Brushless 1/8 HPI Savage

Klopt. Nadeel is dat je een extra lipo moet instaleren, extra gewicht etc. Die paar seconden die je bespaart zullen niet veel uitmaken op je aandrijf lipo ;)

Weet niet, vind het vreemd dat Savox dat niet vermeld. Tenzij die servo's niet goed op 6v kunnen draaien uiteraard.

als ik van mijn flux zo'n xl wil maken wat heb ik dan allemaal nodig of te wel wat is ongeveer het totale costen plaatje?

ik heb een 1717 besteld die zou ik er dan wel in willen gooien op 5 of 6 s

XL chassis met langere dogbones, that's it. Kosten plaatje kun je daar zelf wel bij zoeken want is afhankelijk van welke XL conversie je wilt.

Een 1717 is een hap dikker dan de standaard 1515 en je zult dus een nieuwe mount moeten maken. De 1518 en 1520 zijn maar iets dikker en wel passend te maken op de huidige mounts.

Goed nieuws voor mezelf is dat de 1717 Heli gewoon past in mijn Flux met mijn conversie, dat wordt extreme powerrrrrr

P9240013.jpg

Jullie hoeven het wiel wat betreft motormounts voor de flux niet opnieuw zelf uit te vinden:p
Ik liep begin dit jaar voor een Savage Flux XL project tegen het mount probleem aan en heb toen door een zeer bekwame CNC-er iets speciaal laten ontwerpen in een eenmalige oplage van vijf om de kosten p/st beetje gezellig te houden.
In mijn "rommel" doosje vond ik er nog twee die over waren. Dit is zonder enige twijfel de beste, mooiste,zeldzaamste, meest solide en vooral sexy motor mount voor de Flux;) met uren werk van een CNC designer met RC kennis! De schroefgaten zijn geschikt voor Neu, Castle, Lehner en Plettenberg in.

Mochten er mensen interesse hebben, stuur me maar even PM. Wil ook best een deal maken met mensen die (te)veel motors besteld hebben bij Castle (Nard , Diver?)
Doe zelf weinig meer met auto's, maar zo'n Castle motor komt ooit wellicht van pas voor een bootje, want die zijn nog leuker!:p

DSC08503.jpg

mount1.jpg

mount2.jpg

Laatst bewerkt:
Met welke xl conversie hebben jullie ervaring ik zag bij Nard die van fastlane. Is er verschil onderling in prijs/kwaliteit. Zit er ook verschil in lengte?Wil de auto zo groot mogelijk hebben.

Het liefst zou ik een 1:5 hebben voor op het strand maar dat gaat de flux niet redden hè.
De 5t zou denk ik ook wel iets zijn maar vind 1000$ best veel geld!!

Max diameter voor deze mount is 44 mm.
(dat betekent dat alle motoren van de Castle Sale passen behalve de 1717)

@diver, ik heb destijds de XL conversie set van TCS crawlers besteld. Nette prijs, compleet met verlengde dogbone en schappelijke verzendkosten voor priority met tracking. Kwaliteit is echt oer-degelijk. User Rickyyy kan je hier meer over vertellen want hij rijdt deze flux nu.

bij TCS verkopen ze eveneens een setje om je ESC wat hoger (veiliger) te plaatsten. Echt degelijk spul!

diver, daar heeft iemand hier recent nogal wat onderzoek naar gedaan. Er zijn zoals MMirage al zegt vele soorten XL. Als je graag 1:5 wilt kun je de TCS 5T conversie overwegen, al zou ik er dan wel een dikkere motor in leggen.

Ik heb voor de FLM FTC (FastLane Machine Forward Tranny Conversion) gekozen omdat ik perce 1 LiPo wilde gebruiken en deze tussen de TVP's wilde hebben. Met die eis wordt je keuze wel HEEL klein ;)

Ik zie dat de mount past op de originele mounting plate van de Savage Flux? Dan ga ik even wat meten.

Is er hier iemand die de TCS 5T conversie heeft ziet er wel mooi uit! was net ff aan het zoeken naar een body van een 5t kosten minimaal 150 euro!!!

Als ik deze foto zie is er niet veel ruimte voor een sterkere motor!???

IMG_4810.JPG

Laatst bewerkt:
Ik zie dat de mount past op de originele mounting plate van de Savage Flux? Dan ga ik even wat meten.

Yep, mount is speciaal gemaakt voor originele mounting plate van de flux en bij de meeste XL conversies blijf je de originele mounting plate gebruiken en worden alleen de TVP's (chassisplaten) en dogbones vervangen door langere.

Diver

Ik zelf heb goede ervaring met de XL TCS tvp's
Past perfect en is nu in meerderen kleuren leverbaar.

Heb hier wel de shocks van IRC op gezet.

11ilsb4.jpg
[/IMG]

Jammer dat de T5 conversie van hun wat later uitkwam
( had XL platen al in huis )

Maar ik ga zodra de XL klaar is zeker een T5 project beginnen

Heb gisteren een leuke bodie voor de XL gekocht
x53xcp.jpg
[/IMG]

Back