Brushless 1/8 HPI Savage

Dan kun je dus voorlopig nog niet rijden als je nog niks gekozen hebt ;-)
Dacht dat je bedoelde dat je wachtte op je banden die je al besteld had.

Zou er alleen BadLands op gooien als je velgen 3.7'' zijn ;) dat ziet bad-ass uit.

p.s. vanavond met de Flux van DH gereden, goed lesje geleerd; kromme schroeven ruleren!!

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de GT2 banden van de Flux HP binnengekregen (de rest is nog onderweg), rijden jullie ook allemaal met die standaard banden rond of is het aan te raden om naar iets beters te upgraden?

Rij nagenoeg alleen maar met andere banden. De standaard banden baloonen veel te hard en de velgen hebben geen offset en dat vind ik persoonlijk knudde rijden.

Ik rij vooral met Mashers, Badlands, Mulchers, Bow-Ties. Soms met TerraPins en stockers.

Wie heeft hier nog meer de flanged lock nut (black/4pcs)?? Ik heb ze nu ook maar ik vind dat ze nogal veel speling hebben in de moersleutel, ik vind de lengte van de moer ook zo kort als je het vergelijkt met deze. Weet iemand toevallig de grote en breedte van de eerst maar een moer die erop zit van de laatste foto??

p.s: mag ook iets anders zijn als het maar voor 17mm hex/wiel is.

Ik denk dat iedereen ze op dit gedeelte van het forum heeft, het is namelijk standaard op de savage flux. En als ze speling hebben in de moersleutel gebruik je vast geen kwaliteit. Zeker het gereedschap van de revo zelf? Das idd slechte kwaliteit

Ps : lengte van beidde moeren is hetzelfde volgens mij, alleen is in de 1 een rand ingeslagen.
Ik gebruikte die andere namelijk voor de 14mm hex wielen

Laatst bewerkt:
Ik heb van mijn dopsleutel een stukje afgeveild waardoor deze meer grip heeft op de.moer. De moer is afgevlakt en in een dopsleutel zit ook een randje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat iedereen ze op dit gedeelte van het forum heeft, het is namelijk standaard op de savage flux. En als ze speling hebben in de moersleutel gebruik je vast geen kwaliteit. Zeker het gereedschap van de revo zelf? Das idd slechte kwaliteit

Ps : lengte van beidde moeren is hetzelfde volgens mij, alleen is in de 1 een rand ingeslagen.
Ik gebruikte die andere namelijk voor de 14mm hex wielen

nope ik heb een doppen setje daar zit speling op en op een moer sleutel waar ook de 17mm hex zit, zit ook een 8mm en daar heb ik ook speling op. Ik ga nog weleens een ander doppen setje proberen kijken hoe dat gaat.

En misschien een stomme vraag maar hoe vast is vast voor een wielmoer??

Gewoon goed vast, maar met volle gewicht aandraaien is ook weer niet nodig
Zijn zelf borgende moeren he? ;-)

Ik gebruik een doppenset van bahco, zo'n klein setje waar 13mm de grootste is, ik ervaar geen storende speling. Ik heb wel een idee dat jij overal speling in ziet( meenemers, bulkhead, dopsleutel ), soms is speling nodig he? En het blijft speelgoed, geen F1 wagen ;-)

En als je het strakker passend wilt krijgen kun je een pijpsleutel nemen in die maat. Die zijn mooi vlak aan de punt. Dus dan heb je ook meer grip op de flanged nuts.

@manta, thanks heeft geholpen :D.

Ja ik zeik veel over speling maar ik vind als het diff in de bulkhead een halve cm op en neer kan wel veel. Zelfde geld voor de wielen ik vind 3mm horizontale speling ook wel veel :p

Als ik een Savage Flux HP wil vergroten naar een XL kan ik dan volstaan met een standaard XL TVP of moet ik echt die speciale conversion kit TVP gebruiken?

Ik zal Google eens aanslingeren of ik het daar kan vinden. Het lijkt me heel sterk dat ik gewoon twee van die Savage XL (nitro) chassis platen op de kop kan tikken en daar 1 op 1 de batterij boxen en transmissie enzo op kan schroeven.

De nitro xl platen kun je er niet voor gebruiken, mits je geduld hebt en een goede dremel;-)
Je hebt van hpi ook xl platen speciaal voor de flux, maar zou toch eerder voor de FLM platen kiezen. Die zijn mooier, dikker en hebben een goede garantie regeling.

Back