Budget hotliner

Als ik een beetje kort door de bocht bereken dan kan de GX200 zo'n 4000 watt aan.
Komt neer op:

Op 4S bij 3,6 V per cel 275A piek (3 sec)
op 5S bij 3,6V per cel 225A piek (3 sec)
op 6S bij 3,6V per cel 185A piek (3 sec)

Het is geen garantie en alleen de 4S is getest maar dit zou wel een aardge richtlijn kunnen zijn.
Dus.... wie gaat het testen?

GJ

Voor diegene die een Lipo Heater zoeken:
Ik heb deze opgescharreld ( gebruikt ) maar nieuw is ie te krijgen voor € 34,95
( ff googlen )

Gr Frank

ÜHL-/ HEIZBOX T08
Best.-Nr.: 853850 - 62
Technische Daten

Betriebsspannung 12 V
Leistung 32 W (kühlen) · 27 W (heizen)
Kühlbereich Kühlen max 20 C unter Umgebungstemperatur · Heizen max. 65 C
Volumen 8 l
Farbe Blau
Prüfzeichen CE · TÜV · E-Prüfung
Abm. (L x B x H) 440 x 200 x 300 mm
Gewicht 3 kg

Euhm, leuke conclusie GJ maar wel heel kort door de bocht.

Het kan namelijk goed zijn dat die regelaar helemaal niet werkt met 6S Lipo, dat dit gewoon te veel spanning is voor bepaalde componenten. Net zoals dat ook voor de P125/P180 geld.

Is er wel of niet met 5S getest? Wellicht dat hier de max ligt voor deze regelaar. Let wel, testen kost geld en helemaal als het fout gaat.

Met 4S lijkt het een prima regelaar te zijn, immers heeft hij behoorlijk wat overleefd met 4S. Dus waarom wat anders doen voor een budget kist?!

Euhm, leuke conclusie GJ maar wel heel kort door de bocht.

Eeuuuhhh... zolang er maar een 'piepje' volgt. :rolleyes:

Doe mij maar 4 plakjes Lipo... en een hihi-regelaar...

Zeker mooi proppie. Spannend weefsel structuurtje. Ik mis wel het oogje voor aan de spinnert... waarom is dat weggepoetst... top-secret GJ?

Laatst bewerkt:
Jos, de regelaar is voor 7S.
De Fets kunnen die spanning ook aan.
Als alles een beetje meezit ga ik hem wel even testen op 5S maar de komende weekenden zijn we nog erg druk, wordt dus na Stompetoren... misschien gebruik ik hem op de Speedmeeting, hoewel dat niet helemaal representatief is want daar gebruik ik een 10 polige motor.
Maar inderdaad, voor "budgetvliegen" heb je niet meer dan 4S nodig, sterker nog, je krijgt maar met moeite een 5S pack in de Hawk.

De prop..
Het is een eerste model van Georgi Mirov dat ie zo maakt.
Die stuurt is inmiddels onderweg en als mijn motor (die volgens Plet totall loss is) weer retour is ga ik die testen (of Gerben).

Nu weer snel verder met bouwen, ben nu het automatische rakkensysteem aan het koppelen aan een draadloos rakkensysteem.
Idee is dat je dan een komplete wedstrijdopstelling kan maken met maar 2 mensen en 2 laptops.
Maar daar kom ik nog op terug, we gaan nu weer over budgetkistjes praten.

GJ

Ja, over budget hotliners gesproken:
Ik heb inmiddels een regelaar besteld en van gerben kan ik een Planeta vertraging overnemen.
Ik wil op 4S vliegen, en dan met de 3,7:1 vertraging. Welke budgetmotor kan ik dan het beste gebruiken? 4000kv, 3500kv of 3000kv?

Ik zou een 3000 nemen.
Je komt dan tussen de 7500-9000 rpm op de prop.
Bij een 3500 zit je dan op 8500-10000, denk dat dat net even te hoog is om een grote diameter prop te zetten.

GJ

ja, ik zou inderdaad 15x13 of iets dergelijks nemen.
Dat werkt wel om te beginnen.

GJ

Hoi
Gerben

Net een paar lipo's besteld 4s 40c .
Wat de motor betreft hou me op de opgegeven waarde van plettenberg dus aan
de veilige kant.
Voordeel van deze motor zijn lage gewicht 225 gram dus de hawk word dan ook niet al te zwaar.
Gr
Gerti

15x13 zit al behoorlijk op de grens met de 3000kv motor, 3.7planeta en 4S. Ik zat met warme accu rond de 2600W op een 15x14.

Om te beginnen zou je aan een 12x10 a 13x10 kunnen denken.

De 3000kv motor is de beste afweging op de Planeta tussen toerental=maximale propmaat en maximale stroom.
Hoog kv=kleine prop en hoge stroom. proprendement met een kleine prop is echter beperkt.
Laag kv=grote prop, maar beperkte maximale stroom. Kun je geen hoog vermogen op de prop zetten.

Mark,
Bij wat voor stroom gebruikt je vader de GX200 regelaar?

Groet,
Gerben

oke, de 3000kv motor is besteld. Blijft lachen, 29 euro voor een motor die dit soort vermogens kan leveren als je lief voor hem zorgt.

Ik wil eerst eens met 1200-1500W aan het toestel wennen.

Is het te doen om te beginnen met Aeronaut CAM carbon 13x10 bladen? Die zouden 13.000rpm aan moeten kunnen. In combinatie met de matige start en rem van de budgetregelaar lijkt dit acceptabel. iemand andere ervaringen hiermee?

Jitze ik heb dezelfde gear van Robbe en de 3000Kv met een 13x10 aeronaut prop getest 95Amp en 1250watt, gaat leuk omhoog, gisterenavond met een 15x9,5 geprobeerd en gaat ongeveer 30% harder (waaide wel redelijk hard) omhoog metingen nog niet gedaan het mooiste is volgens mij 13x12 maar die is nergens te krijgen of voor zeer veel geld, en dat is nu juist het leuke om het zo laag mogelijk te houden de kosten

gr Andre

RFM 13x10.5 is een hele mooie prop. Mijn favourite prop kwa ontwerp. Echt een klassieker die het nog steeds heel goed doet. Daarna idd lekker een RFM 15x16 er op schroeven.

Jongens, jullie zijn lekker bezig. Ik krijg er een warm gevoel van.

:)

een 15x16 is geloof ik wel een beetje teveel van het goede, en een warm gevoel erbij meer een angstaanjagend gevoel want tot wanneer blijft de boel heel ha ha, ik denk met 15x16 zeker niet te lang dan brandt de motor er in ieder geval wel uit dan hebt je het inderdaad even WARM

Back