Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heb je een brushless motor met sensors dan is het iets lastiger en toch simpel. Je moet de draden van twee van de drie sensors omdraaien. Ook hier maakt het niet uit welke twee./QUOTE]
Weet je dat zeker? Het lijkt mij dat dat precies hetzelfde effect geeft als het omwisselen van 2 polen van de motor.
Ik heb zelf regelaars ontwikkeld voor medische toepassingen waarbij een brushless motor met hall sensors 2 kanten op moest kunnen draaien. Dit heb ik toen opgelost door de fase 120° te draaien. Dit doe je door alle 3 de signalen 1 fase op te schuiven. Dat is hetzelfde wanneer je of de motordraden allemaal een positie opschuift, of de sensordraden.
Gelukkig heb je er geen ervaring mee, het zou namelijk een zeer vervelende ervaring geweest zijn: regelaar grondig kapot. Elektronica (huis, tuin, keuken, radio/tv, auto, RC) is niet bestand tegen verkeerd aansluiten van plus en min.... gewoon bij 1 ESC de polariteit van de draad tussen de ontvanger en de ESC omdraaien. Ik heb er echter geen ervaring mee...
Dit is onjuist. Je hebt de klok horen luiden maar weet (nogMijn voorstel was helemaal zo gek nog niet hoor. De spanning van de ontvanger gaat bij vooruit van 0 naar 5V en bij achteruit van 0 naar -5V. Als je dat omdraait, dan gaat de motor andersom. Dat de regelaar dan geen stroom meer krijgt is onzin, de stroom haalt hij uit de accu.
Niet echt, voor meer uitleg over modelbouw brushless regelaars en motoren:dus zo als ik het lees is een brushlessmotor een stappenmotor die door de regelaar de polen verandert in noord en zuid.
Dat zie je steeds meer hier op het forum, en als je er wat van zegt of vind ben jij de gebeten hond.Hmm toch wel jammer dat er mensen zijn die anderen advies geven wat een hoop geld gaat kosten.
Nee, de informatie van de sensors is voor de regelaar nodig om de wikkelingen juist aan te sturen. Andersom is wel mogelijk, een motor met sensoren kan worden aangestuurd met een regelaar zonder sensoraansluiting. De sensoraansluitingen worden dan niet gebruikt.
Zoals ik al eerder aangaf is het bepaald niet uitgesloten dat de draairichting van de motor door de software van de regelaar is om te keren. De documentatie van de regelaar moet daar uitsluitsel over geven.
zoef kan simpel 2 ez runs kopen met de bijpassende motoren en een y kabel en klaar .
simpel .