Bugaboo van Joost Bakker

Nou moet ik het toch maar eens vragen: wat voor ballast zie ik steeds op de plaatjes terugkeren?

en weer wat plaatjes

Bugaboo (36).JPG

Bugaboo (37).JPG

Bugaboo (38).JPG

Ton

Gebeurt nog maar weinig hier op het forum, dus weet niet of er nog meekijken:weetnie:.
In ieder geval voor de liefhebber hier weer wat plaatjes.

Bugaboo (40).JPG

Leuk werk om dit soort kleine stukjes goed pas te maken.

Bugaboo (46).JPG

Blokje voor het onderstel.

Bugaboo (47).JPG

En het voorstel blokje.

Stabilo nu aan de beurt.

Bugaboo (49).JPG

Bugaboo (50).JPG

Bugaboo (51).JPG

Bugaboo (52).JPG

Past het kielvlak mooi tussen

Bugaboo (53).JPG

Zo dat was het weer.

Ton

weet niet of er nog meekijken
Jawel, zeker!

Je bouwt weer een strak modelvliegtuig - respect! Trek je niks aan van de tekst "designed and built in one day ..." dat zo opvallend op de tekening staat. In 2016 bouwde ik over een periode van 9 maanden een model van tekening en ontdekte na afloop dat op de vroegere bouwdozen iets stond over "in drie uur te bouwen"!

Goed om te weten en dank je.

Ja sommige modellen kosten iets meer tijd maar die tijd is dan goed besteed.
Moet bekennen dat mijn modellen meestal veel verder zijn dan de foto's loop daarmee altijd wat achter.
Had dat ook met de vleugel ging zo lekker was klaar voordat ik aan een foto schieten dacht en dan ja oeps te laat.

Hier dus weer wat plaatjes;
Bugaboo (58).JPG

Bugaboo (59).JPG

Bugaboo (60).JPG

Bugaboo (61).JPG

Bugaboo (63).JPG

Bugaboo (64).JPG

Ton

Grappig donderdag met me Tomboy gevlogen en krijg gelijk zin om een nieuw vintage model te gaan bouwen.
Heb al weer een hele berg tekeningen van Outerzone gedownload maar dat maakt het niet gemakkelijker want kan nooit kiezen.

Maaaaar eerst de Bugaboo maar eens verder afmaken en vliegend krijgen.
Want zoals de foto van Jef laat zien is de Bugaboo toch wel een schatje van een vintage model.
Lastig is dat ik nog steeds twijfel om hem Diesel of elektrisch te maken.

Ton

Want zoals de foto van Jef laat zien is de Bugaboo toch wel een schatje van een vintage model.
Lastig is dat ik nog steeds twijfel om hem Diesel of elektrisch te maken.
Ton

DIESEL , DIESEL , DIESEL :D:D:D

Ben zelf mijn Tomboy van elektrisch naar diesel aan het ombouwen :D

Groeten Jef

Denk toch maar Diesel en maar hopen op veel VRA Diesel meetings om daar te kunnen vliegen, want op me clubje kan de Bugaboo niet vliegen met Diesel.

Ton

Met een dieseltje er op (de mijne heeft een Indian Mills 75) vibreert de tissue bekleding van de Bugaboo romp heerlijk! Prachtig geluid, zoals ik binnenkort bij Zwolle hoop te laten horen........

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Henk schrijft.
Het vliegbeeld is heel mooi en het geluid ook.
Wat betreft ge- en verboden, zo'n pruttelend Mills-je :) maakt minder geluid dan menig electro set-up die vanaf 100 meter hoogte zijn geluid ook nog eens veel verder verspreidt..:confused:
Maar ja, regels zijn regels, nietwaar? :rolleyes:
Niet waar!!!!:mad:

Back