calipso van billing boats

waarom wacht je daarop je kan toch gewoon je dek in de romp lijmen je kan er toch altijd nog makkelijk bij of lijm jij alles helemaal dicht zodat je er nooit meer bij kan

Ik zou ook aanraden eerst alle installaties in te bouwen en proef te draaien. Daarna kun je alles weer demonteren waar je bij kunt als het dek er weer op zit.

ja daar heb je wel gelijk in maar ik ben van mening dat er bij de calypso nog voldoende werkruimte is als het dek er in ligt. ik kan er nog makkelijk bij straks als ik de motoren in ga bouwen leg ik gewoon even een krant over mijn dek heen zodat deze niet beschadigt

full

moet alleen de hydrolyse cilinders nog verven en de bedienings hendels ga ik zwart maken en dan is mijn kraantje klaar

Laatst bewerkt door een moderator:
full
full
full
full
bij deze een update ik heb besloten om alle kleine kranen lieren bolders antennes etc eerst te gaan bouwen a omdat ik mezelf ken en als de romp klaar is dat dat kleine werk even blijft liggen en b omdat ik het aan de andere kant wel makkelijk vind als ik de romp klaar is dat ik de kleine onderdelen zo kan plaatsen mijn romp is in princiepen klaar om gespoten te worden moet alleen de observatie bulb nog verlijmen hieronder zijn de foto's van wat ik tot nu toe heb gebouwd aan klein spul

als ik een 3s lipo van 4000mah aansluit op mijn regelaar en mijn 12v 1a decaperm motor kan ik daar dan ongeveer 4 uur mee varen en kan ik eigenlijk wel een lipo aansluiten ipv een lood accu en wat voor c moet ik dan gebruiken

Je kan toe met een vrij lage C-waarde, dat geeft alleen maar aan met wat voor stroom je de LiPo maximaal mag ontladen. Meer iets voor de speedboot- en vliegtuigjongens, dus, die met hoge stromen werken.

ja dacht ik al omdat bijvoorbeeld een 2500mah 25 c accu maximaal 50 a kan leveren in een keer en mijn motoren verbruiken maar maximaal 1a bedankt dit bevestigd wel mijn vermoeden

Ziet er allemaal goed uit Yoeri! Als ik jou foto's zie heb ik meteen weer zin om verder te gaan.
Ik hoop dat ik nog wat kan doen voor de aanstaande verhuizing. Maar veel tijd heb ik denk ik niet meer.

full
full
full
zo weer het een en ander gedaan de decompressie kamer gespoten en de schoorsteen. ben nu bezig met de stuurhut en de achterliggende accommodatie zie hieronder het resultaat

het spuiten gaat me nog niet heel gemakelijk af dit is ook het eerste model dat ik spuit met de airbrush heb hem nog niet zo lang kleine details vind ik mooi en geven een schip meeswaarde naar mijn mening zo ook het kleine reeltje boven op de decompressiekamer heb ik zwart gemaakt en zo de deur klinken. het ventilatie rooster op de schoorsteen heb ik met iets grijs en wit geweatherd zie foto's ik doe mijn best om een zo mooi mogelijk eindresultaat te behalen soms spuit ik iets 2 of 3 keer over omdat ik er niet tevreden mee ben haha.

Je schoorsteen ziet er mooi uit, met genoeg gaten voor alle hulpsetjes.
Maar met slechts één gat voor 2 hoofdmotoren.

Back