard Savage shocks? Wielen kan ik me iets bij voorstellen al weet ik niet welke nitro wielen je er op wilt zetten.

Ik heb de shocks nog niet gemonteerd, conversie setjes van IRC (Innovative RC) zijn er nog altijd niet en heb er ook niet meer echt 'achteraan gezeten'.

heb ier nog heel wat alu liggen van op mn SXnitro en heb nog wat andere shocks liggen (de alu big bores, Cen Genesis,...) daarmee maar zie nog wel morgenochtend naar het skateparkje en wat filmen :)

Deejay --> SAVAGE SHOCK COVERS - SHOCK COVERS - RC SHOCK COVERS - SHOCK SOCKS - SHOCK BOOTS - T-MAXX heb er nog besteld bij hun, snelle levering en ook geen tax want het is in een klein omslagje ;)

ik neem aan dat het de rebadged Mamba Max is, en neit de Mamba monster uit de Savage Flux.
anyways, je zult de lipo cut-off in de regelaar aan meoten zetten. kan als het goed is met alleen de regelaar, maar geen idee hoe dat zou moeten. ik gebruik gewoon de Castle link om de regelaar aan de computer te hangen, kan niet makkelijker.

1ste probleempje, net gaan rijden en na 15min begint mn flux in snokjes te rijden ook al geef ik vol gas... ik heb wel in een paar plassen gereden, kan dat de oorzaak zijn?

ik hoor het wel ;)

Als je weg rijd dan schokt de motor weleens (cogging).

Als je batterij leeg is en je geeft gas dan rijd hij een stukje en stopt vervolgens en als je weer gas geeft rijd die weer een stukje en dan stopt hij weer.. enz..

Als je weg rijd dan schokt de motor weleens (cogging).

Als je batterij leeg is en je geeft gas dan rijd hij een stukje en stopt vervolgens en als je weer gas geeft rijd die weer een stukje en dan stopt hij weer.. enz..

jip dat is het! dus mn batterij: 8000mah 2s2s lipo is na 15min al plat?
welke batterijen leveren dan een langere rijtijd????
ik heb nu nog 5000mah 3s lipos , zouden die langer rijden???

Die zijn echt nog niet leeg, heb je ze opgeladen ? Ook zeker dat er 8000mAh in gaat (check voltages). Mijn lader ging bijvoorbeeld niet verder dan 5000mAh dus ik moest hem altijd 2 keer aanzetten voordat hij vol was.

jip dat is het! dus mn batterij: 8000mah 2s2s lipo is na 15min al plat?

Die zijn echt nog niet leeg na 15 minuten. Tenzij ze nooit goed vol geweest zijn.

http://www.savageshockcovers.com/
http://www.savageshockcovers.com/

Heb je een directe link naar het product dat j hebt gekocht? Ik kon ze niet vinden voor big bores. Alleen een sock van drie voet die je zelf op maat moet knippen. Maar ik weet niet of dat genoeg is voor alle shocks.

hmmm mn ene lipo was uit balans... stond nog op +/- 6,7volt in totaal. Ben hem nu terug aan het opladen maar moet ik de andere lipo ook terug helemaal opladen???

ik heb mn esc op 3,4 volt gezet das normaal ook goed dachtek.

Ja want beide LiPo's moeten exact gelijk zijn.

Heb je nog een productlink van die shock socks voor me?

ik ga eerst es kijken of ze inderdaad wel passen over die big bores!

momentje! ;)

ps: kan dat, dat door gebruik die ene lipo uit balans is geraakt want voor ik ermee gereden had was alles nog in orde.

hij reed alleszins fantastisch op die lipo's dus hopelijk heb ik er geen blijvend probleem

+ kan ik morgen na het leegrijden van die 8000mah lipos direkt mn 5000mah turnigys gebruiken in mn savage zonder aan mn esc te prutsen???

Als je motor/esc niet warm worden kan dat zeker. Castle creations zegt overigens dat je 30 minuten (uit mn hoofd) de motor moet laten afkoelen na elk pack dat je gereden hebt... maar ik rij meestal ook gewoon alles achter elkaar leeg.

kan dat, dat door gebruik die ene lipo uit balans is geraakt want voor ik ermee gereden had was alles nog in orde.

Dat kan niet. De cellen worden gematched in de fabriek. Als je elke keer netjes balanced bij het laden kan er nooit zo'n groot verschil ontstaan tenzij er een cel stuk is.

En je hoeft je ESC niet opnieuw in te stellen na het wisselen van de LiPo's, ook niet als je wisselt tussen 2S en 3S.

Back