Car KeyChain Spy Camera

Heb de mijne (metapark V3 versie) ook een tijdje aan de usb laten hangen maar ledje blijft altijd branden. Vraag me af of hier dus ook geen verschillen in zijn.

En hoop inderdaad ook dat er wel een 4,2V afslag in zit. Denk het wel.
Snap toch al niet waarom hij warm zou worden van het laden als het maarliefst 3 uur zou duren. Dat is 80mAh laadstroom. Heb nog geen warme lipo in mn handen gehad na het laden op 1C dus dat kan het niet zijn. Zal dan (lijkt mij) elektronica moeten zijn die voor warmte omzetting zorgt.

Die van mij doet het nu prima :). Voor met de hand filmen is hij ook prima, betere kwaliteit dan de filmfunctie op mijn oude fotocamera volgens mij, behalve bij snellere beelden.
Enige probleem is dat hij zo licht is dat je al snel een beetje trilt. Voor beter beeld moet ik iets van een handvat van lood maken ofzo hahaha. Nou ja, eerst maar een keertje aan mijn helm tapen en aan modelvliegtuigjes hangen!
Kaartje van die friese e-winkel was snel binnen en werkt prima.
Ik weet dat je de datum niet uit kan zetten, maar het wegpoetsen, met welk programma zou dat eventueel kunnen?

Mijne is binnen, volgens de specs is het een versie 2, maar volgens de 'looks' versie 3

JA dat is een goede link, alleen heb ik versie 2 en daar ben ik nog niet uit of het wel kan omdat daar geen bin files zijn geloof ik.
Versie 2?
Heb je intern geheugen dan (dus geen micro sd kaart slot?)
Edit: Oh, zie net dat er andere versies uit zijn van v2 die wel een sd kaart slot hebben.
Dus jouw datum is oranje of wit?

Laatst bewerkt:
tijd weghalen.

Iedereen wil de tijd weghalen bij deze dingen.

Het kan voor zover we(ik) weten niet officieel.

Onofficieel kan je het chipje met de firmware er uit halen, en dan daar waar in dat chipje staat waar de "1" doorzichtig is, uitbreiden naar: "overal" en zo verder met alle andere cijfers. Als je dan dat chipje terugzet, heb je geen tijd meer in beeld.

Ik vermoed zelf, aan de texten te zien in de firmware (die iemand uit dat chipje gelicht heeft, ik heb dat zelf nog niet gedaan) dat het toch wel "officieel" moet kunnen. Je moet dan net zoals je de datum instelt een bestand met instellingen op het kaartje zetten, en dan je camera aanzetten.

Hoe dat bestand moet heten, en hoe het er uit moet zien, weet ik nog niet.

Ik vermoed ook dat als er op de sd kaart een bestand met firmware staat, dat de bestaande firmware deze in het chipje kan flashen. Maar weer geldt: ik weet niet hoe ie er uit moet zien, en hoe hij moet heten.

klinkt geniaal Rew,
Mocht je het willen proberen en het lukt, dan is de hele wereld je dankbaar!

IK had ook wel zo'n vermoeden en heb zelf 10 bestandjes erop gezet. elke keer andere tekens en codes (zelf verzonnen). ook alleen spaties ipv nummers, maar dat werkt niet...
Hoop dat het iemand anders dus wel gaat lukken!

Voor de mensen die hem bij metapark vandaan hebben; krijg je dan als afzender "Airpak Express" uit Singapore? (ik heb bij 2 verschillende besteld, maar weet niet van wie ik hem nu binnen heb)

IK had ook wel zo'n vermoeden en heb zelf 10 bestandjes erop gezet.
Het aantal variaties is VEEL te groot dat je op die manier iets gaat vinden. Pas als je een stok achter de deur hebt en er IETS gebeurt, kan je gaan uitbreiden en zoeken naar wat er nog meer kan.

Een manier om een stok achter de deur te krijgen is de string "TAG.TXT" in de firmware op te zoeken, en te kijken wat er nog meer voor "ziet er uit als bestandsnaam" texten in staan.

Ik heb net even zitten zoeken. Als ze "[date]" gebruiken voor het zetten van de datum kan het zijn dat er andere "[xxx]" dingen gebruikt worden voor andere dingen. Wat ik heb gevonden is: "ACTION".
Code:
ACTION:
'pv':preview mode
'vv':video mode
'ar':audio mode
'pb':stillback mode
'vp':video play mode
'ap':audio play mode
'usb':usb mode
'menu':menu mode
's1':press s1
'u':press up
'd':press down
'l':press left
'r':press right
'ok':press ok
't':press tele
'w':press wide
Mogelijk ook in "TAG.TXT", mogelijk iets als : [ACTION]ACTION:vv en dat ie dan zou gaan opnemen zonder dat je verder op knoppen hoeft te drukken.

En dus ACTION:ar : Uitsluitend audio opnemen. In theorie dus handig om batterij te sparen, in de praktijk begrijp ik van metingen van anderen dat ie in "standby" al ongeveer 90% verbruikt van wat ie tijden video opname gebruikt, dus het zal wel niet veel schelen.

Wie heeft de zijne opengemaakt? Ik zou graag weten wat er op de CPU staat. (Er zijn maar een paar "echte" chips. De RAM chip, is langwerpig, heeft ongeveer 50 pootjes. De firmware flashchip, heeft 8 pootjes is vrijwel vierkant, en de CPU.... De rest is (heel) klein grut)

Er is op het internet iemand die 8051 code in de firmware image heeft gevonden. En bij nader inzien ben ik het met hem eens dat het zinnige 8051 code is. Maar die code staat op een rare plek. Ik blijf vermoeden dat die 8051 code om een USB-coprocessor gaat, en dat het ding zelf eigenlijk op een ARM processor draait. Er zijn mensen die texten van een bedrijf op die chips hebben gevonden, en dat bedrijf maakt dan op ARM gebaseerde system-on-a-chip ontwerpen... Dus dat het een ARM is ligt voor de hand.

[ot] Sietse, Scheveningen! Ehh. Ik hoop dat je wat met de hemalijm kunt. (en dan mag je het me nog een keer uitleggen...) Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het blijft bij mij ofwel helemaal kleverig -> het valt zo uit mekaar (alsof er stroop tussen de te lijmen oppervlaktes zit), ofwel het droogt, en plakt helemaal niet.

Het kaartje is klasse 4, staat er ook op.
Werkt zonder schokken op de Beetleonline camera's
Ik heb een kaartje waar op staat: Klasse 4.

Het is een kaartje van dealextreme. (die overdrijven wel eens. Ik heb een 5Mpixel kamera gekocht die blijkt 0.3 te zijn).

Klasse vier is: meer dan 4Mb per seconde.

De mijne haalt ruim 8. En dat met een "crappy" microSD kaart lezer: de keycam van Beetleonline.

Mijn conclusie: Wat er op het kaartje staat kan overdreven zijn, maar ook onderdreven!

Heb tot nu toe 2 stuks gekocht (op dezelfde dag): Eéntje bij Ebayverkoper eletech (was binnen na 1.5 week), en ééntje bij ecoolstore (was binnen in net geen maand).
Ik moet toegeven dat bij eletech de verzendkosten betalend waren en bij ecoolstore gratis (alhoewel de totaalprijs uiteindelijk dezelfde was).
De camera van eletech heeft een mini-USB naar USB adapter, die van ecoolstore een mini-USB naar USB kabel.

Ik zou nog minstens 10 stuks moeten bijbestellen maar ik twijfel erover bij welke verkoper.
Ecoolstore levert 10 stuks voor 85.24€ met gratis verzending, eletech levert 10 stuks voor 130€, verzending inbegrepen.
De totaalprijs mag niet meer dan ca. 8.5€, max 9€/stuk zijn, verzendkosten inbegrepen, en liefst redelijk snel geleverd.
Enig advies?

Net voor het eerst de cam getest in de lucht; prima kwaliteit, maar ik moet wel nog een en ander aanpassen;

-goed erop letten dat hij recht hangt
-vliegstyle aanpassen
-hoger gaan vliegen, dan zie je meer
-minder snel vliegen

Zal zo het youtube linkje geven:)

Volgende keer samen met BadBert, dan met 3 camera's tegelijk:p

Net voor het eerst de cam getest in de lucht; prima kwaliteit, maar ik moet wel nog een en ander aanpassen;

-goed erop letten dat hij recht hangt
-vliegstyle aanpassen
-hoger gaan vliegen, dan zie je meer
-minder snel vliegen

Zal zo het youtube linkje geven:)

Volgende keer samen met BadBert, dan met 3 camera's tegelijk:p

Eerste keer is altijd even uitvogelen hoe en wat ;)

En jep, volgende keer met 2 keychaincams, en 1 handcam om alles vanaf de grond te volgen :)

Ik zou nog minstens 10 stuks moeten bijbestellen maar ik twijfel erover bij welke verkoper.
Ecoolstore levert 10 stuks voor 85.24€ met gratis verzending, eletech levert 10 stuks voor 130€, verzending inbegrepen.
De totaalprijs mag niet meer dan ca. 8.5€, max 9€/stuk zijn, verzendkosten inbegrepen, en liefst redelijk snel geleverd.
Enig advies?

Car KeyChain Spy Camera DVR Covert Video Audio Recorder on eBay (end time 07-Mar-10 09:01:54 GMT)
Snelle levering - met 1 week in huis en niet na weken zoals Metapark.
Netjes verzonden - niet in een boterhamzakje zoals Metapark.
Klein adapter stekkertje - niet met een stug snoer zoals Metapark
Communicatie in normaal engels - niet in Babelfish zoals Metapark.

Voor de mensen die hem bij metapark vandaan hebben; krijg je dan als afzender "Airpak Express" uit Singapore? (ik heb bij 2 verschillende besteld, maar weet niet van wie ik hem nu binnen heb)

Alexzzz, 't is niet heel goed leesbaar, maar bovenaan staat "HONGKONG POST".

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Kort USB verloopding.

Oh, voor wie het nog niet doorheeft.... Dat ding van ongeveer 4 cm wat je er vaak bij krijgt is niet een volledige USB kabel. Hij verbind alleen de power door. Zo kan je hem aan de PC hangen om op te laden, zonder dat ie door de PC gezien wordt. Je zult je eigen USB kabel moeten meenemen om hem uit te lezen.

Back