Brushless 1/8 HPI Savage

dat vermoeden heb ik dus ook, maar het is dus niet zo dat er twee verschillende type motoren uitgegeven zijn? wat moet ik dan doen? door rijden tot hij het niet goed meer doet? want dat is nog wel zo, of nu al onderdelen gaan vervangen?

Als de tork motor een hp is is ie hetzelfde als een 2200 kv monster motor. De 2350 tork is bijna hetzelfde maar heeft flink zwakkere magneten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Radiobox op vakantie gestuurd en een steun voor ontvanger,Mmp en servo gemaakt.

umu7e3er.jpg

Ja idd maar ze kunnen er gelukkig met geen mogelijkheid bij komen.

Ik heb net m'n Traxxas Summit na 2 jaar verkocht voor een HPI Savage Blur, wat me als eerste opvalt: heeeerlijke aandrijflijn, veel minder speling dan bij Traxxas waardoor er zoveel kapot ging.

Ik heb voor nu een 2-tal vragen:
1. Ik heb al m'n accu's al door de lucht zien vliegen, de standaard klemmetjes werken totaal niet om de accu houder dicht te houden. Wat is de beste manier om dit te fixen?

2. Wat is de beste manier om de truck iets stabieler te maken. Verlagen evt? Of bredere banden? Er zitten nu de originele banden op, moet m'n ProLine Big Joe's nog proberen :)

Voor de rest echt een -brute- auto :D

Xl assen, xl tvp's en voor die accu's is er een filmpje Hoe je savage bashproof te maken. Komt een oplossing in voor Hoe dat probleem op te lossen.

Ik heb net m'n Traxxas Summit na 2 jaar verkocht voor een HPI Savage Blur, wat me als eerste opvalt: heeeerlijke aandrijflijn, veel minder speling dan bij Traxxas waardoor er zoveel kapot ging.

Ik heb voor nu een 2-tal vragen:
1. Ik heb al m'n accu's al door de lucht zien vliegen, de standaard klemmetjes werken totaal niet om de accu houder dicht te houden. Wat is de beste manier om dit te fixen?

2. Wat is de beste manier om de truck iets stabieler te maken. Verlagen evt? Of bredere banden? Er zitten nu de originele banden op, moet m'n ProLine Big Joe's nog proberen :)

Voor de rest echt een -brute- auto :D
uw accu bakken versteken zodat de kant die open gaat naar buiten is dan kan je makkelijker u accu' erin steken.

endan heb ik die schuifes die in de gaatjes passen eraf geknipt.
endan elke keer als je rijd velcro rond doen of een stripje.

ik pak een stripje die velco word altijd zo vuil.

en dat is inderdaad tezien op een filpje op youtube..

Pynm-2MAmc4[/media] to prepare a HPI Savage Flux for Extreme bashing 4.1 - YouTube

grtzzz

Ik doe altijd een strook dubbelzijdig klitteband om de tray's. Werkt perfect en makkelijk schoon te maken na een rit.

Snel, safe en simpel.......en.......goedkoop ;)

Thanks voor de tips, dat filmpje is echt pro. Het ombouwen naar een XL Chassis is me nog wat te duur voor nu, maar zal wel komen in de toekomst ;)

heeft iemand ervaring met ombouw set van kershaw?

Goedemorgen:wink:,

ik ben van plan om mijn savage 21 om te bouwen naar brushless. nu heb ik een mooie set gezien bij kershaw designs. mijn vraag nu is heeft iemand hier op het forum ervaring mat de spullen die van kershaw zijn. zelf zat ik te denken om in ieder geval toch de originele flux batterij boxen erbij te kopen en ook op aanraden van patrick de dogbones te vervangen door die van een flux.

dit zijn de onderdelen die ik in gedachten had:

Kershaw Designs - Savage Brushless Conversion
Kershaw Designs - Savage Bulletproof Diffs
Kershaw Designs Gen 3 - 6S LiPo System

alvast bedankt

Dennis

Bij deze ook ff een korte vraag: weet iemand een adres (behalve Toemen) waar ik de gewone wielmoeren van de savage kan bestellen?
Ik heb ze bij haast geen enkele winkel gezien behalve bij toemen,daar heb ik ze dagen geleden besteld,maar heb ze nog steeds niet.
Dus als iemand een winkel weet met wel een snelle levering,dan hoor ik dat graag,want met 3 wielen kan ik niet rijden,en dat is balen nu het weer droger wordt buiten.

Goedemorgen:wink:,

ik ben van plan om mijn savage 21 om te bouwen naar brushless. nu heb ik een mooie set gezien bij kershaw designs. mijn vraag nu is heeft iemand hier op het forum ervaring mat de spullen die van kershaw zijn. zelf zat ik te denken om in ieder geval toch de originele flux batterij boxen erbij te kopen en ook op aanraden van patrick de dogbones te vervangen door die van een flux.

dit zijn de onderdelen die ik in gedachten had:

Kershaw Designs - Savage Brushless Conversion
Kershaw Designs - Savage Bulletproof Diffs
Kershaw Designs Gen 3 - 6S LiPo System

alvast bedankt

Dennis

Zelf geen ervaring mee, maar als je google't dan zie je best vaak die set voorbij komen.

Ik ben zelf mijn XL aan het ombouwen naar een xl flux en ik ga gebruik maken van de flux hp engine mount.

hoi allemaal,

ik heb ook sins kort een savage flux hp.
er zitten 8 shocks op van een x4.6(denk ik), en dirtbonz banden.
en een x4.6 body, verder is hij helemaal origineel.

nu heb ik een paar dagen geleden de pinion vervangen want die was versleten, en alle schroefjes even nagegaan en vastgezet met threatlock.
en alle schokbrekers bijgevuld met 35w.

ik rij met 2 gens ace 2s lipo's van 5800mah, en de originele 27mhz am zender(die ooit nog een keer geüpgrade word)

nu was ik op de 3 rit tegen een paal gereden(het werd al donker...) en toen brak mijn schokbreker.
ik had al gezien dat deze krom was bij het bijvullen en had dus ook niet verwacht dat hij heel lang mee zou gaan.
toen ik langsging bij toprc voor een nieuw schokbreker asje en onderste kapje werd mij verteld dat ze deze niet hadden(terwijl hij er volgensmij geen zin in had om te gaan zoeken), en eenmaal thuis keek ik op mijn computer en zag dat ze alle onderdeeltjes gewoon op voorraad hadden:2gunfire:
ik zal vanaf nu dus ook nooit iets kopen bij toprc, wat een slechte service...

en ik heb toen straks met wat speedruns een dirtbonz band laten klappen.

nu mijn vraag:
welke banden kan ik het best kopen voor mijn savage, het liefst niet al te duur, en ook een beetje stevig:D
de dirtbonz hadden ook al scheurtjes er in, dus het is logies dat die klapte...

en ik kan aluminium veren kopen, dezelfde als de std op de 8veren versie alleen dan alu.
of zouden jullie andere veren aanraden?

alvast bedank:D

Back