Budget zelfbouw quadcopter

Er staat ook bij dat het met v0.41 niet goed gaat en met V0.33 wel
dan zie ik dit staan:
Screen%20Shot%202011-11-24%20at%2017.07.24.png

Alle motoren werken nu goed op motor 4 na, die blijft 'achter' die begint pas na half gas te draaien, regelaar motorstand is 'gereset' dus hij kent het bereik van de motor.

bekend probleem?

ah ok. Ik had precies hetzelfde ( 1 motor lui), en de zender omzetten van Heli naar Airplane deed het. Óf het was de yaw-gyro omdraaien. Beide loste een probleem op.

Je bent er bijna voor mijn gevoel, hou vol :)

Oke, weer een stapje verder. Dat motor 4 niet hard genoeg draait is softwarematig of iets.

Ik heb bij motor 3 en 4 nu de voeding naar het board weggehaald.

Als ik motor/regelaar 3 en 4 omwissel op het board blijft M4 het probleem, het komt dus door iets in/bij het board. Waarom toert deze motor later op?

Gyro omdraaien, ehm, is dat nodig? Hij staat vlak op de grond.

Wat over de potmeters? Ik heb ze nu allemaal in het midden staan.

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=18609175&postcount=73
hier staat;
Suggested initial setup:

P pot at 50%

I pot at 0% (it can be left at 0% since it does not have a secondary function.

Yaw P pot at 50%

Trim it level.

Adjust P (roll/pitch) to your liking.

Add I until it flies straight forward without pitching up.

Welke pot moet in nu naar 0 draaien? (0 is volledig ccw? tegen de klok in dus)?

Laatst bewerkt:
JES! Het is gelukt!

Dankzij dit:
ESC throttle range:

-Turn yaw pot to zero.
-Turn on transmitter.
-Throttle stick to full.
-Turn on flight controller.
-Wait until the ESC's beeps twice after the initial beeps. (Plush and SS ESC's)
-Throttle stick to off. ESC's beep.
-Turn off flight controller.
-Restore the yaw pot.

Heel vreemd waarom hij het voorheen niet deed, maar nu doet hij het goed volgens mij!

Oke, ik heb alle motoren draaiend nu, en ik heb hem even getest. (eerst zonder prop's en net even met) ik heb het idee dat motor 4 nogsteeds niet goed corrigeerd, wanneer ik de quadcopter boven mijn hooft houd (met props) en op zijn zachtste gas positie gas geef en hem probeer om te hellen werkt hij op elke manier tegen alleen niet als ik hem rechts schuin naar achteren draai, motor 4 toert niet echt op volgens mij. Edit; nog een keer geprobeerd zonder prop's, motor toert wel op, maar niet zo erg als de andere motoren heb ik het idee. Moet ik gewoon proberen morgen? of hoe kan ik het best uittesten? Ik durf eigenlijk niet meer gas te geven terwijl ik hem in mijn hand heb.

Alle pot meters staat nog op 50% kan het daar aan liggen?

Net trouwens het frame even gewogen (compleet vliegklaar met accu) +/- 880 gram.

Ik wil eigenlijk wel nog een 'beschermkapje' of 'rolkooi' voor het controlboard er op, dus dat moet ik nog even verzinnen.

Laatst bewerkt:
ook ik had dit probleem. met quad en kk plus board en 4.7 firmware. X versie.
motor vier moets ik bij trimmen, zowel in heli als in vliegtuig mode. Als hij dan goed is getrimmed dan vliegt ie gewoon

Ik heb gevlogen, even om te proberen, volgens mij werkt alles, alleen na het opstijgen begint de quadcopter enorm naar rechts te spinnen. Wanneer ik opstijg is er nog niets aan de hand, maar na een seconde of 2 gaat hij heel hard naar rechts spinnen.

Iemand een idee waardoor dat dat komt? Moet ik mijn yaw gyro omdraaien? Moet ik iets aan de potmetertjes doen?

Hierbij een kort filmpje.
fFd395imsoQ[/media] hk v2 kk4.7 xcopter probleem - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens om em eerst te armen en daarna de yaw potmeter bijna helemaal dicht draaien.
Dit probleem had ik ook, maar volgens deze methode vliegt ie nu bij mij perfect.

MVG, moelie.

Dus uit zijn beveiliging halen en dan de yaw 'dichtdraaien' is dat met de klok mee?

Zou het niet de yaw gyro reversen kunnen zijn?

Gewoon uitproberen .

Tikje verdraaien naar een kant , word het beter verder draaien (hele kleine stukjes).
word het schlechter moet je de andere kant op in kleine stukjes .

Mvg Johan

lichies hè, bij hornbach gisteren nog een stel meegenomen. 3 euro voor 28 super felle leds die op 3.5 volt branden(bec).

misschien is je gyro inderdaad wel omgedraaid.
Om dat te testen kun je hem bijvoorbeeld aan een elastiek hangen (sowieso wel aan te bevelen),
gas en een tik geven waardoor die gaat draaien.
Als ie dan steeds sneller gaat draaien is je gyro verkeerd om. Anders :confused:

Hij gaat steeds sneller draaien, zelfs zonder tik. Ik ben benieuwd of ik het kan verhelpen met de pot meter of dat ik hem moet reversen...

Aan een elastiek lijkt me niet nodig. Heb vandaag grondig mijn landings pootjes getest, en die kunnen een val van een metertje makkelijk aan, haha. Stabiel is hij best wel (de eerste paar seconden, verschilt ook nog per vlucht.)

Ik heb trouwens van die fiets lampjes gekocht voor verlichting, maar om te 'leren' vliegen doe ik het toch liever in daglicht denk ik.

oke, als hij dus steeds sneller gaat draaien moet je echt je gyro correcties omdraaien.
Ik denk dat hij wel een beetje vliegbaar is als je de yaw pot helemaal dicht draait. zoals plotterwelt al zei, maar dan heb je weinig aan je jaw gyro die er niet voor niets op zit.
Dat hij de eerste twee seconden wel vliegt komt omdat hij dan nog weinig wordt beinvloed, waardoor de yaw gyro niet hoeft te corrigeren en het dus ook niet verder fout corrigeerd (sneller laat draaien)

Dit zijn mijn eigen gedachten, en wellich niet waar :p

Johan, die leds zijn wel erg fel! Ik ga er even kijken. Jammer dat de gekleurde leds er nog niet zijn. Wel mooi dat je ze gewoon op een accu kunt aansluiten! Dat heb je met de meeste ledstrips niet toch? (die zijn 12Vof 24V meestal toch?)

Ik ga inderdaad de yaw gyro proberen om te draaien, dat was ook het eerste waar ik aan dacht eerlijk gezegd. Ik hoop dat dat het probleem oplost.

Back