IK had ook wel zo'n vermoeden en heb zelf 10 bestandjes erop gezet.
Het aantal variaties is VEEL te groot dat je op die manier iets gaat vinden. Pas als je een stok achter de deur hebt en er IETS gebeurt, kan je gaan uitbreiden en zoeken naar wat er nog meer kan.
Een manier om een stok achter de deur te krijgen is de string "TAG.TXT" in de firmware op te zoeken, en te kijken wat er nog meer voor "ziet er uit als bestandsnaam" texten in staan.
Ik heb net even zitten zoeken. Als ze "[date]" gebruiken voor het zetten van de datum kan het zijn dat er andere "[xxx]" dingen gebruikt worden voor andere dingen. Wat ik heb gevonden is: "ACTION".
Code:
ACTION:
'pv':preview mode
'vv':video mode
'ar':audio mode
'pb':stillback mode
'vp':video play mode
'ap':audio play mode
'usb':usb mode
'menu':menu mode
's1':press s1
'u':press up
'd':press down
'l':press left
'r':press right
'ok':press ok
't':press tele
'w':press wide
Mogelijk ook in "TAG.TXT", mogelijk iets als : [ACTION]ACTION:vv en dat ie dan zou gaan opnemen zonder dat je verder op knoppen hoeft te drukken.
En dus ACTION:ar : Uitsluitend audio opnemen. In theorie dus handig om batterij te sparen, in de praktijk begrijp ik van metingen van anderen dat ie in "standby" al ongeveer 90% verbruikt van wat ie tijden video opname gebruikt, dus het zal wel niet veel schelen.
Wie heeft de zijne opengemaakt? Ik zou graag weten wat er op de CPU staat. (Er zijn maar een paar "echte" chips. De RAM chip, is langwerpig, heeft ongeveer 50 pootjes. De firmware flashchip, heeft 8 pootjes is vrijwel vierkant, en de CPU.... De rest is (heel) klein grut)
Er is op het internet iemand die 8051 code in de firmware image heeft gevonden. En bij nader inzien ben ik het met hem eens dat het zinnige 8051 code is. Maar die code staat op een rare plek. Ik blijf vermoeden dat die 8051 code om een USB-coprocessor gaat, en dat het ding zelf eigenlijk op een ARM processor draait. Er zijn mensen die texten van een bedrijf op die chips hebben gevonden, en dat bedrijf maakt dan op ARM gebaseerde system-on-a-chip ontwerpen... Dus dat het een ARM is ligt voor de hand.
[ot] Sietse, Scheveningen! Ehh. Ik hoop dat je wat met de hemalijm kunt. (en dan mag je het me nog een keer uitleggen...) Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het blijft bij mij ofwel helemaal kleverig -> het valt zo uit mekaar (alsof er stroop tussen de te lijmen oppervlaktes zit), ofwel het droogt, en plakt helemaal niet.