Car KeyChain Spy Camera

normaal mag een lipo accu niet zo warm worden als bij mij, je kunt hem wel vasthoude, maar ik schat zo rond de 40 graden.
lijkt me niet gezond.

Op woensdag avond om 23:30u besteld en de woensdag daarna lag er netjes een pakketje op de mat uit Hong Kong:)!

Ik heb de mijne besteld bij beetleonline@gmail.com

Werkt perfect! Degene die huiverig zijn.....ga gewoon bestellen want , het is de moeite waard. Ze kwamen netjes in een bubbeltjes-envelop. 2 voor mij en 1 voor mijn buurman.

En nu lekker helifilmpjes maken!!

Toch raar dat die gast weet dat jij jarig bent!
Of best ief dat hij jouw een kadootje geeft!
Toch raar dat JEZELF er wel voor moet betalen....
Toch lief dat je jezelf een kadootje geeft ;)

Mijne ook bij beetle weg, en op een pqi class4 geen probs.
Noname class 6 wel. Sandisk class2 problemen, kingston class 2 geen problemen.

De vraag is: wordt de lipo warm, of is het de electronica die het laden regelt?
Ik denk de elektronica. In het begin wordt de sleutelhanger warmer dan wanneer de LiPo al een uurtje of wat aan de USB hangt. Ik zal vandaag eens meten met de infraroodmeter.

Even vraagje : zou het mogelijk zijn om de cam tijdens het filmen op te laden? Bij zweefvliegen zullen voor mij de vluchten max. 66 minuten duren, ( tenzij ik er zeker van ben dat ik nog een uurtje kan blijven hangen) en aangezien ik een zonnecel heb die meekan, dan ben ik wel benieuwd of daar mogelijkheden voor zijn,want die fco2 kon niet eens een vluchtje van 53min. Vastleggen, en toen was al het materiaal geschoten ook verloren gegaan (loop, klaverblad, inverted, uitzicht van 1350m) doet de carkeycam dat ook?
Als de accu van de FCO leeg is, is alles verloren. Als de accu van de sleutelhanger leeg is, stopt deze met opnemen maar de opname wordt nog wel netjes opgeslagen. Wat dat betreft doet de software van de sleutelhanger het beter dan die van de FCO. Kwestie van geld hè. ;) :hammer: :mrgreen:
Als je de sleutelhanger al opnemend omhoog gooit, zal deze ongetwijfeld loops en andere stunts uithalen. Maar of je met gooien de 1350 meter haalt... :? :lol: Voor wat betreft het meevliegen: Goed vastplakken alleen het zicht zal beperkt zijn door de matige definitie van de chip. Die is gewoon 300k pixels (640x480) en het beeld wordt geïnterpoleerd naar 720x480 pixels

Heeft iemand de camera al gestript? Ben benieuwd wat de afmeting is van de elektronica en lens.

Dank je, da's dus best groot tov de behuizing, geen winst te behalen.

In welke stand neemt het ding op? Behuizing horizontaal of verticaal (hoop horizontaal)

Nogmaals dank.

Leo

Ik denk de elektronica. In het begin wordt de sleutelhanger warmer dan wanneer de LiPo al een uurtje of wat aan de USB hangt. Ik zal vandaag eens meten met de infraroodmeter.
Zoals beloofd, mijn metingen. Elk van de twee camera's twee laad- en ontlaad/opname-cycli gedaan en het gemiddelde van de twee per camera genomen.

Code:
                      CAM 1      CAM 2
Omgeving (uit)        22.1°C     22.1°C
Video opn. 5 min.     38.8°C     41.6°C
USB Laden  (na 15m)   44.2°C     44.7°C      
USB Geladen (na 8u)   23.6°C     23.4°C

Overigens duurde het ruim 3 uur voor elke cameraaccu leeg was. Helaas dat niet opgemeten. Alle metingen bij een ruime kamertemperatuur. ;)

Vandaag even voordat eht hard ging sneeuwen camera getest.
Met 4 elastiekjes gemonteerd op mijn CEN MG16
jammer dat het een beetje glad was, daardoor kon ik maar in een klein gebied rijden, met 60% gas.
alleen de datum krijg ik niet goed.
de tijd stelt hij wel in, maar datum niet.

Code:
[DATE]
2010/10/02 
19:20:00

Laatst bewerkt door een moderator:
Je maand en dag staat verkeerdom in het txt bestandje.
Is in chinees of amerikaans formaat...:confused:
Jij hebt waarschijnlijk ingevuld 2010/09/02 (bedoeld als 9 februari, wat door de camera gezien wordt als 2 september 2010). Een dag later is dat dan 3 september (zoals in je filmpje)

Dus het is jaar/maand/dag (jjjj/mm/dd) wat je in moet vullen in het tag.txt bestandje.
Op het scherm in de video laat ie het dan zien als maand/dag/jaar. Is een beetje verwarrend, maar tis niet anders.

Makkelijker:
Download dit bestandje: http://www.chucklohr.com/808/tag.txt (rechts klikken en opslaan als)
Dan jaar, maand, dag en tijd aanpassen (je kunt in dat bestandje goed zien wat de dag en de maand moet zijn).

Laatst bewerkt:
Leuk, eens proberen om hem op een stukje foam te leggen. Het lijkt nu of de trillingen van de motor het beeld wat onscherp maken.

Dat gebeurt idd, de trillingen maken het beeld in iedergeval niet beter.
helaas vind ik geen betere manier om hem vast te maken met elastiekjes.

Datum nog een proberen in te stellen, lukt niet..

Code:
[date] 
2009/02/10 
19:48:00

Heb je dat bestandje gedownload en veranderd?
[date]
2010/02/10
19:55:00

Let op dat je alleen de cijfers veranderd en niet een extra spatie of enter toets gebruikt!!!

De datum en tijd worden veranderd op het moment dat je camera ook daadwerkelijk uit zet.
Dus tag.txt op kaartje zetten (niet in een map, maar direct op de kaart)
Camera aan, filmpje maken, stoppen, camera uit (het tag.txt bestandje is nu automatisch verwijderd van het kaartje, zo niet dan is er iets niet goed gegaan).
Het eerst volgende filmpje dat je maakt heeft dan pas de goede datum en tijd (dus niet het filmpje dat je maakt tijdens het veranderen van de tijd).

Als het hiermee nog niet lukt heb je misschien een foutieve camera (hoewel ik dat betwijfel, omdat het jaartal wel goed is) of je doet je naam eer aan ;)

Laatst bewerkt:
Ideetje?

Ik denk dat ik er 2 ga aanschaffen over een tijdje.

1 voor in het model en 1 om aan de zijkant van mijn bril te plakken om het model van buiten te filmen tijdens de actie.

Vandaag eindelijk het microSD-kaartje binnengekregen. Heeft me net geen €16 gekost, via australië, voor een Sandisk class 2.
Wat een verbluffende resultaten voor zo'n goedkoop cameraatje. Is mooier dan de camera op mijn SE K310i! echt een aanrader!

Back