Carson CH-4

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Snickelson, 20 jan 2006.

  1. pure

    pure Guest

    ik heb horen zeggen dat het het beste is dat je je auto rond de 15 graden inrij mischien is dat onzin maar ik ben ook beginner dus je laat je alles wijs maken

    ik ga in ieder geval mijn auto in de garage in lopen heb daar een verwaring en dan is het een graad of 15 hahaha zo ga ik dat doen
     
  2. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    ik heb hem volgens mij bij 5 graden laten inlopen.... eigelijk niet op gelet. maar welke zender heb jij? en heb jij mischien ook de storing dat je auto opeens naar rechts schiet?
     
  3. RClipse

    RClipse Guest

    De motor slijt harder door te lage temperatuur, en je brandstof ontbrand bij 6 graden... dus warm pluggie is handig...
     
  4. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    maar dus eigenlijk bij niet te koud weer rijden en ook niet bij te warm bijv 27 graden ofzo dan word de motor roch veel te heet?
     
  5. RClipse

    RClipse Guest

    2 stukkies die ik heb gevonden door search te gebruiken... (aanrader!)

    allebei van Dirk Jan:

    Wanneer het te koud is komt je motor niet goed op temperatuur (niet op bedrijfstemperatuur) en dat is niet goed voor je motor.

    Wanneer de motor namelijk te koud blijft, is de passing tussen zuiger en cilinder heel groot. Hierdoor slijt de motor harder dan normaal. Niet voor niets moet je niet meteen volgas wegrijden met je (echte) auto, maar moet je hem eerst warmrijden. Dit geldt ook voor modelauto's en je motor moet toch wel minimaal 80 graden worden om goed te lopen.

    Over het algemeen is 100 graden een goede bedrijfstemperatuur. Dit is puur een richtlijn, want sommige motoren lopen beter als ze warmer zijn en omgedraaid. Bovendien kan je je motor pas goed afstellen wanner deze op bedrijfstemperatuur is.



    Het ligt eraan of je motor beter loopt. 6 graden is aardig koud, maar 30 graden is weer erg warm.
    Bij te warm weer is het ook weer niet goed om te rijden, want dan kan je motor weer overhitten. Over het algemeen kunnen wedstrijdmotoren meer aan dan hobbymotoren. Vandaar dat veel wedstrijdrijders zeggen dat je met 30 graden wel kunt rijden en hobbyrijders vaak denken dat dat te warm is. Beiden hebben eigenlijk wel gelijk want het zijn andere motoren.
     
  6. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    bedankt nou weet ik meer over mooi opgezocht.
     
  7. pure

    pure Guest

    okeey heb de mijne ook binnen gisteren kwam hij binnen

    nu even een ondvanger der en dan maar is kijken wat het is alleen jammer dat er geen nederlanse gebruikaanwijzing bij zit mischien heeft iemand die
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik mag aannemen dat je intelligent genoeg bent om duits of engels te kunnen begrijpen en zeker de plaatjes.
    Als je in Nederland een product koopt die geen Nederlandse handleiding kent is de kans gewoon groot dat die er niet is...
     
  9. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    de gebruikaanwijzing is echt "prut" er word eigelijk alleen hoe je de motor in moet lopen en er staan een paar plaatjes van de elektronica.... als dit je eerste auto is zou je vaak naar de winkel moete....
     
  10. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    hoezo een auto zit niet zo moeilijk. in elkaar bekijk het eerst voordat je het uitelkaar gaat halen.

    en niet zomaar iets uitelkaar gaat halen als je niet weet wat het is en dan is het och niet zo moeilijk.
    gewoon goednadenken
     
  11. pure

    pure Guest

    daar heb je gelijk in, maar deze auto word zonder zender geleverd dus je kan niet veel kijken van hoe het inmekaar zit. als dit iemands eerste auto is nou die mag wel van hele goede huizen komen ,

    maar de auto op zich zelf vind ik klasse :D

    even een vraag voor de mensen die deze auto hebben waar hebben jullie je baterij houder zitten als ik hem onder dat plastic schijf staat die plaat helemaal bol dat is niet de bedoeling denk ik
     
  12. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    ik heb heb onder dat plastic..... maar ik heb dat "clipje" die zorgt dat de batterij er niet uitschijft eraf gezaagt. maar ook met dat clipje zit het prima hoor
     
  13. pure

    pure Guest

    het is al opgelost heb ook dat lipje afgezaagt
     
  14. cwdrachter

    cwdrachter Guest

    Ik heb hem ook bij onder het plastic zitten, gaat prima. Dat klipje vind ik zelf handig, kan het in ieder geval niet die kant op los trillen. :lol:
     
  15. pure

    pure Guest

    nou ik heb hem een tankje laten lopen daar net

    ik schrok wel een beetje ik verwarmde even voor met een feun en ik dacht zo dat wort weer een half trekken aan dat koort voor hij de eeerste keer start maar ik trok EEN keer en de motor was al weg

    heb nog nooit zo veel geluk gehad hahah
     
  16. cwdrachter

    cwdrachter Guest

    Bij mij startte hij dus ook met 1-2 keer trekken. Heb hem alleen nog een tankje stationair laten lopen. Als het wat behaagelijker buiten is dan ga ik hem verder in laten lopen. :D
     
  17. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    als ik jullie was zou ik even wachten. het is niet verstandig om met super koud weer te rijden.
    en het is nu aaardig koud.
    wacht gewoon toto het weer iets warmer word.
    rick;)
     
  18. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    je kan gewoon rijden met dit weer hoor.... ik rij ook gewoon en de motor komt goed op temperatuur.
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ja, voor je gevoel wel, totda tje er een ir tempgun op zet, dan schrik je wel even!

    De kop inpakken met alu folie helpt al een heel stuk, maar ja , zonder tempgun, is het wel lastig in de gaten houden...

    Ik raad je aan te rijden onder "normale" temperaturen.
     
  20. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    ik check nooit de temp. met een meter, kan ik zelf ook wel. en desnoods zet je hem gewoon wat armer:p en waarom zou je niet de goede temp. kunnen voelen? als je gewoon zorgt dat je geen koude handen hebt, of je doet gewoon een drupeltje spug of water op je koel kop en als dat gewoon na 5sec verbrandt is er niks aan de hand hoor.
     

Deel Deze Pagina