Budget hotliner

Misschien dat Gerben en ik zondag gaan vliegen....

Het automatische B rakkensyteem testen.
Eerste test was waardeloos, heb nu hoop dat het beter gaat.

GJ

Ik ben op het moment bezig met het opbouwen van mij Hawk, hij is nu bijna klaar, maar er viel mij 1 ding op.
Wanneer de bladen in zijn geklapt, klappen ze net niet ver genoeg terug zodat ze mooi tegen de romp aan liggen.
De uitsparing voor de bladen aan de onderzeide is net iets te klein, kan ik hier ongestraft een klein beetje van weg vijlen, of zeggen jullie gewoon zo laten?

M.v.g. Remie

Ik denk dat de bladen tegen de spinner aankomen.
De spinner moet je normaal gesproken wat bewerken, dat had ik al gedaan aan de voorkant maar niet aan de achterkant.
Dus gewoon wat wegsnijden of dremelen aan de achterkant van de spinner.
Niet aan de bladen gaan vijlen!

GJ

Is er ergens een preview te vinden van die Fl-4 kist?
Mocht het wat zijn is het vast mogelijk een aantal koppen bij elkaar te steken.
Het zal bij mij op de club vast en zeker weer gaan gisten, als ik vanmiddag en zondag weer gevlogen heb. Wilco/Hawk vliegen erg mooi.

Emaille? Nee... gewoon afwachten. Ze mogen de marketing zelf bekostigen.
Ze drijven op geruchten. Dadelijk gaan de denken dat er markt is voor hun blitzer! Nie goe voor de prijs! ;) Mag nie duur kosten!

Ik baal!! :mad:
ik was van plan om vandaag alles af te ronden aan de Hawk, om zo morgen de maiden vlucht te kunnen maken.
Maar bij het aansluiten van de ontvanger accu, om zo alle servo's in te stellen, blijkt dat de servo van het hoogteroer niet meer werkt, hij beweegt nog maar 1 kant op en gaat niet meer terug naar zijn beginstand.
servo was een DYMOND D 60 S HT.

Nu kijken of ik voor morgen nog een nieuwe in huis kan hebben:(

Groeten remie

servo was een DYMOND D 60 S HT.

Spelletje: waar plaats je de letter 'I' ?

Schroom niet om 'em open te trekken. Kijk wat je tegenkomt.
Ik heb uit 2 kapotte D47 1x werkende weten te maken (handomdraai)

Ik neem aan dat je de zenderinstelling hebt getest (vliegstress) en een andere servo op de ontvanger?

Sterkte, en hopelijk valt het allemaal mee.

Laatst bewerkt:
Pulse kreeg hij wel, in het begin heeft hij ook gewoon gewerkt.
net voor de zekerheid ook even mijn soldeer gecontroleerd, maar ook die was goed.
servo ook even opengedraaid, maar daar valt ook niks te zien.

Dus zojuist maar een nieuwe servo besteld :rolleyes: , deze keer een Hyperion atlas ds11-amb
hopen dat deze morgen binnenkomt.

Nog een vraag, welke timing en PWM rate kan ik het beste instellen op de budget 200A regelaar in combinatie met een kontronik 600-38?

groeten remie

Heb je de kast helemaal uit elkaar getrokken. Dus ook de gear an de potmeter onder de loep bekeken?
Ik had een kapot tandwielrondsel. Verder was de potmeter zo goed te bestuderen... nou ja... miniscule constructie...

Pech geval. De nieuwe servo is vast van betere kwaliteit.

Regelaar... Gerben of GJ! Die vraag was meen ik al eerder gesteld... even zoeken... anders even afwachten.

Kontronik 600-38? Dat wordt competitie op de rakken! Mooi!
Vliegt prachtig!

Timing en PWM weet Gerben exact.

Even een wilde gok, Timing 1 graad en PWM 8 khz

GJ

even een vraagje tussendoor...
In België staat er op een verkoopsite deze te koop:
Aura 4 - Te koop op 2dehands.be

is dit iets om eens te " proeven" van het hotliner-gebeuren? men beweerd dat dit toestel tweemaal de titel " kampioen van België " heeft behaald.
De motor en gearbox kan ik eventueel zelf kiezen

Deze mail kreeg ik als antwoord op de vraag : welke motor staat erop
Ik veronderstel een Plettenberg HP355/25 of Axi.
Ik verkoop deze toestellen voor een collega van de club welke al 54 jaar vliegt. De Aura4 heeft hem 2 maal Belg Kamp gemaakt en is een toptoestel.

Laatst bewerkt:
Als ie 2x belgisch kampioen geweest is dan moet Wim hem wel kennen lijkt me.
Maar dat zal dan wel heeeeeeel lang geleden geweest zijn.
Het is nog een borstelmotorneus, dus je krijgt wat problemen met zwaartepunt.
Ik ken het model niet en vind het een hoop geld zo vanaf het fotootje te zien.

Maar ik zou WimH even een PBtje sturen als ik jou was.

Grts Gert-Jan

Nou ja,

120 euro voor een oude kist : achteraf bekeken , voor een dikke 100 euro meer heb ik een Hawkje ;) of beter nog volgens ik gelezen heb op dit forum en op RC-network, een rompje van Freudenthaler met een Hawk vleugeltje ( als die apart en aan een goede prijs te verkrijgen zijn... )

Als ie 2x belgisch kampioen geweest is dan moet Wim hem wel kennen lijkt me.
Maar dat zal dan wel heeeeeeel lang geleden geweest zijn.
Het is nog een borstelmotorneus, dus je krijgt wat problemen met zwaartepunt.
Ik ken het model niet en vind het een hoop geld zo vanaf het fotootje te zien.

Maar ik zou WimH even een PBtje sturen als ik jou was.

Grts Gert-Jan
Met de Aura van J. Petignaud (MAP) vloog het Belgisch team in Wangaratta (Australisch WC). Lang geleden dus. Ik ken niemand die al 54 jaar vliegt en daarmee 2* kampioen is geweest...William van Denderleeuw ken ik wel , en die is inderdaad verschillende keren Belgisch kampioen geweest(maar nooit met een Aura dacht ik), en heeft mij leren vliegen...De Aura lijkt inderdaad uit die reeks te komen...Misschien is Stef De Hauwere daarmee Belgisch kampioen geweest...

't was dus 1994:

1994_TeamBelgium.jpg

Laatst bewerkt:
Nog even een vraag m.b.t. ontvetten voor inlijmen van de servo's
Is aceton (verwijderen nagellak) of amoniak of ontsmettingsalcohol ook geschikt voor
het goed ontvetten??

Aceton ontvet heel erg goed, maar tast ook veel kunststoffen aan. Soms zie je daar niets van, maar als de kunststof belast wordt kan deze helemaal uit elkaar brokkelen. Niet doen dus. Alcohol is je beste optie. Amoniak stinkt!

Back