C-130 Hercules, 3mtr 4x 10cc (BosModelAir)

Hee Frank,

yep, 4 servo`s is zeker ook een heel geregel maar zal beter en zuiverder zijn dan de huidige aansturing.

De huidige aansturing heeft nogal wat "elastisiteit" in de overbrengingen en loopt "niet lekker" + de wel bekende, zij het wel kleine maar toch aanwezige "speling".
Elke motor een aparte servo is zowie directer en spelingsvrij zonder elasticiteit maar als het voorlopig even zo werkt doen we het maar zo ;-)

Ben benieuwd naar de motortesten, ik hoor wel wanneer je de maiden gaat uitvoeren :-)

Wat beterft onze maiden als die plaats mocht vinden dan volgt daar natuurlijk een video van wat er ook gebeurt.

@ Danny,

de zaken die jij opnoemt zijn voorlopig nog even toekomst, wie weet tzt gaat dat ooit een keer gebeuren maar nu eerst eens mee vliegen en kijken wat dit bakbeest doet :lol:

Tja . . .

Ik zou jan niet zijn als ik je niet attent maakte op de kabel van SM-Modellbau, waarmee je nu via 1 (één) kanaal 4 (vier) servo's kunt aansturen.

V-Kabel 2 mit Programmieradapter, GPN/Uni
Art.Nr.: 1060
Mit dem programmierbaren V-Kabel 2 können Sie vier Servos auf einen Kanal legen und trotzdem für jedes Servo getrennt die Laufrichtung, die Mittelstellung, die Servowege, die Wegbegrenzung, die Stellgeschwindigkeit und sogar eine Fail-Safe Position einstellen!

http://www.sm-modellbau.de/shop/index.php?cPath=7&XTCsid=763399aa809efc17f107b5b3021473c2

Maar ja . . .

Waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan! :roll:

:wink:

jan.

Je valt in de herhaling Jan ;-)
(volgens mij heb jij er echt aandelen :roll: )

volgens mij heb jij er echt aandelen
Had ik ze maar! :P

Volgens mij heb ik het in dit draadje nog nooit over die kabel gehad. :nooo:

Als het ding nou ooit ergens op z'n plaats was, dan is het hier (in die C-130)! :yes:

:?

jan.

De Hercules zou moeten kunnen vliegen :D

De motoren zijn "afgesteld" nu op het veld nog even draaiend afstellen.
De rolroeren werken, de flaps doen het en alles schijnt goed te staan.

Moet alleen nog een aan/uit schakelaar monteren maar dat gaat desnoods zonder ook wel voor 1 vlucht ;-)

En nog een klein beetje lood in de neus, vliegklaar gewicht is +/- 12 kg.

herc20.jpg

Nou wel zullen zien wat het donderdag wordt, als de motoren maar iets meewerken dan gaan we zeker een poging wagen :yes:

Wij houden jullie op de hoogte 8)

@ Bertus,

bij een crash en total loss model hebben we dus een probleem erbij...........................
Moddellen zoeken voor die motoren ;-)

@ Frank,

als je het nog 1 keer zegt doe ik dat voor de maiden ;-)

Eerst die walgelijke sterren er af!

:)

En natuurlijk gaat deze niet crashen, dit wordt een voor bosmodelair ongekend mooie maiden met nog zeer veel geslaagde vluchten waarna het toestel moegestreden en onbeschadigd een plekje in het archief gaat krijgen.

Mits dus, die sterren eraf gehaald worden..

Over smaak valt niet te twisten. Jij hebt dus in dit geval gewoon geen smaak Onno. Laten we dat even vaststellen, dus we gaan er niet over twisten. Die sterren zijn echt absoluut vreselijk heel erg walgelijk.

Die sterren kunnen alleen blijven als er ook schaalversies van Bassie en Adriaan achter de knuppels komen!

Eerst vliegen Berto.
Ik vind heel de kleur niet mooi.
Maar het model op zich vind ik best aardig.

En ik bedoelde niet dat je motoren moest gaan zoeken, maar als er 1 afslaat heb je nog genoeg power denk ik om door te gaan.

Verdorie, nu heeft Onno die kist speciaal gekocht omdat hij die sterren mooi vond en nu komen jullie ermee dat die eraf moeten.

Ik zou ze ook laten zitten...........

Echt niet, gewoon die sterren er af :wink:

En omdat het toestel toch al hoofdzakelijk wit is, kan je nog kiezen die voor de UN te nemen. Hier een aantal voorbeelden van de Hercules

Damn, de meerderheid kiest voor de sterren eraf 8)

Nu kiest de mede-eigenaar voor de sterren erop :lol:

Laat ze dus maar even zitten, op het veld kunnen ze er ook nog af. Wil geen ruzie met de mede-eigenaar, zometeen verkkopt hbij de helft van de kist zit ik met de andere nutteloze helft opgescheept :roll:

Ik zal hem morgen wel een suithoren, maar met of zonder sterren een poging gaan we wagen.
(mocht ie met sterren crashen dan geef ik de mede-eigenaar de schuld, mocht ie zonder sterren crashen krijgen jullie de schuld ;-) )

Berto Onno.

Weersvoorspelling ziet er niet hoopvol uit, maar zegt uiteraard niets.
Sterren? what ever, omhoog met die bak, PS heb hem al eens zien vliegen hoor :wink:
Voor wat het waard is, op half gas ging ie al als een straaljager 8)

Grtz Ger.

Hee Ger,

wat betreft de weersvoorspelling zullen we wel zien.

Zowiezo moet ik even kijken of het morgen wel wat wordt want heb om half 5 een afspraak voor een woning, dan nog naar Ede, ben ik er pas om 6 uur.
Als ik dan nog wil gaan testen etc. kom ik weinig aan vliegen toe dus waarschijnlijk schuif ik het wel een week op.

Wat betreft dat met half gas al als een straaljager gaat wil ik wel geloven.

Onze Nomad met 2x10cc is al overpowerd, nu weegt de Herky wel iets zwaarder maar heeft wel 4x 10cc dus vermogen zat.,

We zullen wel zien 8)

Nou ondank het wat mindere weer gister had ik toch tegen beter weten in de Hercules meegenomen.

Alle motoren hebben gelopen en op wat fijn afstelling hier en daar zal dat geen probleem moeten zijn.

Wat wel een probleem is, is de gasaansturing waar ik al bang voor was, deze is ten eerste ongelijk en ten tweede heb ik geen mogelijkheid om de motoren in geval van nood af te zetten.

Dus de Hercules weer opgebroken en die ligt nu beneden in de berging voor de modeificaties.

Elke motor gaat nu een eigen gasservo krijgen zodat de aansturing, spelingsvrij en direct verloopt en de motoren dus ook doen wat wij willen.

Terug naar de bouwtafel en we houden jullie op de hoogte :yes:

Back