Byron F-18 ombouw turbine

Status
Niet open voor verdere reacties.
ecu

@GJ.

Klopt, geeft pas aan boven een bepaald rpm, dacht bij mijn ECU's rond de 3,5K.

Alleen nog dat fluittoontje eruit en de motor is goed :wink:

Ger.

een ligt fluit toontje zit er nog in , om dat weg te krijgen, moet er denk ik ,een andere as in. Maar ik heb erger gehoord, van zo uit de doos.

Bedankt weet ik dat de toeren uit lezing oke is. gr Gerrit Jan.

ligt aan de moter die je hebt. Bij genoeg vermogen is dat geen probleem, bij minder vermogen zou ik voor een rechte pijp gaan.

gj

Ik zal zowiezo proberen om de kist zo licht mogelijk te maken, en toch met broekstuk werken denk ik...we zullen zien.. Als ik hem licht kan houden, zal de k80 het wel aankunnen denk ik, kan die wat meer laten drukken..

En hoe was het bij GJ B.? weer je eigen motortje terug.

Je hebt vandaag in ieder geval weer heel wat kilomters achter de rug :yes:

Ja hoor,motor ligt hier al terug :) , erg tevreden met het werk wat Gerrit Jan heeft verricht.

Net eens de f-18 wat beter bestudeerd, zou best kijken om de vleugels te beplanken zeker? Is nu gewoon over de styro gefolied..Maar dan kom ik niet meer mooi uit met de dikte van de vleugelaansluiting op de romp...

ik zou gaan voor een balsa beplanking 1,5 tot 2mm vermoedt ik en dan glassen.

Daar had ik ook aan gedacht, maar dan word de vleugel wat dikker, waardoor hij niet mooi in de romp overvloeit, snapie?

Mhhh, als het niet teveel scheelt zou je de vleugel bijna onopvallend aan de rompzijde iets kunnen verdunnen zodat hij met beplanking wel aansluit.

Zal het eens bekijken.. Glassen over styropor, levert dat een goed en stevig resultaat op? Zou dan enkele carbon liggers in de vleugels en het hoogteroer monteren.. Is maar een denkpiste..

TJT

De ecu moet de TJT nog even beter begrijpen.
Misschien moet de max pomp spanning wat omhoog.
Maar dat komt ook zeker goed .
De motor loopt in iedergeval zonder gefluit en dat betekend ,dat het belangrijkste de lagering en balans oke is.
De temperatuur was erg laag
Ik denk dat je hem later wel op kunt schroeven naar 120 k zeker

Zal me komende week eens wat bezighouden met de TJT, eens de ecu goed afregelen..Ben ervan overtuigd dat het dik inorde zal zijn..

Dat denk ik ook...:D Zal wachten om te proefdraaien tot ik de nieuwe pomp heb, dan is alles direct zoals het moet zijn..

Even een foto van de f-18;

full

Zal nog veel denk en paswerk bij komen kijken, maar het zal wel lukken. Binnenkort eens kijken om een groot luik te maken aan de bovenkant van de romp, en de canopy.. Turbine zal denk ik toch ongeveer op hetzelfde punt liggen als bij de feibao en jetlegend f-18, kan ik die als voorbeeld nemen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, denk dat dat komt omdat ie de hele dag in de auto heeft gezeten ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back