Ooo inHK heeft nu ook een FPV ladybird: Walkera QR Ladybird V2 FPV Ultra Micro Quadcopter w/Devo F4 RTF (Mode 1)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ooo inHK heeft nu ook een FPV ladybird: Walkera QR Ladybird V2 FPV Ultra Micro Quadcopter w/Devo F4 RTF (Mode 1)
Hallo.
Johnnypoep, ik ga je pm met vraag naar materiaaltips hier beantwoorden voor het geval dat anderen er ook wat aan hebben.
Ik heb mijn vertrouwen gesteld in readymaderc, alleen al door de snoepjes die je krijgt bij een bestelling
een combinatie voor een hubsan.. is verdraaid zelfs nog n stukje kleiner dan mijn vliegende groen uitgevallen spongebob
Let wel, als dit je eerste fpv-set is kan de investering een tikkeltje zwaar zijn, afhankelijk van hoe je de zaken in beeld wilt hebben (schermpje of bril) dat kies je zelf maar.
cameraatje:
RMRC-PICO-WIDE-V2 (3.6-24V) Compact Camera NTSC [RMRC-PICOWIDE-V2N] - $49.99 : Ready Made RC LLC, Your full service FPV and R/C store!
video transmittertje: Ik gebruik 1280 mhz voor mijn toestelletje. Ik heb geprobeerd met 5.8 binnen maar zonder speciale antennes (cloverleafs) ben je helemaal niks met 5.8, en een cloverleaf op je videozender gooit alweer een extra gram gewicht op je quad.
Ook betaal je alweer extra voor zulke antennes.
Bij 1280 mhz kan je gerust de standaardantennes gebruiken om comfortabel indoor te vliegen, lukt best
1280MHz Pico Video Transmitter [PICOTX-1280] - $39.99 : Ready Made RC LLC, Your full service FPV and R/C store!
deze 2 zaken moeten gevoed worden. Video transmitter werkt op 5V dus je hebt een regulatortje nodig:
Pololu - Pololu 5V Step-Up Voltage Regulator U3V12F5
Deze werkt alsook als filter dat storing naar je video wegneemt dat veroorzaakt wordt door esc/motors indien je alles, zowel quad als fpv setje, aansluit op eenzelfde batterij. En dat raad ik je ook aan, want dat hubsan quadje is echt heel klein. Je zou deze kunnen proberen:
Hyperion shop
batterijtje voor de blade sr120 en mqx. Deze gebruik ik als vliegbatterij op mijn toestelletje (oorspronkelijk een walkera ladybird) en ik ben er heel tevreden mee. Mijn fpv setje wordt wel gevoed door een apart 70 mah batterijtje.
een goede tip: overbodig gewicht, weg ermee! Ontdoe je van eventueel connectortjes en dikke draadjes die je zou kunnen vinden aan camera-vtx. Gebruik dunne draadjes, spaart verassend veel gewicht uit! Zorg wel voor een fijne soldeerbout en een vaste hand
als ontvanger gebruik ik deze:
900MHz-1.3Ghz Receiver SAW w/1258 Custom RMRC Version 3 [V3-900MHZ-1.3GHZRX-SAW] - $79.99 : Ready Made RC LLC, Your full service FPV and R/C store!
Je ontvanger mag best wat duur zijn want het is een cruciaal onderdeel. Ik ben er heel tevreden mee. Ook blijft zo een ontvanger goed voor toekomstige projecten. Begin nog niet met diversity of zulke dingen (als die al bestaan voor 1280 mhz) dat is NIET nodig, je gaat immers met je hubsan geen kilometers ver gaan toch?
Ik voed mijn ontvanger en videobril met 1 batterij 11.1V 2200 mah en daar kan ik LAAANG mee verder voor een oplaadbeurt zich opdringt. Hoe je ontvanger en batterij installeert hangt van je creativiteit af. Bij mij zitten beide in een buidelzakje, lekker draagbaareen camerapod of dergelijke is echt niet nodig voor een nano projectje.
Je hebt veel werk voor de boeg. Verwacht ook niet dat alles direct gaat werken zoals je het gedroomd hebt, af en toe een flits en een beetje ruis op je beeld moet je erbij willen nemen
vliegtip: is je toestel klaar en is het tijd voor te vliegen? Zoek eerst de maximum vliegtijd uit die je kunt hebben met je toestel met alles erop gemonteerd en trek daar 30 seconden tot 1 minuut van af. Stel deze tijd in op je zender/keukenwekker/smartphone... en vlieg niet tot het moment dat je quadje vanzelf naar beneden gaat. Want je nano cameraatje en video zender blijven stroom uit je batterij trekken en als je niet oplet beschadig je je lipo. wees zuinig!
Weet ook dat je motortjes meer werk gaan hebben met dit extra gewicht. Laat dus je quad afkoelen NA ELKE VLUCHT voor toch een minimum 5 minuutjes. Door deze gewoonte aan te houden heb ik nog geen enkel motortje kapot gehad.
Ik hoop dat ik je hiermee op weg heb gezet, mijn antwoord is pakweg 40-50% van je afgewerkt product. Je zal ondervinden dat experimenteren een belangrijk deel van fpv is.
Ik lees dat je onhandig bent met solderen: ik ook
Succes!
Robby
Met een zelfgebouwde setup kan je meer range halen. Zeker met 1280Mhz vs 5,8Ghz.
mijn vtx is er eentje van 10 mw. In de sportzaal kan ik er makkelijk mee omhoog via het balkon de cafetaria mee in vliegen terwijl ik rustig beneden in de zaal op mn gemakje zit met de bril op. Ik vermaak de mensen graagEen ander voordeel van 1280 mhz is dat het signaal makkelijk door een muur of 2-3 heen kan gaan.
Buiten kan je vliegen met windstil weer, zeker mogelijk.. bereik schat ik op een 50-tal meter straal. vtx van readymaderc gaat rond de 50 mw dus je mag een duidelijk beter bereik verwachten dan dat ik die heb. Let wel op dat je niet buiten het bereik van je rc zender gaat. Bij die rtf toestelletjes als hubsan mag je daarvan geen mirakels verwachten. er bestaan systemen (uhf) om je rc range merkelijk te vergroten. Maar denk daar nog niet aan. Begin bij het begin.
De rtf fpv ladybird van Walkera, daar heb ik geen oordeel over vermits ik die zelf niet geprobeerd heb. Ik zie wel dat ie in de 5.8 ghz range zit en daar kan ie weer lastig doen indoor. daarentegen heb je wel een compleet pakket vast waar je direct mee verder kan, en je hoeft niks te bouwen.
Voor jou als beginneling met fpv.. ik weet het niet. Zoek eens rond en lees reviews. als die goed zijn zou ik die ladybird zeker overwegen. Maar hou er rekening mee dat die 5.8 ghz indoor een regelrechte vloek kan zijn, zeker in sportzalen gebouwd met gewapend beton en staal ondersteuning
Robby
fpvhobby is inderdaad ook een mogelijkheid. Mijn 1280 mhz videozendertje en camera komen van daar. Maar sinds kort heeft readymaderc zelf kleine zendertjes en daarom raadde ik jou ook die shop aan wegens zijn uit-ste-ken-de reputatie EN support.
De combinatie die je linkt gaat werken. Maar zorg zeker nog voor die pololu voltage stepup die ik eerder gelinkt had OF voed je fpv setje met een 70 mah lipo zoals ik doe: Hyperion shop
Maar ik blijf erbij: let goed op met 5.8 ghz indoor. outdoor geen probleem.
persoonlijk gebruik ik aparte voeding voor fpv onderdelen.
550 mah vliegbatterij en 70 mah fpv batterij. simpelweg omdat ik er de ruimte voor heb vermits ik zelf een frame gebouwd heb waar alles op/in past.
Veel verschil is er niet tussen 1 en 2 batterijen, maar met het 1-batterijsysteem kan je wel een grammetje gewicht sparen.