Budget zelfbouw quadcopter

Weer een stapje verder. Alle motoren laten draaien.

Als ik nu alles aansluit gaat het controllerboard lampje knipperen en blijven de motoren piepen...

Opgelost (stekkertjes verkeerdom aangesloten.. stom...)

Nu heb ik al 3x wat anders gehad bij het aansluiten van de accu...

-Als ik hem nu aansluit, piepen de motoren goed. en stoppen ze met piepen, het lampje op het controlboard begint te branden, dat is niet goed denk ik, want ik heb hem nog niet uit de beveiliging gehaald.

-motoren piepen goed, stoppen met pieppen, lampje op controllerboard knipperd.

-motoren piepen goed, stoppen niet

Laatst bewerkt:
Ah, dat gaat al beter.

Nu start het allemaal goed, krijg hem nu alleen (weer) niet van de beveiliging, wat eerder wel gewoon lukte.

Als ik motor 1 t/m 3 aansluit werkt alles prima, wanneer ik motor 4 aansluit werkt het niet meer.

alleen motor 4 werkt niet goed, op geen enkele connector van het board, hij gaat gewoon niet van de beveiliging af.

verder werkt ook geen enkele motor op de M1 ingang van het board. De motoren werken wel allemaal gewoon direct op de ontvanger.

Verder is het vreemd, want (bij alle motoren los, maar ook de motor 1 t/3 via het board) het testen gaan de motoren pas draaien na half gas. (heb ik voorheen nooit gehad). <- gefixed d.m.v. resetten het probleem ligt bij motor/regelaar 4. Heel vreemd allemaal.

Het is allemaal een tijdje terug dat ik met de zender heb gewerkt, maar ik weet echt niet wat ik fout doe nu...

Edit;

Motor 4 draait op geen enkele aansluiting (krijg hem ook niet uit de beveiliging) Als ik motor 1,2 of 3 aansluit op de M4 aansluiting kan ik wel uit de beveiliging, maar reageert hij alleen als ik de gasstick naar boven en links doe, alleen naar boven doet hij niets op. Ik snap er echt niets van...

Heb de software nog even opnieuw geflashed, Xcopter ( V4.7 [M168] kapteinkuk (mirrored by lazyzero.de) ) is de juiste toch?

Ik ga volgend weekend maar verder denk ik.. baal er wel van. Maar ach, dat is gewoon de hobby.

Laatst bewerkt:
Hmm, dat is balen, ben je zo dicht bij een eerste test en dan krijg je dit soort problemen. Ging je nu ook direct in X mode vliegen?

Dat is/was wel de bedoeling ja. Ik snap er echt niets van, misschien kan ik volgende week dat ik iemand in de buurt vind die me kan helpen.

Vandaag een nieuwe motor ontvangen van giantcod, goede service dus.

Het probleem van de niet werkende motor ligt bij de regelaar vermoed ik, vreemd want rechtstreeks op de ontvanger werkt hij wel., en ik weet ook niet of het hk control boardje nu helemaal goed is.

andere motor/esc aan de aansluiting hangen die nu niets doet.

Als de regelaar los het deed, moet hij het op het bordje ook doen...

niet te veel van de rode draadjes aangesloten laten (vermoed ik) he!

Ja, het is heel lastig uit te leggen, maar ik zal het proberen. Ik kan ook een filmpje maken, maar weet niet of dat heel duidelijk zal zijn.

- Als ik motor 1,2 en 3 aansluit op aansluiting 1,2 en 3 gaat alles prima

- Als ik motor 4 er bij aansluit doet het niets meer. (krijg hem niet uit de beveiliging/arm)

- Als ik enkel motor 4 aansluit doe het ook niets. (krijg hem niet uit de beveiliging/arm)

- Als ik motor 1,2 of 3 aansluit op aansluiting 4 doet de motor het pas ver na half gas.

het is heel vreemd, daarom had ik graag dat iemand er naar zou kunnen kijken.

Of ik maak een hele stomme fout, of er is iets mis.

ik meen me te herinneren dat je van bepaalde regelaars WEL de voeding af moest halen (van de servo stekker) en van andere niet. Dat was ook afhankelijk van de aansluiting op het bordje... maar dat weet ik niet zeker ...

Het zijn 4 dezelfde regelaars, dus dat zou vreemd zijn toch?

Ik wil eerst graag alle motoren aangesloten en draaiend hebben, daarna mag ik volgens mij ook nog de problemen op gaan lossen met wanneer welke motor harder mag gaan draaien. Ik had het toch allemaal wat makkelijker verwacht..

nee, is helemaal niet vreemd, is hoe het bordje is aangesloten intern...

als je op een ontvanger 4 regelaars aansluit, laat je ook maar van 1 de voeding (via servo draad he!!! ) vast, en de rest niet... omdat anders je ontvanger op verschillende poorten voeding krijgt, en dan doet je ontvanger het ook niet!

Dat snap ik, maar alleen regelaar/motor 4 los doet het ook niet via het board, en wel via de ontvanger.

Ik snap dat als ik 4 motoren aansluit het controlboard of ontvanger misschien te veel stroom krijgen, dat zou ik kunnen verhelpen door een rood draadje uit de regelaar kabels te halen toch? Maar dat is het probleem (nog) niet aangezien die motor/regelaar 4 het helemaal niet doet met het board.

bij het wii bordje is er 1 aansluiting die juist geen voeding mag hebben, of juist wel voeding MOET hebben

misschien is dat bij jouw bordje ook?

Net geprobeerd alle motoren aan te sluiten, en motor/regelaar 4 met alleen het signaal pinnetje, en dat werkt dus wel. (kan hem nu ook uit de 'arm' mode halen)

Althans, als ik nu volgas geef draaien alle motoren, maar motor 4 komt er pas heel laat bij. ik heb nu de nieuwe kk flashtool gedownload, dus even de xcopter software er opzetten, hopen dat dat werkt...

Oja, motorvolgorde is toch zo:
X-mode setup:
Motor 1: front left, CW
Motor 2: back left, CCW
Motor 3: Front right, CCW
Motor 4: Back right, CW
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=18609175&postcount=73

Oja, misschien gaat er wel iets mis bij het flashen, als ik de nieuwe flashtool gebruik (V0.41) zie ik dit. (Fout dus, dat weet ik) Maar bij V0.33 staat telkens completed, dus dat lijkt mij goed te gaan, zal zo kijken of ik daar ook een screenshot van kan maken.
Screen%20Shot%202011-11-24%20at%2016.39.01.png

Laatst bewerkt:
goed, maar het werkt dus wel :P

heb je regelaar 4 nog eens opnieuw appart aan je ontvanger gehangen, en dan de end points ingeleerd?

dus effe je zender vol gas, dan de acccu aansluiten, wachten op wat piepjes, dan je gas helemaal dicht, weer wachten op wat piepjes, en dan de accu eraf. Dan weer allemaal aan het bordje?

Laatst bewerkt:
goed, maar het werkt dus wel :P

heb je regelaar 4 nog eens opnieuw appart aan je ontvanger gehangen, en dan de end points ingeleerd?

dus effe je zender vol gas, dan de acccu aansluiten, wachten op wat piepjes, dan je gas helemaal dicht, weer wachten op wat piepjes, en dan de accu eraf. Dan weer allemaal aan het bordje?

Dat heb ik gedaan ja, maar het probleem zit volgens mij ergens anders in, ik heb net mijn vorige post bijgewerkt. Ik probeer alles even uit.

Volgens mij is het board niet geflashed hoor, je hoort een rij ##### langs te zien vliegen tijdens het laden. Heb je wel alle files gedownload? (duurt wel even):
flash.jpg

Back