Budget zelfbouw quadcopter

Shit!

Vandaag weer thuis gekomen in Bergen op Zoom. Motoren snel uitpakken, ziet er allemaal goed uit!

Snel gaan solderen (stekkertjes) en propadapters er op.. Kom ik er achter dat er bij 1 van de 4 motoren maar 1 schroefgat zit voor de propmount in plaats van 4. Dus er missen gewoon 3 gaten...

Nu kan ik welpropsavers gaan gebruiken, maar dan moet ik eerst de as van de motor aanpassen (hoe doe ik dit?) of de motoren heel anders gaan monteren.

Eigenlijk wil ik gewoon de propadapters gebruiken... Ik zal zo een foto plaatsen...
Photo%2018-11-11%2015%2048%2042.jpg

2 van de schroefjes voor de propmount zijn trouwens niet (meer) te gebruiken. 1 schroefje was niet goed (kop zit amper een kruis in) en 1 schroefje is zojuist gebroken bij het indraaien van de motor met 1 schroefgat. Dus daar zit nu en maar 1 gat in, en een half afgebroken schroef. Niet zo chill dus.

Laatst bewerkt:
Heb je Keda clonen gekregen ? :oops:

Ik heb een doos vol direkt van Keda gekocht en daar is het doosje veel helderer als van de HK motoren.
HK noemt ze ook hacker Style Brushless Outrunner 20-28M

Hat je beter op Keda kunnen wachten.

Is net als bij sinterklaas , de laatste 2 weken voor 6 december duren veel langer als de 50 weken erna. :rolling:

Mvg Johan

Heb je Keda clonen gekregen ? :oops:

Ik heb een doos vol direkt van Keda gekocht en daar is het doosje veel helderer als van de HK motoren.
HK noemt ze ook hacker Style Brushless Outrunner 20-28M

Hat je beter op Keda kunnen wachten.

Is net als bij sinterklaas , de laatste 2 weken voor 6 december duren veel langer als de 50 weken erna. :rolling:

Mvg Johan

Giantcod noemt ze 'Keda 20-28M 15A 1050Kv Hacker Style Brushless Outrunner Motor'

Wat dat verder inhoud weet ik ook niet. Dat er clonen waren wist ik ook niet.

Ik baal gewoon dat er 1 mislukte motor tussen zit. de rest ziet er goed uit...

Achteraf had ik ook op keda willen wachten, het is dat zei alleen zo slecht engels kunnen dat ze mij niet begrijpen...

Die koopt ze dus bij HK in.

En als ergens iets goedkoper zijn als uit de fabriek begint bij mij een alarmbel te bellen.

Voor 10 € kan ik je wel deze bijde sturen , in een bubbelzakje .

full

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga eerst contact opnemen met de webwinkel, kijken wat die doen.

Mijn propmounts zijn trouwens zoals bij de linker, neppe dus? Ach, op HK staan goede revieuws, dus dat zal het probleem niet zijn, ik baal er alleen van dat ik niet verder kan bouwen. Volgende keer échte keda motoren bestellen dan maar... Vind ze op jouw website een beetje duur Johan, maar dat begrijp ik ook wel.

Ja de belastingsdienst wil ook zijn 30% ondertussen hebben. :D

En ik heb nog dat geluk dat ik geen pand moet huren , Oss is flexibel .

Mvg Johan

Vandaag alles in elkaar gezet voor hoever dat dat lukte. De 'kapotte' motor gaat werken met een propsaver.

Nu heb ik alleen een probleem, alles is aangesloten zoals het zou moeten, maar nu blijven de motoren piepen. Ik vlieg mode 1 dus dat 'armen' gaat bij mij ook niet (Rol en gas rechts, ruder en hoogte links) dus rud. en gas zit niet op 1 stick.

Maar ik heb de Accu aansluitingen aan elkaar gesoldeerd, dus als ik de accu aansluit, gaan alle 4 de regelaars aan. kan/mag dat niet?

Even elke regelaar apart op je ontvanger steken en de motor even volgas laten lopen .

Dat ze aan elkaar gesoldeerd zitten maakt daar bij niks uit .
Alleen de motor die je met de ontvanger bind gaat lopen.

Even alle props verwijderen ervoor.

Mvg Johan

Ik ben 1 stapje verder. Na het aansluiten van 1 motor piept hij dat hij 'klaar' is. Gas werkt dan nog niet, maar dat is omdat ik hem nog uit die beveiliging moet halen. Maar hoe doe ik dat? Er staat gas/rud naar rechtsonder. maar has is bij mij rechts en rud links.

Back