C&C Model L-39 (big & light)

Hee Jaap,

Thanks.

Nou ik zag nog heel veel verbetering :yes:
Maar voor de eerste 2 vluchten niet verkeerd.
Volgende keer met gear up eens kijken wat die doet, zal dan zonder die weerstand nog lekkerder vliegen.

Hij rolt ook zo lekker, tijdens de eerste vlucht had ik al een rol gedaan. Bij de 2de vlucht even op z`n rug en dat voelde lekker neutraal aan, een fraktie down nodig maar echt minimaal.

Ben benieuwd wat die doet met gear up, maar dat ik veel plezier aan deze kist ga beleven weet ik zeker :yes:

Grt,
Berto.

Het was leuk vanmorgen.:D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, vermogen zat! Vliegt goed hoor, beetje onstuimige wind maar dat maakt de albatros niet zo heel veel uit. Mooi kistje Berto!

Groetjesss,

O wat was dat lekker vandaag :yes:

ondanks de regen, het laat weg gaan bij de baas en 2x file onderweg toch 4 heerlijke vluchten kunnen maken met bij de 4de vlucht, jawel:
L39 211.jpg

Met alle wielen in.

De 3 voorgaande vluchten was er steeds wel een wiel wat niet meewerkte maar door de opvolging te vergroten werkte er steeds meer mee :D

Er moet wel wat lood nog bij in de neus hij is te licht van voor, heb hem ook een keer te langzaam door de bocht getrokken waardoor de kist even wegviel.

En wat ziet dat er goed uit zeg :yes:

De landingen gaan ook wel steeds beter als blijft ie nog stuiterig op de neus, maar wat extra lood zal dit ook wel wat verminderen + nog wat stijver maken van de veerdruk.

En zuinig dat ie is, met 3/4 gas is de take off al een eitje, half gas kan er rustig rondgevlogen worden. met volgas lijkt ie wel oneindig verticaal te gaan.

Met de landing op down wind 1 stand flaps, + speedbrakes uit, dan indraaien en full flaps en met gas dicht naar de baan laten zweven, dan nog gaat ie maar door lijkt het wel maar met rustig het neusje trekken gaat ie steeds langzamer en is de kist netjes neer te zetten.

Dat was dus een lekker avondje :D

Haha, zal die fotograaf volgende keer mijn camera maar geven ipv de mobiel ;-)

Maar met gear up zeker een heel mooi kissie meteen een ander gezicht.

Zojuist de LiPo`s eens geladen:

ontvanger LiPo A 2200mAh: 474 mA bijgeladen,
ontvanger LiPo B 2200mAh: 470 mA bijgeladen,
ECU LiPo 2200mAh: 1481 mA bijgeladen voedt zowel de ECU en gear.

De vliegtijd van take off tot uitzetten is zo`n 24 min, de werkelijk tijd dat de kist aan staat en de turbine loopt is langer, zeg zo`n 35 min.

Tussen door de tubine ook nog 2x extra gestart voor een rooktest, en het gear een keer of 4 a 5 extra bediend op de bok om af te stellen.

Ontvanger LiPo`s voeden ook de verlichting maar da`s niet zo spannend.

Hee Arjan,

yep, zeker powert zat, de meesten vliegen hem met een 10kg turbine en dan heeft ie al genoeg vermogen.

Ja, dit is op Deelen, en is echt een geweldige plek.
Wie weet wordt er daar een keer een jet meeting georganiseerd? zou wel mooi zijn.

Grt,
Berto.

jip Pieter ik heb er zin in . ik bid voor mooi weer. als jullie tomaat vliegen hebben win ik dat was ik ook op ter Appel

Laatst bewerkt:
Appingedam

@Berto.

Ik heb er mijn 'werk'baas voor moeten bedreigen :mrgreen: om vrij te zijn de 25 en 26e mei.

Jetmeeting op Deelen kun je wel vergeten, Frank heeft z'n handen vol om de goede vrede te bewaren.

Ger.

Vanmiddag de L-39 nog maar eens uitlaten, even wat lood in de neus erbij kijken of dat beter voldoet.

Ook nog snel even de neusveer iets opspannen, dan gaan we er weer voor.

Back