BT nano FPV drone (ladybird)

Vliegen jullie trouwens alleen? Die ladybird is zo klein dat je het namelijk nogal snel kwijt raakt, zelfs op een open veld, iemand een goede oplossing?

Vliegen jullie trouwens alleen? Die ladybird is zo klein dat je het namelijk nogal snel kwijt raakt, zelfs op een open veld, iemand een goede oplossing?
Ik vlieg ook alleen en heb toch wel hetzelfde probleem,
heb al met verschillende kleuren canopy's geprobeerd,

licht gevend geel/groen/oranje helpt tot nu toch niet echt :(
het enige waar ik nog aan zit te denken is DAN toch FPV , dan heb je enigszins nog een idee hoe de vlieg richting is?! :oops:
of zie ik dat weer verkeerd ?

ik ga u'm na het weekend bestellen........:D
Groeten, Ray...........

Laatst bewerkt door een moderator:
Lees dat sommige als niet FPV vliegen met de Lady Bird het lastig vinden omdat het toestel zo snel klein wordt ivm te ver weg vliegen.
Mischien toch echt een kwestie van meer oefenen en gewenning?
Ik vlieg neem mijn Lady Bird ook mee naar het grote veld om daar te vliegen.
Dan gebeurd het vaak dat ik de kleine donder erg ver weg vlieg maar toch de controle over het toestel behoud.
Ik vlieg ook vaak mijn toestellen met in het hoofd hoe de laatste stickstand stond in combinatie met hoe het toestel vliegt.
Je zou het eigenlijk eens moeten zien.
Ik vlieg de Lady Bird met grote rondes op het veld waarbij op het verste punt niet meer te zien is hoe het toestel staat.
Maar kwestie van niet alleen op zicht vliegen maar ook op stick-stand.
Het gaat dan vrijwel altijd goed.
Vr Gr D

Deze gozer vliegt met originele antennes rc en tx 125 meter! Niet slecht! 10mw 1280 trasmitter die jij ook hebt robby 125 meter is in mijn ogen niet bepaald kort voor een mini quad. Cool videotje trouwens!
VdgmHXE4dAc[/media][nano fpv] - pushing the limits - YouTube

Robby ik bedoel deze ontvanger is wat goedkoper:

LawMate 1.2GHz 1.3GHz Wireless AV Receiver VRx FPV Wireless Cameras

900MHz-1.3Ghz Receiver w/1258 Custom RMRC Version 3! [V3-900MHZ-1.3GHZRX] - $49.99 : Ready Made RC LLC, Your full service FPV and R/C store!

deze is er ook nog, kost een paar eurie meer dan de link die je plaatste. dezelfde als die van 79 euro maar dan zonder saw-filter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel Dylan sys150 de goede man geeft ook altijd antwoord , KUDOS !! :cool:
ik ga gewoon nog ff door met oefenen (op afstand) , maar de bestelling stond zo en zo al vast (FPV ladybird) :D

Groeten, Ray..........

Is er iemand die nog spul over heeft en wil verkopen om een Micro FPV setje te maken?
Alles is welkom TX, camera, mini lipo voor FPV, LCD schermpje, Ladybird onderdelen enz enz!

Ik hoor graag van jullie als je nog iets hebt liggen en wilt verkopen!

Gr Johnny

Laatst bewerkt:
Je zou mijn hele setje mogen overnemen voor de aanschaf prijs (~175-200 euro), wel inclusief veel lipos (~ 7), extra props, laadkabel en eventueel instructies. Je hebt dan nog wel goggles nodig (bijv mijn BT goggles nabouwen). Maar dan ben je dus net zo veel kwijt als een nieuwe walkera FPV versie. Voor weinig doe ik hem niet weg, want is nog veel te leuk op vakantie en in de tuin.

Bedankt voor je aanbod maar is mij net iets te duur ik moet dan nog een ontvanger kppen en een scherm.

Groeten Johnny

Je zou mijn hele setje mogen overnemen voor de aanschaf prijs (~175-200 euro), wel inclusief veel lipos (~ 7), extra props, laadkabel en eventueel instructies. Je hebt dan nog wel goggles nodig (bijv mijn BT goggles nabouwen). Maar dan ben je dus net zo veel kwijt als een nieuwe walkera FPV versie. Voor weinig doe ik hem niet weg, want is nog veel te leuk op vakantie en in de tuin.

Hoe groot is de kans dat ik inklarings/Duane kosten moet betalen als ik bestel van FPVhobby of hobbyking? En aan wat voor bedragen moet ik dan denken?

Gaat om een kleine bestelling 1g camera 5.8 200mw TX enz

Jongens (en meisjes?) ik zag vanmiddag in mijn pauze bij de kijkshop een mini beveiligings camera met TX voor 35 euro,.. het is wel een 2.4hz net als mijn hubsan de behuizing van de camera gedeelte is erg klein deze zou ik er af kunnen slopen. Alleen wordt deze camera gevoed via een kabel en de vraag is dan ook even als ik draad kan aanpassen met een stekkertje en er een 1s lipo aan kan hangen,… zou dat werken?
Vraag 2: als ik een RC heb 2.4 en een FPV set ook 2.4 beiden met eigen lipo zou dit kunnen of gaan dit nog steeds storen?
Ik hoor graag van jullie het is wel een koopie?

Ik heb zelf een micro 2.4 setje van HK, werkt niet samen met 2.4 rc bij mij(wel binnen 10 cm btw:P, meer bereik red ik niet) en waarchijnlijk zal dat ook bij anderen zo zijn.

Jongens (en meisjes?) ik zag vanmiddag in mijn pauze bij de kijkshop een mini beveiligings camera met TX voor 35 euro,.. het is wel een 2.4hz net als mijn hubsan de behuizing van de camera gedeelte is erg klein deze zou ik er af kunnen slopen. Alleen wordt deze camera gevoed via een kabel en de vraag is dan ook even als ik draad kan aanpassen met een stekkertje en er een 1s lipo aan kan hangen,… zou dat werken?
Vraag 2: als ik een RC heb 2.4 en een FPV set ook 2.4 beiden met eigen lipo zou dit kunnen of gaan dit nog steeds storen?
Ik hoor graag van jullie het is wel een koopie?

2.4 rc en 2.4 fpv gaan echt niet samen.

Back