Hoi Gijsbert,
Ik zag je PB'tje net voorbijkomen.
Staufenbiel heeft eigenlijk maar 1-hotliner Hawk, die ze dan in 2 kleuren hebben (de 'originele'geel/blauwe' en de Turqoise V2, op de kleur na zijn ze hetzelfde).
De mini-Hawk die dan ook nog op de site staat is meer voor 'pylonracen'.
Qua aandrijving hangt alles af van je budget.. Allergoedkoopste is een buitenloper op de neus zetten met een redelijk grote klapprop. Wel wat bewerkelijker, om het zo te maken dat je de motor nog goed vast kunt zetten en de regelaar te kunnen plaatsen.
Optie 2 is een Turnigy Hotliner motor. Tikje zwaar maar voor het geld een leuke optie.
Meest gebruikelijk is om een binnenloper met vertraging te gebruiken. Daar haal je het meeste vermogen voor het gewicht uit, en het is ook makkelijk te monteren. er zijn allerlei variaties, van zelf samengestelde 'budget' aandrijvingen (vanaf zo'n 140Euro) tot fabriekmotoren.
Als je wat budget hebt zou ik je persoonlijk de Hacker B50-6L met 6.7:1 vertraging op 5S aanraden. Betrouwbare motor, kan eventueel later ook in een grotere hotliner waar hij zelfs 5kw aankan. Op 4S past hij mooi bij de Hawk, met een 17x18F5B Rood prop.
Qua regelaar werkt de 200A china regelaar prima, maar dan wel met de F5B software van George Shering en 2 extra condensatoren. Ik heb er al vele opgebouwd en aan hotliner-enthousiastelingen in de wereld verkocht. En duur zijn ze niet, ik verkoop ze voor 42.50Euro.
Andere betaalbare optie is de ICE150, gaan ook prima. Ietsje compacter dan de 200A en kunnen zeker net zoveel vermogen aan. Zijn te vinden vanaf 65.--Euri (heb ik ook een stel van liggen voor de geinteresseerde

)
Er zijn natuurlijk nog veel meer regelaars te koop, als het een stukje meer mag kosten dan zeker (Castle ICE200 bijvoorbeeld). Maar voor beginners zijn de 2 hierboven een mooie manier om voordelig in te stappen.
Groetjes,
Gerben