Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bas, aan je gegevens is duidelijk is te zien hoe laag de efficiency is van je brushed motor is, minder dan 70% terwijl een brushless op minstens 90% zit en dus minder A's verstookt..
Afname in belast motortoerental ligt dus op ongeveer 13%, zit ik dus met mijn 10% die ik altijd neem niet heel ver vandaan. Ik heb natuurlijk wel altijd brushless motoren die wat langer hun toerental vasthouden.
Ik mis nog de gegevens van je testboot om mijn eigen berekeningen na te gaan.
LxBxT, schaal, gewicht origineel, snelheid origineel, vermogen origineel?
Dat van direct op de as ga ik zeker een keer gebruiken, heb al een bootje in m'n hoofd waar dat precies in kan Als het goed is komt er no way water bij je motor aan de motorkant van de as..heb ik in ieder geval nooit last van gehad.
Die 90% word bereikt bij kwaliteitsspul als Kontronik, Neu, Plettenberg, Torcman, Lehner, RS en consorten. En dan nog zal het rendement in 'ons' werkgebied lager liggen, dus verkijk je niet op 90%. Hetzelfde geldt voor de 70% van borstelmotoren.... Bas, aan je gegevens is duidelijk is te zien hoe laag de efficiency is van je brushed motor is, minder dan 70% terwijl een brushless op minstens 90% zit en dus minder A's verstookt...
Prima, da's mooi. Ben benieuwd wat voor bootje je in je hoofd hebt. (Bangkok-kanalen-racer met V![]()