Calmato

Discussie in 'Beginners' gestart door tiemoderksen, 16 jun 2007.

  1. tiemoderksen

    tiemoderksen

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    317
    Luister..
    Ik was gewoon tever om hem nog te besturen.. Is dat nou zo moeilijk te brgijpen :(
    Ik heb een bereik van 1 km en daar zat ik gewoon overheen met als gevolg een crash.. Shit happends maar dat hoort er bij.
     
  2. MPXfan

    MPXfan Guest

    WOW...ik kan mijn Calmato niet meer zien op 1 km; laat staan op 500 m. Wellicht dat meer mensen dit ondervinden en daarom je betoog niet helemaal kunnen volgen?

    In ieder geval: hulde voor je gezichtsvermogen 8O ; jammer van je kist! :|

    Succes met de opvolger maar weer...
     
  3. tiemoderksen

    tiemoderksen

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    317
    Achja :) dit soort dingen gebeuren nou eenmaal.
     
  4. Benno Z

    Benno Z Guest

    Tiemo vliegt met de Mx-12 en R700 die hij van mij heeft overgekocht. Ik heb er ongeveer een half jaar probleemloos mee gevlogen, nooit problemen mee gehad met de ontvangst. Ook gisteren was alles prima, alleen vloog Tiemo toch echt ver weg, ik heb het met de auto nagemeten (de weg loopt parallel langs het veld) en het was 950 meter 8O
    Toch ben ik erg verbaasd dat op die afstand het bereik niet meer toereikend is, op die afstand zou de ontvangst toch nog goed moeten zijn?
    Wel zei Tiemo dat zijn servo's 1 vlucht eerder op de grond heel zachtjes stonden te "jutteren", wat duidt op een storingkje of overstraling van een andere zender. Misschien is dat het probleem geweest?

    Het was wel de klapper van de week overigens, kurketrekkend vol gas de grond in :roll:

    @ Tiemo
    Bestel jij weer servo's bij het bekende adres? Dan mag je er wat mij betreft 10 stuks bestellen, ik heb zelf ook 5 stuks nodig. Op die manier kunnen we mooi de verzendkosten delen.
    En ik ben wel geinteresseerd in de restanten van je motor.

    Er is al aardig wat naar beneden "gevallen" de laatste dagen, vorige week de mijne, nu Tiemo en gister vlogen er twee tegen elkaar aan......
    Er waren veel echtgenotes van piloten aanwezig, ook was vorige week mijn vrouw aanwezig bij de crash, betekent dit voortaan een vrouwenverbod op het veld? :idea:
     
  5. tiemoderksen

    tiemoderksen

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    317
    Benno ik heb gister nog ff gezocht op de site van conrad, kon alleen de link niet meer vinden van de servo's :( Ook heb ik mischien een nieuwe ontvanger nodig want de pinnetjes waar de batterij in moet zijn afgebroken. Wat betreft de motor ? Een stuk van de cabrateur is afgebroken en verder zit die aardig onder het zand.. Heb gelukkig een aardige pa die hem voor mij goed gaat schoonmaken, of die het nog doet ? op die vraag ben je me nog ff een andwoord schuldig.
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Ontvanger: geen seconde over twijfelen, nieuwe kopen. Sowieso is het na een harde crash verstandig om een ontvanger op te sturen naar Corrien, om 'm te laten controleren, maar als er al stukken zijn afgebroken..

    Je wilt niet straks je mooie nieuwe toestel de grond in boren omdat je de oude ontvanger teruggeplaatst hebt.

    Sowieso kun je bij het verhaal van deze crash al vraagtekens bij de ontvanger plaatsen, op 950m hoort die zender/ontvangercombinatie gewoon probleemloos te werken.

    Wat betreft vrouwen op het veld; mijn vriendin gaat eigenlijk altijd mee als ik ga vliegen en ik crash doorgaans juist als zij er niet bij is.

    Ik denk dat je het moet gaan testen; 1 vrouw mee en dan iedereen de hele dag vliegen. Gaat het goed, dan mag die vrouw blijven. Dan de volgende vrouw een dag lang testen, enzovoort. Je komt vanzelf uit bij de vrouw die de toestellen doet crashen. Je zou dan nog kunnen testen of het helpt om haar in een kooi van farraday te zetten oid. Of misschien een zonnebril, misschien laseroogt ze het toestel wel de lucht uit (want voor de prijs van dat toestel had je ook de halve esprit winkel ofzo).
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Onze echtgenotes waren er ook in het begin en wij hadden nergens last van :lol:

    En de Mid-Air gebeurde ook zonder de vrouwen van de vliegers op het veld.

    denk dus dat die vergelijking niet op gaat en dat jullie het echt bij jezelf moeten zoeken ;-)
     
  8. Benno Z

    Benno Z Guest

    Uuuuh, dat was niet Conrad maar MrHobby :roll:
    Bestel jij er dan meten 10?
    Ik moet ook twee ontvangers bestellen dus ik wil er wel drie bestellen, dan kunen we de verzendkosten delen. Een goede Graupner ontvanger, de R16scan, kost € 59,95. Nog nooit iemand gehoord die hier problemen mee heeft. Ook Corrien heeft ze nooit toegestuurd gekregen voor reparatie. Ik vlieg er nu ook mee. En nog een voordeel, er hoeft geen kristal in :)
    Okee, dan hoor ik dat nog wel. Een nieuwe carburateur kost overigens € 48,90, even doorscrollen naar beneden.
    De uitlaat was toch ook afgebroken? Of valt dat achteraf toch nog mee?
     
  9. Benno Z

    Benno Z Guest

    Maar tóch hebben ze misschien wel invloed gehad op de andere 3 crashes, 3 vrouwen 3 crashes.........
    Toch voortaan maar het zekere voor het onzekere? Of het advies van Hezik opvolgen :D
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Gaat niet helemaal op.
    De 3 crashes gebeurde nadat onze vrouwen weg waren ;-)

    Ach en aan de andere kant, hadden het maar geen modelvliegtuigen moeten worden 8)
    Daar zou ik de vrouwen niet voor thuis laten :nooo:

    Was wel blij dat onze kleine het ook leuk vondt, volgende keer gaat ie maar eens aan de kabel 8)
     
  11. tiemoderksen

    tiemoderksen

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    317
    Haha dat zou wat zijn ja :)
     
  12. Benno Z

    Benno Z Guest

    Een hééle late quote maar met mijn nieuwe Calmato heb ik nu inderdaad overal M2 op getapt en alles met metalen kwiklinks vastgezet, zowel roeren als servo's, een stuk beter en veiliger :)
     
  13. tiemoderksen

    tiemoderksen

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    317
    Benno ff voor de duidelijkheid (snap het nog niet helemaal) Morgen ff servo's bestellen + ontvanger of deed jij de ontvanger ?
     
  14. Benno Z

    Benno Z Guest

    Zie PB
     
  15. tiemoderksen

    tiemoderksen

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    317
    Morgen toch nog maar ff naar het veld komen voor de spullen afgeven. Hoop volgende week weer te kunnen vliegen. 1 ding staat vast : Ik ga toch echt niet meer zover vliegen.
     
  16. Benno Z

    Benno Z Guest

    Ach ja, met vallen en opstaan kom je d'r wel in de modelbouwwereld :wink:

    Over vallen gesproken, vanavond heb ik de scheur in de motor gerepareerd met 2K metaal, hittebestendig tot 100 C, hopelijk is dat voldoende.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Over twee daagjes even proberen of het motortje weer fatsoenlijk loopt en dan kan hij op de Calmato Sport worden gemonteerd :D
     
  17. tiemoderksen

    tiemoderksen

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    317
    kzit eraan te denken om morgen toch maar ff naar eindhoven te rijden.
     
  18. Benno Z

    Benno Z Guest

    Zou ik ook doen als ik jou was, dan kan je morgenmiddag weer vliegen :D
     
  19. tiemoderksen

    tiemoderksen

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    317
    Ik heb al bericht van ze gekregen waar het geld heen moet.. Ik heb het geld overgemaakt en nu is het wachten op me vliegtuig.. Vraag me alleen af of er wel iemand is die gaat vliegen met deze wind ?
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik ga zowiezo die kant op en vast ook wel vliegen :yes: :yes: :yes:
     

Deel Deze Pagina