Calmato Sport met drijvers (BosModelAir)

die klemme geven wel veer weerstand denk ik als je vliegt :lol: :lol:
nee serieus hoe wil je die slang vast zetten en toch weer makkelijk kunnen verwijderen?
 
Onno kwam ook al met de opmerking dat die wasknijpers en klem er snel af zouden vliegen 8O

Waar zien jullie mij voor aan :lol:


De rode Sullivan kabel wordt aan de achterzijde van de drijver en aan de achterste drijversteun definitief vastgezet met metalen klemmen.

Op de achterzijde van de romp (ter hoogte waar nu de klem zit) komt een houdertje waar de Sullivan kabel in geklemd kan worden en ook weer los kan worden gehaald.

Bij het monteren van de drijvers hoef ik dus alleen de klem op de romp vast te zetten en de kwiklink op het richtingsroerhoorn aan te sluiten en klaar :D


Appeltje Eitje dus 8)
 
appel en ei smaken niet bij elkaar, heb het al geprobeerd.....

even zonder dollen nu.... ziet er heel netjes uit :wink:
 
En het waterroer wat bij de Super Decathlon drijvers geleverd zat wat verkleind en dit komt nu dus op de Calmato drijvers:
drijver16.jpg


Mhhh, misschien nog iets verkleinen? wat denken jullie..................
 
Ik zie de grootte niet echt in vergelijk met de rest van de ski. Verder heb ik ergens een keer iets gelezen over zelfbouw besturing van de ski's. Daar in stond vermeld dat bij het opstijgen ze ingeklapt worden omdat de drag zoveel is dat het soms onmogelijk is om genoeg snelheid te krijgen. Met deze schoepen (als ze echt zo groot zijn als ze lijken) mag je de kist wel enorm overpoweren om haar los te krijgen. Maar goed, misschien heb ik het helemaal fout en interpreteer ik het niet goed wat in het andere draadje stond (als ik het maar eens kon vinden).
 
Klopt Arvid,

Maar een intrekbaar waterroer op de Calmato is niet geheel het plan (op de Super Decathlon drijvers worden ze wel intrekbaar), zonder moet ie het ook maar doen.

Qua vermogen ben ik ook niet zo bang, denk dat dat wel goed zit.

Formaat waterroer? tja, ik zal straks eens een foto maken waar de verhouding beter te zien is.
Ik heb het geveol dat ie iets te groot is maar ben bang dat de drijvers een vrij grote koersvastheid hebben zodat met een klein roer weer niet te manouvreren is.

Mhhhh, we zullen eens kijken.
 
En een foto van de drijvers voor een betere verhouding:
drijver17.jpg


Ik denk dat ie iets kleiner mag :|
 
Jep en misschien wat een meer gestroom model? Dus geen schep aan de voorkant maken, maar vanaf boven schuin naar achteren laten aflopen.
 
Die "schep" aan de voorzijde "helpt" het sturen, schijnt goed te werken daar het de originele is van de Sig floats heb hem nu alleen wat verkleind.
 
lijkt mij een goede grootte hoor..... kan het mis hebben..

en haal die doos van je P40 onder dat werkblad vandaan, alle onderdelen worden zo geplet!!!
 
en haal die doos van je P40 onder dat werkblad vandaan, alle onderdelen worden zo geplet!!!
Al die onderdelen hangen in het rek aan de muur als 1 geheel (nou ja bijna dan :oops: ).

Daaronder, die rode doos, is de eerste versie van de TF Corsair daar zitten nog wel veel onderdelen in die geplet kunnen worden maar wees niet bang daar gebeurt niks mee (in de trant van geplet worden :wink: (bouwen momenteel ook niet :oops: ).
 
En de definitieve aansturing, alleen op de drijver moet ie nog vastgezet worden:
drijver18.jpg
 
ga je maar 1 roer gebruiken? en waar zijn die klemmetjes trouwens mee geborgd, is misschien wel leuk voor mijn charter 8) ( moeten ze alleen niet uit het hout getrokken worden...)
 
yep, op deze kist maar 1 roer.

en de klemmetjes zijn gewone kabelhouders maar in plaats van de spijkertjes zitten ze nu vast met schroefjes.
 
hmmmm, ik denk niet dat dat goed gaat werken met één roer, gezien die hoeveelheid weerstand die zo'n roer blijkbaar met zich mee brengt, ben ik bang dat je rondjes gaat varen :roll:

stefan
 
Heb het er toevallig net met Onno over gehad.

We gaan het gewoon proberen en zullen wel zien wat het wordt ;-)
 
of zo bijgezet. liever eerst iets te weinig ipv bij het opstijgen een te grote roeruitslag en je kist in het water zien duiken.
 
Danny Mulders zei:
en anders is er zo af geknipt hoor :lol:
Knippen hoeft er niet, het waterroer is er binnen 2 tellen af ;-)

En de uitslag is makkelijk in te stellen zowel op de drijver als op de zender natuurlijk :-)
 
Back
Top