Budget hotliner

Dat zou wel jammer zijn, wilde er van de week eigenlijk toch 1 bestellen :( .
Ik zal maar even een mailtje sturen voordat ik er een bestel via de site.

Groeten remie

Hmm, denk dat de beste man het een beetje uit zijn duim zuigt.
Van de verkoopafdeling van Staufenbiel heb ik gehoord dat er tot nu toe zo'n 150 Hawks verkocht zijn.
En dat in 2 jaar tijd, als dat een bestseller zou zijn?
Sebarts komen met 4 containers tegelijk uit China (alleen al voor der Schweighofer) en zijn dan nog steeds niet aan te slepen.

Maar OK, er zijn er 3 onderweg naar mij, eind van de maand zijn ze er en ik hoop ze in Odoorn vliegend te zien..

GJ

dat weet ik verder ook niet maar hij had er 30 ingekocht en had ze ook allemaal alweer verkocht.
zijn er al filmpjes van de hawk op internet met 4 of 5kw????

Ik heb er net nog 1 bijbesteld, dus ze zijn nog niet op....
Ik zal eens aan 1 van die duitsers vragen of ze de Hawk met veel vermogen willen filmen.

GJ

Zojuist een reactie gehad, ze hebben er nog 12 in stock!
Deze week komt er dus 1 mijn kant op.
Nu alleen nog kijken wat mijn setup gaat worden.

Groeten remie

Ik heb er nog 1 over voor de verkoop.
Op te halen op de wedstrijd in Odoorn.
Voor de beginnende F5B deelnemer:

200 euro.

GJ

Odoorn is helaas te ver weg voor mij, anders had ik hem graag van je overgenomen :(

Verzenden geen optie, of begin je daar niet aan?

Groeten remie

Remie, ik zal je even een PBtje sturen.

Jitze, een Kontronik gear kost ongeveer 70 euro.
Ik kreeg een half antwoord dus ik heb weer een mailtje teruggestuurd, ik weet namelijk nog niet of ze een 5mm pinion leveren.

GJ

Als er meerdere geïnteresseerde zijn is het misschien een optie om een kleine inkoop actie te starten?

Groeten remie

Laatst bewerkt:
Jongens, voor je je helemaal gelukkig prijsd. De vertraging die nu gebruikt wordt door kontronik is problematisch. Hier in engeland heeft Dick Whitehead al 3 keer of meer zijn motor terug gestuurd na dat de vertraging het heeft begeven. Ook Remo Fratini uit Italie heeft het al gepresteerd zijn vertraging te slopen, welis waar met meer dan 6KW. Kontronik geeft aan dat er problemen zijn zinds ze van FUN naar Kira zijn gegaan, ze zeggen er mee bezig te zijn. Het fijt blijft dat de vertraging net zoals de Hacker met een schroef verbinding vast zit op de motor en daar is ook een zwak punt. Ik blijf er van weg.

De Neu P32 vertragingen zijn dan wellicht niet binnen een week in huis, ze zijn wel 110% betrouwbaar. Soms zijn dingen het wachten waard.

Als je echt wat wilt doen, probeer dan te achterhalen waar Steve Neu de tandwielen voor zijn vertraging vandaan haald. Kunnen we ze zelf inkopen. Moeten we alleen een huis maken, daar ken ik wel iemand voor die dat goedkoop kan doen.

Mark, je Neu 6.7:1 gaat morgen met de post. Ik heb je net ge-emailed.

Ik hoor van Luc dat de Plettenberg vertragingen ook problemen hebben. Iets van de motor pinions gaan slechts 15 vluchten mee?! Komt wellicht door een te snelle opstart bij de regelaar?

Mijn gearbox heeft het tot op heden niet begeven. ben ik dan de enige? natuurlijk niet. Er zijn wel sporadich dingen die kapot gaan, maar dit is dan meestal door overbelasting.
De eerste vluchten zag ik sporen van olie die naar buiten geslingerd werd via de ventilator. nu is daar niets meer van te zien ( olie op?) In ieder geval werkt hij nog de laatste honderd vluchten, bij max 60k rpm en gemiddeld 3000watt. heb een paar keer gevlogen op 4,8kw. en ook al een prop gebroken met een te harde rem... Ik weet niet of, en ga ook niet zeggen dat deze gearbox geschikt is voor f5b maar het ligt volgens mij hoofdzakelijk aan het gebruik.

Hacker heeft anders ook een ferme gearbox deze van de c50, wel 48gram.

gr

Val

Ik wilde eigenlijk niet reageren maar is het niet een beetje logisch dat als je dingen gaat belasten met krachten waarvoor ze niet gemaakt zijn ze stuk gaan?
Kontronik geeft op 1500 watt en dan is het niet raar dat ze stuk gaan bij 3-4 kilowatt.
Ook is het vreemd dat iemand eerst zegt dat de motor/gear prima is nu zegt dat ze problematisch zijn.
Val heeft er nu al behoorlijk wat vluchten mee gemaakt en hij blijft heel.
Lijkt dan toch niet aan het produkt te liggen maar aan de gebruiker...

En we hebben het trouwens nog steeds over een budgetmodel, het is niet de bedoeling om de WK te winnen met een budgetmodel, als je gewoon binnen de specs blijft van de spullen, dus zoals ik al eerder schreef, maximaal zo'n 2000-2500 watt, dan blijft dit gegarandeerd heel!

Dan de Plettenberg gears, ja, daar kan ik wel aankomen maar wat schiet je er mee op.
Je zet er een 25 dollar motor voor, gear zal op 100 euro komen, dan zit je op een 125 euro motor die waarschijnlijk stuk gaat, want niemand heeft deze motor langdurig getest.
Ik wilde juist van dat ge-experimenteer af want daar schiet niemand iets mee op.
Gewoon een betrouwbare, betaalbare, vliegklare setup zonder geklooi.

GJ

GJ

Laatst bewerkt:
Val, jij hebt nog geen 100 vluchten gevlogen. Schrijf dat dan ook niet. Of?

Ik kijk naar Dick Whitehead en zie elke keer dezelfde vertraging in snot veranderen. Kan zijn dat met minder dan zijn 4-5KW het wel goed gaat. Persoonlijk zou ik wachten tot Kontronik het probleem heeft verholpen en Dick geen problemen meer heeft.

GJ, ik heb de Kontronik vertraging nooit aangeprezen.

Ook zie ik niet in waarom een 25 dollar motor kapot moet gaan. Mits de lagers goed zijn (dat zijn ze) en de motor niet te heet wordt (kan je zelf bepalen) zal hij eindeloos mee gaan. Met een 2 poler is het risico op over RPM ook kleiner.

Experimenteren is idd niet geweldig wat betreft F5B, de kans op mislukking ligt hoog en ik ben het met je eens dat een beginner meer gebaat is aan een betrouwbare setup dan een setup die maximaal vermogen geeft. Helaas is dat nog niet zo simpel. De Neu vertraging met China 2 polen motor is mijn poging goedkoop een duurzame setup te realiseren. Ik heb mijn keuzes goed doordacht en als jullie daar van afwijken wordt de kans op succes kleiner.

Ik hoop snel met mijn laatste 125 USD aandrijving to vliegen. :)

Val heeft al behoorlijk wat vluchten gemaakt met de Kira.

Meer dan jij met de 25 dollar motor, die was toch binnen een paar vluchten stuk?
Je raadde ook de Flighttec BEC aan, die achteraf ook niet zo best bleek te zijn.
Net als de Atlas servo's, die het nu ook in sommige kisten gaan opgeven.
Neu motoren begeven het op het moment ook achter elkaar..

Steve Neu gaat stoppen met de P32, of hij gaat hem niet meer los leveren dus dat gaat ook ophouden.
Als Kontronik van het probleem met de gears weet dan kan je het gerust kopen, als ie binnen de specs stuk gaat dan is het gewoon garantie.
Maar ik zie ze niet zo snel stuk gaan, bij normaal gebruik.

GJ

Val, jij hebt nog geen 100 vluchten gevlogen. Schrijf dat dan ook niet. Of?

Ik heb geen streepjes gezet, maar ik denk toch van wel.
De props die ik uitgeprobeerd heb met de 600/30 zijn 14x10 16x16s 16x17s 17x18gr op 7° 18x19* op 5° 17,5x17,5 regelaars Jive 100*, pluch 80, CC180*, en Markus.dit op 5 en 6s en gespreid over 28 weken dat ik deze motor heb.

Bij Kontronik vliegen ze zelf met de 600/38 met 16x17 en groter op 5s dat hebben ze me zelf geschreven.

dear Sir,

its a 2 pole motor. We fly the 600-38-6,7 with 16x17" or bigger
in F5B with 5s.
17x20" needs to much current at startup and you loose to much watts in my opnion.

regards

Michael Franz

Val

*Kapot

GJ, ik wist al langer van die losse soldeer verbinding bij de flighttech BEC, daar heb ik de fabrikant ook op aangespoken en zij hebben gezegd dat het slechts een enkele unit zou betreffen. Tja, zo gaat het dus bij al die fabrikanten, nooit nemen ze de schuld echt op zich. Ook niet CC wat betreft dat hun Phoenix P125/180 eigenlijk geen 6S aan kan, niet alleen in F5B niet maar in het algeheel. Dat hebben George, Allesandro en ik anders wel bewezen. Steve's Neu motoren halen soms ook de 60.000 toeren niet eens zoals jij zelf al aangeeft en zo gaat de lijst verder. Zelfs Sergey's Avioniks trek je soms door midden in de lucht (Mark Haigh B08 afgelopen jaar).

Je moet verschil maken tussen een enkele fout en een echt probleem. Dat kan je alleen met meer ervaring en of het delen van ervaringen. Daarvoor is dit forum nou juist.

Ik dacht dat het beter is om een Neu vertraging te kopen die tenminste door kan tot 7KW+ zonder problemen implaats van een Kontronik die nog in test fase is.

Steve Neu stopt helemaal niet met de P32, hij zegt alleen dat de 6.7:1 motor pinion beperkt leverbaar zal zijn gezien ze nu overstappen op aangevormde pinions. De 5.2:1 blijft wel gewoon leverbaar. Ik heb vandaag nog een 6.7:1 op de post laten doen voor Mark. Als deze vertragingen echt niet meer leverbaar zijn dan praten we verder over een alternatief.

Dat ik die eerste 25usd motor kapot kreeg was omdat het een hele kleine versie was, de korte S versie en die met veel te veel KW vloog. De eerst paar vluchten met minder KW werdt hij minder warm en was er geen probleem. Dit is simpelweg een functie van de efficientie en de groote van de motor. Neem je een L versie en het vermogen niet te hoog dan wordt hij nooit zo warm. Ik heb al 2x 1750W.min door de L motor heen gejast op de grond in F5B test formaat (3sec motor, 20sec rust) en de motor werd geen 60 graden C. Pas bij 100-120 graden verloor die kleine motor wat magneet kracht. Lijkt mij dus dat het wel degelijk werkt.

Maar ja, je hebt gelijk. Ik had eigenlijk eerst nog een jaar die China motoren moeten vliegen en testen en dan pas mijn OK moeten geven. Sorry dat ik nu al met dit plan naar voren kom. Sorry dat ik probeer te helpen.

Back