@ atfreds,
Het gaat op zich zeker maar net.
Bij de eerste start stond de motor echt te rijk, daarna ging het een stuk beter maar de motor kan beter presteren.
Ook een andere prop zou nog een hoop verschil kunnen maken dus daar gaan we ook eens mee aan de gang.
Daarnaast is het waterroer veelste groot en te gevoelig, als ik hem richting maar aanraak dan gaat de kist de bocht al in, de snelheid eruit en weer van de step af.
Daar moeten we dus ook even wat aan veranderen.
En ja, de watervliegtechniek is er ook niet direct dus we moeten de goede techniek even oppikken.
De landingen, ja da`s weer wat anders.
Bij de eerste landing is het wennen aan de extra weerstand, het extra gewicht en de omgeving.
Een paal voor je en riet van 2 meter hoog op final is dan niet het beste maiden uitgangspunt dus die was een beetje hard.
De 2de was toch wel aardig dacht ik zo.
De derde was weer een rommeltje, ik was bang dat ik te dicht bij de paal zat, corrigeerde iets maar dat verliep niet helemaal goed.
De rechterdrijver raakte een beetje hard het water waardoor de voorste rechterstaander inzakte.
Niks erg even terug buigen en het zou weer moeten kunnen.
Wel is de kist aan het gewicht voor deze drijvers, het gaat maar hij ligt wel erg diep.
En ik denk dat ik de drijvers een fractie naar voren ga plaatsen zodat de neus iets hoger ligt.
De neus komt nu namenlijk net boven water uit.
@ Alex,
Thanks
Moet wel zeggen dat het weer een erg leuke ervaring erbij is.
Het vleigen zelf verandert niet maar de start en landing maken het wel heel speciaal