Byron F-18 ombouw turbine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veeel werk voor de boeg, maar denk dat ik de vleugels ga beplanken met 0.8mm balsa(of 1mm) en dan glassen. Tevens wat carbon spars in de vleugel lijmen, om zo wat extra stevigheid te bekomen.

Aileron aansturing is volgens mij niet geschikt om met turbine te vliegen, er loopt namenlijk in elke vleugelhelft een as, die dan door middel van een pivoterend armpje, de beweging omzet naar de aileron zelf...
Wat denken jullie? Beste oplossing is denk ik een uitsparing in de vleugel maken, en de servo direct aan het rolroer koppelen..

daar je dit model licht wilt houden ivm je turbine keuze zou ik de rolroeren helemal laten vervallen en de F18 aansturen met alleen de tailerons (elevons).

Scheelt je gewicht en complexiteit.

Zal eens uitdokteren hoe ik dat kan verwezenlijken, zou inderdaad terug wat schelen in gewicht.. En minder goed vliegen erom, zal hij niet doen denk ik

Nee, een aansturing alleen met de tailerons zal er zeker niet minder om vliegen.
En als je de vleugel toch gaat glassen dan kan je de rolroeren meteen wel vastzetten ;-)

Mocht je nou echt voor een andere (grotere) motor gaan dan zou je ze wel kunnen aansturen maar dat geeft nog meer werk :roll:

Nop :nooo:

Vindt zo`n F-18 wel heel gaaf en als ik ooit zoiets zou gaan vliegen dan zou alles het wel moeten doen.
Rolroeren die ook als flaps werken, en rudders naar binnen als rem.
Maar is wel allemaal extra gewicht en daar zit jij niet echt op te wachten.

Ik vind het ook wel beter als alles functioneert zoals bij de echte, rudders kan ik dus ook vastzetten ;) . Als ik de f18 met de k80 wil gaan aandrijven,zou het denk ik moeten kunnen( die levert nu 8.3kg) heb wel al van velen gehoord dat ze hem opschroeven naar 165.000rpom, dan drukt hij iets meer dan 10 kg...

Op motorvermogen gebied zal het wat nipt zijn, maar moet wel lukken, uit de tjt kan er ook nog wat meer komen...

Yep, die ruders kan je ook vastzetten ;-)

Je kan voor een meest effectieve stuwdruk ook gaan voor 1 rechte pijp ipv een broekstuk ;-)

Ja, of de motor recht uit het midden (als dat kan, met een tank ernaast).

In Duitslandvliegen er verschijdene zo, motor schuin in lijn met 1 pijp en dan de pijp uit 1 van de romp uitlaten laten komen.

Schijnt weinig negative invloed op het vlieggedrag te hebben.

Klopt maar dat schijnt verwaarloosbaar/niet merkbaar te zijn.
Vroeg dat ook aan een vlieger op Pampa maar hij zei dat hij het niet merkt.

k80 of TJT

Ben reuze benieuwd wie het gaat winnen kwa stuwdruk de K80 of de TJT.
TJT is wat zwaarder misschien goed voor je zwaarte punt of net weer niet.
Je heb nog leuk werk om dit uit te zoeken.
gr Gerrit Jan

Ga ze zowiezo niet pushen tot en met, denk dat de TJT wel groter potentieel heeft, als je merkt dat soortgelijke motoren rond de 125.000 a 135.000rpm draaien.

Ik denk eraan om dit luik uit te dremelen, om toegang te verlenen tot de motor enzo, vinden jullie dit goed?

full

full

Loopt mooi langs de panellines :) . Ook de canopy wat bewerken, dat ik ook daar wat ruimte heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat je aardig goed zit.

kijk hier maar eens:
Sq47766.jpg

(wel een enkele pijp in het midden jammer genoeg :-( ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back