Car KeyChain Spy Camera

Bij de ene kreeg ik een prachtig mooi doosje erbij, bij de andere niet, hebben jullie dat ook? Ik had er 1 gekocht als cadeautje, gelukkig heb ik het doosje van de eerste bewaard:mrgreen:

Einde vd middag misschien weer de lucht in.

Ik had er weinig van verwacht.. het cameraatje op een 26cc benzine Yak 54.
Het filmpje dat 'ie op de cockpitkap zat was bagger door de trillingen.
Maar toen 'ie op het stabilo geplakt zat:

:D

Laatst bewerkt door een moderator:
een 3D HD camera?
pr-060117-3dvx3-3qtr_lg.jpg

:D

Loooooooool, ik denk dat ik dan een klein beetje last krijg met mijn CG:mrgreen::mrgreen:

Goed, nieuwe positie;

P1445_03-03-10.jpg

Dubbelzijdige tape met wat draad voor het geval de tape loslaat, de hechting is niet 100% op de plastic behuizing.....

Net gevlogen met bovenstaande opstelling, is al een heel stuk beter dan mijn eerste video, maar nog niet optimaal, je ziet te weinig van de omgeving omdat hij recht naar beneden filmt. Heb nog wat lopen torquen op een paar cm hoogte, zie je ook weinig van:mrgreen:

Volgende keer schuin naar achteren filmen, kijken of dat beter gaat.

Filmen onder een lichte hoek naar beneden is denk ik voor het visuele inzicht nog het beste.
Daarnaast is het aan de *piloot* natuurlijk om het vliegtuig dusdanig te besturen dat de kijker niet over zijn nek gaat van de kapriolen die hij maakt.
Bedenk dat bij een echt vliegtuig/auto/boot de snelheid beduidend lager is dan bij onze modelbouw speeltjes.
Een loping bij de modelbouw duurt minder dan 3 sec terwijl bij een echt vliegtuigje dat minstens 3 minuten duurt.

Ja precies, maar ik vond ook bij rechtuit vliegen het zicht te beperkt:) Naja, misschien van de week nog een poging, is een beetje weersafhankelijk.

Bas had de camera's altijd op de vleugel zitten, maar ik wil geen prop in beeld....

Dubbelzijdige tape met wat draad voor het geval de tape loslaat, de hechting is niet 100% op de plastic behuizing.....
Had ik ook. Ik heb die coating er eerst met een Stanleymes afgeschraapt en op het normale plastic de tape (in mijn geval lichtblauwe klittenband van HobbyCity) erop geplakt. Zit perfect en je kunt de camera lostrekken zonder dat het klittenband los gaat (je trekt eerder de andere kant van je vlieger af :oops:).

Net gevlogen met bovenstaande opstelling, is al een heel stuk beter dan mijn eerste video, maar nog niet optimaal, je ziet te weinig van de omgeving omdat hij recht naar beneden filmt. Heb nog wat lopen torquen op een paar cm hoogte, zie je ook weinig van:mrgreen:

Volgende keer schuin naar achteren filmen, kijken of dat beter gaat.
Toch met zo'n lensje proberen. ;) Dat is echt een wereld van verschil. Ik zal van het weekend tussen alle bezigheden en bij redelijk weer proberen een filmpje te maken met de lens erop. 8)

Omdat ik de camera op een servo wil bevestigen vraag ik me af of de deelnaad tussen het boven- en onderdeksel ook de horizontaal is van de camera? Zo ja dan lijn ik hem uit boven een plaatje, na de coating eraf geschraapt te hebben, en wil ik de spleet met epoxy vullen. Dan klitte(n?)band eronder en op de servo en klaar.

Of zijn er eenvoudiger manieren om de camera horizontaal te monteren?

hier mijn filmje
mooi helder weer !

de camera voor de zekerheid wel even vast gezet, met een stukje ijzerdraad door de vleugel .

[URL="
- vliegen boven delden .AVI[/URL]

gr paulus

Floater Jet van HobbyKing vanaf minuut 3 vlieg ik

Back