Brushless 1/8 HPI Savage

Ik heb een savage XL nitro omgebouwd naar brushless.
Ik heb de motor mounts en motor plate van een flux hp erin gezet, het chassis een beetje aangepast en een gearbox van een flux hp.
De chassis platen van een XL zijn goedkoper als diegene die jij opnoemt.

zijs.jpg


voorq.jpg


onder.jpg


chassiszij.jpg


bovenc.jpg
 
ZAMAN, bedankt voor jouw uitgebreide antwoord, ziet er goed uit. Echter heeft dit niet mijn voorkeur.
Hoop dat er meer info op mijn vragen komt.

Overigens schrik ik toch wel ff van de huidige verzendkosten bij TCS Crawlers ($47,- betaal ik de tvp's 2x) Kan niks vinden mbt de verzendkosten voor de FLM tvp's
 
Over de andere TVP'S kan ik je geen info geven.
Maar over FLM op zich wel.
Doe ff een mailtje naar hun, had ook wat spullen van hun en de verzendkosten waren slechts 18$.
Vereiste is wel te betalen via paypal.
En heb geduld voor hun antwoorden, maar eenmaal je antwoord hebt gaat het vlot.

Mag ik vragen waarom mijn setup niet jou voorkeur heeft?
 
Bedankt voor de tip.
Ik heb eigenlijk (stiekem) de voorkeur voor de tvp's van FLM, vooral de looks vind ik erg mooi.
Over die van TCS lees ik goede dingen en eigenlijk niet veel meer over FLM sinds die van TCS op de markt zijn.
Wilde hier eens checken wat de voor en nadelen etc. van beide zijn en of ik nog ergens rekening mee moet houden.
 
@zaman: toch niks gehad aan mijn motormounts?

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een alu ophanging

Nee heb ze helaas niet kunnen gebruiken.
Ik heb voor Alu gekozen omdat ik mettertijd de savage zal ombouwen naar een truggy.
De Alu armen zijn van fast lane en zijn de extended versie.
Lange armen en een laag frame, super stabiel dus.
Dat is dus ook de reden dat ik die chassis platen op deze "rare" manier heb geplaatst.
Is beter voor de gewichtsverdeling.
Ik heb er nu nog niet met gereden, weet dus niet wat mijn huidige setup doet.
Als het weer het toelaat kan ik kijken of de gearing enzo goed zijn.
Ook moet ik nog zien welke schokbrekers ik het beste kan gebruiken voor mijn truggy versie.


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
TCS en FLM zijn beide goede kwaliteit, dus hoef je niet tussen te twijfelen. Ik heb de FLM extenderd forward tranny oid, erg tevreden mee. Heb momenteel echter 1/5 schaal.

HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Nard,

Bedankt voor je info. Goed om te lezen.
Ben er een tijdje uit geweest, maar dat gaat weer goedkomen.
Dat zag ik ja, zo'n 1/5 is ook vet, maar dat is (voorlopig) niks voor mij.

Het ziet er naar uit dat het de FLM tvp's gaan worden. De verzendkosten vielen me toch wel erg tegen bij TCS en ik kan een erg mooie deal maken bij Homepage | Rijksweg 60 moet er wel nog even geduld mee hebben maar dat is oké.

Weet jij of er inmiddels een ESC plate is voor de FLM tvp's? Of moet ik die zelf te maken?
Heb jij de wheel hub extensions nog gedaan en zo ja welke?

Thans in advance
 
Ga de savage toch wegdoen, heb de wintermaanden weer goed besteed maar ik steek steeds meer tijd in andere hobby's.
Vind het wat jammer om zo een beest op een plank te laten staan, dus wie er 1 zoekt kan ff in het te koop topic kijken.
 
Het ziet er naar uit dat het de FLM tvp's gaan worden. De verzendkosten vielen me toch wel erg tegen bij TCS en ik kan een erg mooie deal maken bij Homepage | Rijksweg 60 moet er wel nog even geduld mee hebben maar dat is oké.

Het zijn idd de tvp's van Fastlane Machine geworden en ik heb de afgelopen tijd gebruikt om de wagen om te bouwen. Meteen wat onderhoud en wat andere dingen gedaan.

Nu ben ik niet de enige die dit heeft gedaan en staat er voldoende op het net, vandaar alleen wat foto's.

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben even verdwaald terecht gekomen op dit topic en meteen kom ik die mooie zwarte Savage tegen. Mooi zeg, is deze nou nog groter dan de standaard HPI Savage HP flux?

Nu ben ik een leek voor wat betreft monstertrucks. Maar zijn er eigenlijk veel zwakke punten aan een savage? Of is hij standaard al erg sterk. Rijd zelf een HPI Vorza en ondanks dat ik veel reserveonderdelen heb, rijd ik weinig tot niets kapot.
 
De savage's bestaan al jaren, en zijn ook flink door ontwikkeld.
Dus de nieuwsten ( de XL en de Flux ) zullen wel bijna bomb proof zijn denk ik.

De bovenstaande Flux is door de XL platen langer dan de Stock ( zoals de naam al doet vermoeden ), de Nitro XL is volgens mij ook nog breder.
 
@WesleyRoy,
Mijn Savage heeft chassis platen welke van gelijke lengte zijn als van een Savage XL en daarmee maak je de standaard Savage idd langer.
(Wat ruudxd, ook aangeeft)

De Savage Flux is standaard al een heel sterke auto. Natuurlijk heeft ook deze auto een aantal zwakke punten. Het zijn er weinig en relatief goedkoop op te lossen, waarmee je de wagen behoorlijk bulletproof maakt.
Je bent zelf al bekend met HPI, ze maken (redelijk) degelijk spul. Je kan natuurlijk altijd pech hebben, dat je bv bij een landing verkeerd terecht komt of dat je toch net dat ene paaltje raakt.

@ruudxd,
Klopt helemaal.
De Nitro XL zal best breder zijn dan een stock Flux. Mijn Flux had al de extended axles voordat het een XL werd.
 
Leuk hoor, erg mooi spul. Ja ben ook erg tevreden over mijn Vorza. Luxeprobleempje, denk alleen niet dat een Savage in mijn "boeken"-kast past :p

%5BUNSET%5D
 
Back
Top