Hallo,
Onder mijn quadcopter wil ik een camera met zoom hangen die live beelden naar de grond zend. Hier loopt al een draadje over in het FPV gedeelte, maar er is een stukje electronica waar ik niet uit kom: (misschien dat iemand hier een oplossing kent)
Momenteel heb ik het gedaan door 2 servokanaal schakelaars op de knopjes tele en wide te zetten. Dit kost me echter 2 servo kanalen terwijl 1 er meer dan zat moet zijn
Bovenstaand de achterkant van de camera.
Dat A/B/COM van de seriele poort snap ik, maar ik weet niet hoe ik de 2 poorten van zoom en focus aan kan sturen, weet iemand hier daar misschien meer van?
Gekocht op Ebay zonder gebruiksaanwijzing
Wat ook zou kunnen werken is iets in de richting van:
servo kanaal <40% pin 1 met ground verbinden
servo kanaal 40%> && <60% niets doen
servo kanaal 60%> pin 2 met ground verbinden
Maar zoiets heb ik helaas nog niet kunnen vinden
Onder mijn quadcopter wil ik een camera met zoom hangen die live beelden naar de grond zend. Hier loopt al een draadje over in het FPV gedeelte, maar er is een stukje electronica waar ik niet uit kom: (misschien dat iemand hier een oplossing kent)
Momenteel heb ik het gedaan door 2 servokanaal schakelaars op de knopjes tele en wide te zetten. Dit kost me echter 2 servo kanalen terwijl 1 er meer dan zat moet zijn

Bovenstaand de achterkant van de camera.
Dat A/B/COM van de seriele poort snap ik, maar ik weet niet hoe ik de 2 poorten van zoom en focus aan kan sturen, weet iemand hier daar misschien meer van?
Gekocht op Ebay zonder gebruiksaanwijzing

Wat ook zou kunnen werken is iets in de richting van:
servo kanaal <40% pin 1 met ground verbinden
servo kanaal 40%> && <60% niets doen
servo kanaal 60%> pin 2 met ground verbinden
Maar zoiets heb ik helaas nog niet kunnen vinden