Brushless 1/8 HPI Savage

ik zou je heel graag willen helpen ,maar ik word niet veel wijzer van die foto's.
wat doet hij nou precies niet? alleen binden of helemaal niks meer.
als hij niet wilt binden kan je ook de startup time van de esc verlagen ,had ik ook ooit last van met binden.

Na post #3981 lukt het binden niet meer. Vreemd genoeg ook niet op de Revo en Rustler. En dit is zowel met de DX3S met een SR300 als met de DX3R met een SR3100.

De opstart tijd stond op default, 1,5 sec. Deze nu op 5 sec gezet helaas zonder resultaat.
Onderstaand een filmpje van de bind poging. Wat gaat er fout?

[media=youtube]kfxIgJrtIPA[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
[URL="
To Wire A RC BEC How To Connect A BEC On Your RC Car or Truck - YouTube[/URL]
is toch echt niet moeilijk.

Nee is inderdaad niet zo moeilijk nee. Heb het ook zo gedaan en was gelukt, wellicht heb je het over het hoofd gezien, maar ik heb daarna minder bereik op mijn zender/ontvanger gekregen. Had zelf ook de Y-kabel methode al gedaan, ook niet zo moeilijk om te doen. Alleen kreeg toen weer een ander probleem wat ik hier heb neergezet.

Ondertussen, nog een bind instructie opgevolgd. Uiteindelijk alles weer terug gezet naar de werkende BEC situatie.
Problemen met binden gekregen.
BEC eruit en terug naar hoe de wagen "stock" is en het binden lukt nog steeds niet.

Hoop dat ik nu alles duidelijk heb gemaakt.

T is wel heel vreemd dat je het met allebei de zenders hebt.
Zou beginnen om die losse draden van de bec weer los te halen.
En idd compleet stock weer te proberen, desnoods met de oude servo weer terug.
accu's vol, zowel zender als auto.

Wat vind jij eigenlijk een bereik probleem? 100m, 50m, 10m, ?
Anders ben ik "out of options"

T is wel heel vreemd dat je het met allebei de zenders hebt.
Zou beginnen om die losse draden van de bec weer los te halen.
En idd compleet stock weer te proberen, desnoods met de oude servo weer terug.
accu's vol, zowel zender als auto.

Wat vind jij eigenlijk een bereik probleem? 100m, 50m, 10m, ?
Anders ben ik "out of options"

Wagen is inmiddels weer stock. Muv die + en - draad maar dat zal geen probleem moeten zijn.

Bereik probleem is voor mij, ik sta in het midden van een veld van maximaal 60 meter breed, in de uithoeken kom ik haperend de bocht om. Hier had ik zelden tot nooit last van voor de externe BEC.

Als je alles terug stock zet, werkt onderstaande dan niet voor je? (staat op de site van pk)
Op het probleem van je "binden" weet ik zo 1 2 3 ook geen antwoord, maar heb je al eens geprobeerd met een losse ontvanger voeding en zorgen dat alle accu's vol zijn?

LRP80135 LRP BEC Stabilising Capacitor €*9.50

Bij toepassingen waar de ingangsspanning van een regelaar laag is (4 cellen races) maar ook in bij een combinatie van niet al te snelle stroomregeling van een regelaar en een sterke servo komt het voor dat de servo hectisch wordt, en/of hapert. Vooral sommige 2.4 GHz ontvangers (o.a Spektrum) hebben hier meer last van. Deze speciale condensator wordt als een soort Back-up voeding op de ontvanger aangesloten (b.v. op de batterij ingang, of een van de vrije servo uitgangen) en deze vangt dan de pieken in de spanningsdaling op, waarmee het verschijnsel in 95% van de gevallen verholpen is.

Net met Tweeterpatje een "Hongkong" setje van Flysky getest de wagen doet het daarmee gewoon goed. Set was wel al gekalibreert, maar werkt gewoon prima op de ESC.

Toen de DX3S van Tweeterpatje met mijn SR300 gebind en dat werkte ook!!
Sterker nog daarna mijn SR300 met mijn eigen DX3S gebind en dat werkt OOK!!!!

Conclusie deze ontvanger werkt dus nog gewoon, moest alleen weer ff wakker worden gemaakt. (ofzo).

Nou hoop ik dat dat dan ook gaat lukken met mijn DX3R met de SR3100.
Ben bij deze opzoek naar iemand in de omgeving van Duiven/Arnhem die mij zou willen helpen met testen.
Zijn DX3R binden met mijn SR3100 en als dat werkt, mijn setje weer met elkaar binden.
Wie o wie kan mij hiermee van dienst zijn!!

Net nog ff weze knallen met de savage en wederom een veerschotel kwijt :neutral:
Ik neem aan dat de makkelijkste manier lijmen is toch, ofniet?
Om nou telkens zo een 'setje shock parts' te kopen vind ik dat wel vervelend.
Mochten jullie iets beter weten, GRAAG:thumbsup:

Net nog ff weze knallen met de savage en wederom een veerschotel kwijt :neutral:
Ik neem aan dat de makkelijkste manier lijmen is toch, ofniet?
Om nou telkens zo een 'setje shock parts' te kopen vind ik dat wel vervelend.
Mochten jullie iets beter weten, GRAAG:thumbsup:

Ik heb ze vast gemaakt met een kleine tyrap aan de veer. Werkt perfect.
In de veerschotel zitten kleine sleufjes neem een tyrap zo klein dat die daar doorheen past en dan door de eerste ring van de veer halen en vast zetten.

zo net weer evene wezen rijden,sinds lange tijd weer eens schade :(
sprong maken en niet zien waar en hoe je land.....

resultaat
gebroken bevelgear ...
en net het diff eruit gehaald en toen bleek dat de lagers helemaal op waren en in het diff het pennetje wat het grote tandwiel vasthoud gebroken is.
morgen maar even gaar optellen wat goedkoper is een compleet nieuw diff of elle losse dingetjes los kopen ?!

Effe wat foto's van de nieuwe wielen. 1 set reeds verlijmd en 1 set los. RC Racing Twente belde me met de keuze om 2 sets gelijmd maar dan moest ik minimaal 4 weken wachten. Of ik kreeg ze los en moest ze zelf lijmen, deze zijn duurder maar de kosten hoefde ik niet extra te betalen, service van hun, netjes!
dsc9054.jpg

dsc9055.jpg

En even ter vergelijking, dacht dat de Imex banden groot waren maar deze zijn nog net iets "bigger" :cool:
dsc9052.jpg

dsc9051h.jpg

Populair setje wielen dit, hoor van meerderen dat ze dit zo bestellen. Zijn dus ook steeds slechter verkrijgbaar, ik heb geluk gehad, binnen drie dagen besteld en geleverd.

Grofweg €100 dus... vind het stiekem toch een hoop geld. Ben benieuwd naar je ervaring en pics waarin je ze gemonteerd hebt ;)

2

Back