calipso van billing boats

Pfff....., ik heb wel eerder gehoord dat de informatie voor deze motoren verwarrend kan zijn. Op de motor staat 12 V, maar op de verpakking staat 6 V. Daarnaast draait deze bij 6 V onbelast altijd nog erg veel toeren.

Ik weet het zo niet, even afwachten of er anderen zijn die ervaring hiermee hebben.

na een week of drie radio stilte te hebben gehad toch wel wat opgeschoten ben verder gegaan met het helikopter platform en lieren daar onder. heb de romp even laten liggen voor wat het was om wat te oefenen met de airbrush maar denk dat het me wel aardig afgaat. zie hieronder het resultaat.
full

full

full
full

zo staat het op de romp.
full

ben nu de kraan aan het bouwen die op het achtersteven staat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Yoeri, ik ben zelf ook bezig met de bouw van de Calypso. Ook ik ben hem radiografisch aan het maken. Leuk om te zien dat jij in een hele andere volgorde aan het bouwen bent dan ik.

Je bouw ziet er goed uit. En volgens mij ga je een stuk sneller dan ik. Ik zal mijn eigen bouwverslag ook op het forum zetten.

Chris

Hoi Yoeri, ik ben zelf ook bezig met de bouw van de Calypso. Ook ik ben hem radiografisch aan het maken. Leuk om te zien dat jij in een hele andere volgorde aan het bouwen bent dan ik.

Je bouw ziet er goed uit. En volgens mij ga je een stuk sneller dan ik. Ik zal mijn eigen bouwverslag ook op het forum zetten.

Chris
leuk dat je de calypso ook aan het bouwen bent ja ik heb niet veel ervaring met airbrushen dus dacht ga eerst lossen onderdelen maken die ik er af kan halen en op kan zetten. de romp ben ik ook al wel een end mee. maar nog niks in kleur. ik ben nu bezig met het kraantje op het achterschip. ik ga jouw bopuverslag ook volgen als deze er is geef me dan ff een linkje door ;). nou snel ga ik niet ben met dit platform een week of 3/4 bezig geweest heb niet heel veel tijd.

Ja heb je helemaal gelijk in. Maar fat doe ik ook wel ben Met het helikopter platform al een week of 3/4 bezig geweest dus lekker op het gemak alle tijd dus heb mezelf geen eind datum gezet om het klaar te hebben.

Hoi Yoeri, ben je nog van plan er extra functies in te maken? Ik heb je als vriend geaccepteerd hoor.

Hier een link naar het engelstalig forum waar ik ook op aan het posten ben. Denk dat er op dat forum wel 50 bouwverslagen staan van de calypso. Zodra ik iets niet zeker weet kan je er daar zeker een foto van vinden. Fijn om te vergelijken en er staat zeer veel goed advies op.

Calypso Billing Boats - Page 90 - RC Groups

Ja ik ga het radar laten draaien ankers laten bewergen hoofdrotor en staart rotor van de helikopter lier van de kraan achterop kraan laten draaien verlichting aanboord bak en stuurboord verlichting. Geloof dat dit het wel was maar zover ben ik nog lang niet.

De Calypso is lang en smal, en het beslag van Billing Boats is veelal messing, dus zwaar. Goed opletten dat accu's laag in de romp komen, dus.

De Calypso is lang en smal, en het beslag van Billing Boats is veelal messing, dus zwaar. Goed opletten dat accu's laag in de romp komen, dus.

Dat is inderdaad wat iedereen adviseert. Daarom liggen mij accu's echt op de bodem van mijn romp. Ook denk ik dat ik wat van het messing beslag zelf van balsa o.i.d.na zal maken om het gewicht boven in het schip te beperken.

Je dek ziet er goed uit, heb er eigenlijk niet eens over nagedacht dat het ook met wit garen/touw kon. Dit leek mij een mooier contrast. Ben benieuwd als het dek gelakt is of ik dat nog steeds vind :D

full

Heb je trouwens al je elektra al in de boot verwerkt? Dapper dat je je dek al verlijmt. Ik ga dit pas doen als ik mijn kraan werkend heb en mijn ontvanger heb kunnen plaatsen.

nee ik heb daar voor gekozen omdat ik dan niet meer hoef te schuren na het spuiten van mijn romp ziet er allemaal gelikt uit nu al zeg ik het zelf. nee de electronica zit er nog niet in ga ik binnekort doen moet alleen nog 2 andere schroefassen bestellen. maar de motoren en servo's heb ik er binnen een dag in.

en ik heb mijn dek er al in verlijmt omdat hij nu echt aan beide kante kaars recht zit eerst leek het wel een golfslagbad als je het mij vraagt rechts veel lager dan links maar dat heb ik opgelost

hallo
zou je niet beter opteren om in siliconen een mal te maken en daar met giet hars je stukjes uit te gieten
dit is aanzienlijk lichter dan messing
en van messing onderdelen kan je perfecte malletjes maken
gr raf

heb weer het een en ander gedaan ben bezig geweest aan de kraan en de romp plus relingen. ga er langzaam naartoe werken dat de romp in kleur kan worden gezet. en de kraan gespoten kan worden. hieronder de foto's
full
full
full

Ziet er goed uit! Je gaat rap!
Ben het trouwens met je eens over de reling van de kraan. Ga deze denk ik ook nog wat inkorten.

Reling ziet er ook goed uit!

Ik kan niet wachten tot mn zender en ontvanger binnen komt. Dan kan ik mijn dek er op verlijmen en ga ik ook aan de echte opbouw beginnen.

Back