Calmato

Tja, wij vliegen ook wel met "gecrashte" servo`s rond maar dan wel na testen.
Oftewel ophalen en kijken of de tandwielen niet beschadigd zijn, zo niet testen op de ontvanger en een beetje tegenhouden.
Zowel, nieuwe servo`s erin (of tandwielsetje halen).

IMG_0024.JPG

IMG_0022.JPG

IMG_0023.JPG

Sorry voor de grote van de foto's

Hee Tiemo,

Erg naar man van je Calmato. Ik zie op de retescherpe foto dat de soldeerhuls is gebroken, heel erg vreemd, misschien te warm gestookt met solderen? Of per ongeluk verbogen bij het monteren?
Ik ben in ieder geval erg benieuwd waarmee je a.s. woensdag mee komt vliegen.

Berto zei:
Op onze Calmato Sport zit alles nog orgineel en het werkt allemaal nog steeds....
Als ik me niet vergis dan was er afgelopen zaterdag op je Sport tóch een plastic "Calmato-kwiklink" gebroken 8)

Als ik me niet vergis dan was er afgelopen zaterdag op je Sport tóch een plastic "Calmato-kwiklink" gebroken
Klopt maar dat kwam door een "installatie probleem" en niet door het vliegen ;-)

Hee Tiemo

Dat zijn geen leuke berichten, maar laat de moet niet zakken.
Is de vleugels nog in goede staat?

Ik zou zeggen probeer hem weer op de bouwen dan wordt je kennis alleen maar beter.
Zo op de foto te zien is dit zeker wel te repareren.
succes

goh timo das zonde!! :( :( :!: :!:
had er net al wat van gehoord op het veld.
ga je hem nog herstellen?
gr wesley

Me vader doet een poging tot repareren.. Zoek alleen nog iemand die hem als het lukt met repareren, iemand die hem wil bespannen.

@ Benno woensdag kom ik gewoon weer met een vliegtuig ;) Ik laat deze hobby niet vallen door een stom stukje metaal wat is gebroken.

tiemoderksen zei:
Me vader doet een poging tot repareren.. Zoek alleen nog iemand die hem als het lukt met repareren, iemand die hem wil bespannen
Ik heb helaas nog nooit bespannen, ik probeer komende winter mijn Sport opnieuw te bespannen, kun je het niet zelf proberen? Dat hoort tenslotte ook bij de hobby. Hier staat een duidelijke Nederlandse handleiding met foto's.

tiemoderksen zei:
@ Benno woensdag kom ik gewoon weer met een vliegtuig ;) Ik laat deze hobby niet vallen door een stom stukje metaal wat is gebroken.
Kijk, dat zijn pas goeie berichten, ik was al een beetje bang dat je de moed zou opgeven, grote klasse :thumbsup:

Kom op Tiemo,

beetje zelf repararen en bespannen, beide een eitje en je krijgt meer feeling met de gehele hobby.

Zo gek veel werk is het niet en nog makkelijk ook.
Gewoon proberen anders leer je het nooit en moet je elke beschadigde kist door, of een ander laten repareren, of wegdoen.
En da`s ook zonde.

Je hebt gelijk.. als het hout helemaal klaar is dan eens ff opzoek gaan naar wat ik het best ekan gebruiken om te bespannen.. En Benno zo snel laat ik een leuke hobby niet schieten hoor :)

He Tiemo

Dat is een goed besluit, en het is ook leuk als je een zelf gebouwde kist weer zit vliegen.:thumbsup:
En ik moet zeggen het bespannen is goed te doen.
Dus kom op

Gewone houtlijm. Ik gebruik altijd Bison Houtlijm Extra, deze is wat sterker en snel droog.

Ja, twee vliegtuigen crashen binnen 1 maand.....daar zou ik ook echt ziek van zijn :cry:

Heb je nog foto's van je reparatiewerkzaamheden? Altijd leuk om te zien hoe het vordert :)

Benno Z zei:
Ja, twee vliegtuigen crashen binnen 1 maand.....daar zou ik ook echt ziek van zijn :cry:

Heb je nog foto's van je reparatiewerkzaamheden? Altijd leuk om te zien hoe het vordert :)
Nja ben gewoon beetje grieperig (ff offtopic)
Maar ik zou eens kijken of ik 1 deze dagen ff foto's kan maken.

Van af vanavond hoor ik ook bij de calmato club.
Ik heb dan een gele.

Weet iemand toevallig nog een link naar een model voor FMS ik kan de calmato niet vinden.

Kies gewoon een andere trainer... Vlieg gedrag is niet veel anders tussen die modellen. Aan de andere kant is het natuurlijk wel leuk om "jouw" toestel te zien vliegen...

Ron

Gefeliciteerd en veel vliegplezier ermee. Heb je er al mee gevlogen?

Back