Calmato

Kijk, zo ligt mijn oude Calmato er momenteel bij, netjes Gijs, dat begint er op te lijken :thumbsup:

Calmato-reparatie.jpg

Voor de volledigheid ook nog even de foto van hoe hij er drie weken geleden uit zag:

IMG_1871.JPG

Wat ik doe na dat mijn toestel gecrashed is. ik zaag de staart eraf en maak het aan een soort van trofee plakaat. Met de type toestel erop en de datum gecrashed. Geeft leuke reacties thuis van mensen die op bezoek zijn. :lol:

Als ik dat zou doen ben ik bang dat de huiskamer te klein is voor de overige prularia :lol:

Gelukkig niet (maar wel wat gecrashte kisten ;-) )

Morgen om 15:30 weer aanwezig?

Als mijn auto op tijd van de garage terug is........remschijven/klauwen, grote beurt en distributieriem. Ai, dat wordt pijnlijk....

Nou morgen vliegen zit er nog niet in.. Ik heb alles niet af kunnen krijgen zoals gehoopt :( Ben nogal druk geweest met de kwiklinks vandaag. En aangezien ik weet hoe belangrijk die kunnen zijn ben ik van plan om het rustig te doen en niet te snel te werken. Dus morgen nog niet vliegen maar volgende week elke woensdag weer :)
Ik kom zoiezo nog wel ff langs btw

tiemoderksen zei:
Benno ik heb dat dingetje voor je gehaald hoor.. Morgen gelijk maar mee nemen?
Ja graag.

Ik heb ook wat vertraging met mijn sports, ik had hem al af willen hebben maar er moest toch meer aan gebeuren, ook wat lijmwerk aan de vleugelophanging.
Morgen de gelijmde motor even testen en de servo in de vleugel bouwen en dan is 'tie klaar :)

Zo, de Calmato Sports is klaar voor zijn maiden vanmiddag :D
Het zwaartepunt ligt trouwens vreselijk ver naar achteren, geen idee hoe dat nou weer kan. Ik hoop het met de batterij op te kunnen lossen.

IMG_2053.JPG

Hier zit de gelijmde motor op. Ik heb hem thuis een tijd laten draaien en de 2K-metaallijm blijft tot nog toe goed zitten:

IMG_1960.JPG

Benno Z zei:
Zo, de Calmato Sports is klaar voor zijn maiden vanmiddag :D
Het zwaartepunt ligt trouwens vreselijk ver naar achteren, geen idee hoe dat nou weer kan. Ik hoop het met de batterij op te kunnen lossen
Nou die Sports vliegt echt fantastisch :D Leuker vliegen dan de gewone Calmato.
Het motortje heeft het goed gehouden dus die 2K metaallijm werkt super.

Het zwaartepunt was overigens prima, ik had hem niet op zijn kop gehouden bij het uitmeten :oops: Ach ja, zo leer je telkens weer wat....

Hoi Benno

Gefeliciteerd met je eerste vlucht.
Het is jammer dat je volgende week niet op de hei ben.of zal ik dan maar die
week er op gebak meenemen. :?:

Groeten

Hee Gijs,

Benno heeft al laten doorschemeren dat ie waarschijnlijk vaker met de Sport verschijnt dan met de "gewone" versie :-)

Was gister een drukke avond maar wel gezellig, minder gezellig natuurlijk dan met jouw en 1 van je zonen maar dat maken jullie komende woensdag wel weer goed :-)

Voor ons komende woensdag gebak ;-)

Hé Berto

Ik zal over twee weken gebak meenenen, want Benno is er volgende week niet.

Maar één ding is zeker, woensdag zijn we weer van de partij. :banana:

GR

Kan iemand mij dan vertellen hoe je de ringetjes met die opening voor de servo's op dat tonnetje krijgt ?
Zit nu al een half uur met zo'n ding te pielen

Op dezelfde manier als bij je vorige Calmato :wink:

Ik heb het gewoon met een combinatietang gedaan, eerst het ringetje er op, dan met een natte vinger het "ringetje met de opening" goed er op leggen en dan met de tang voorzichtig er op zetten.

Hoi Benno

We heben vandaag weer wat gedaan, Thijmen heeft is niet makelijk dus het was wat werk.
Maar dat mag de pret niet drukken, we komen zo steeds weer een stukje veder.

Van middag nog even op de hei geweest, zonder vliegtuig.
Anderé en Thijmen hebben nog wel gevlogen met de MulTIPLEX Easy Star van Wesly.

Dus ik zal zeggen tot woensdag 17.00.
Ja Berto ik ruim de lijm wel op goed :wink:

En hier even een fotootje tussendoor van mijn gecrashte Calmato die door Gijs wordt opgeknapt:

Calmato-3.jpg

Back