Calmato Sport met drijvers (BosModelAir)

Het zijn zeker niet de mooiste als ze maar functioneel zijn en als ik jouw zo hoor zit dat wel goed.

Affijn even onze Decathlon afmaken en dan maar weer met de Calmato aan de gang :lol:

Hou daarbij de step onder of net achter het zwaartepunt. De neus van de drijver moet dan voorbij de neus van het model steken.

volgens mij klopt dat wel aardig op de foto's denk dat de drijvers wel mooi op maat zijn :roll: :wink:

is de neus trouwes nog een beetje in 1 stuk of moet je ff creatief bezig gaan :?:

groet,

Roy

Ton van Munsteren zei:
Heb je nog wel even gecontroleerd of ze echt waterdicht zijn.

jep , anders word het een duiktuig, en da's nie goed he ;)

wel vet van die floats er onder (dat zie je niet veel)

Grt en suc6 met de "creativer reparatie" ;)

Grt.

Waterdicht zijn ze wel op een klein ontluchtingsgaatje (voor de Heliumvulling :lol: ) na welke wordt afgedicht met een parker.

En een Calmato met floats kende ik ook nog niet en deze kunnen we nu dus goed gebruiken voor de eerste waterpogingen zonder het eventueel zonde te vinden van de kist.

wat betreft de reparatie, we hebben vanmiddag het laatse stukkie rood bespan gehaald voor onze Decathlon en wat hout voor de Calmato dus binnenkort gaan we hier weer mee aan de slag.

ok ben benieuwd..

zon 4-taktje op een trainertje is trouwens ook wel grappig dat geeft je kist naar mijn mening behoorlijk wat "meerwaarde"

groet,

Roy

Hee Ton,

als ik vertwijfelend overkom is dat echt niet de bedoeling.
Die uitspraak geld voor het feit dat we liever met deze Calmato een slechte eerste waterervaring hebben dan met mijn toch wel iets kostbaardere Super Decathlon, als deze gaat zwemmen gaan we er hard om lachen, met de Super Decathlon zou ik het toch wel iets jammender vinden.

En zodra we een beetje los zijn op het water gaat natuurlijk wel mij Super Decathlon eraan geloven, zeker weten :yes:

Tevens durven wij wel met de Calmato vanaf elke weg of water op te stijgen, dit is met de Super Decathlon niet altijd even verstandig.

Wij zijn ook wel van mening dat de funwaarde zeer hoog is en dat we het weer als een extra uitdaging zien om dit erbij te gaan doen.

Wij kijken in ieder geval uit naar de eventuele meeting :-)
En anders zowiezo met de Calmato op drijvers "wild"vliegen :lol:

Nee, natuurlijk niet :lol:

En goed komen gaat het zeker (ooit............ een keer...................)

Hee Ton,

Hier de Calmato met het neusje hoe die ongeveer moet worden:
drijver6.jpg

Ziet dit er een beetje redelijk uit qua step lokatie??

En moet de kist nog iets nose up staan als de drijvers vlak in het water liggen? of is dat niet zo belangrijk....

Ik heb met sneeuw drijvers gemonteerd , dat was in maart 2005 .
Erg gaaf en een acceleratie , niet normaal meer !!
Ik heb alleen wel ervaren dat als de motor uitgaat dat de kist dan een stuk moeilijker te besturen is !!
afbeelding157mediumlh4.jpg

Vroegahh , werd er wel watergevlogen op de vlietlanden , is dat nog steeds ???
Er zijn hele mooie rustige stukjes waar dat makkelijk kan .

Hee een Calmato met drijvers :banana:

Mijn idee was ook om de drijvers te monteren als er sneeuw zou liggen en dat werkt dus ook goed :-)

Was het al maar zover :(

Back