Carson Eurofighter

Discussie in 'EDF forum' gestart door Noah, 17 jun 2008.

  1. squid275

    squid275

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    470
    Locatie:
    gramsbergen
    Mijn Eurofighter is vrijdagavond naar de eeuwige vliegvelden gegaan (gecrasht).
    ik was dus aan het vliegen, heb ik ineens op 40/50 meter hoogte geen bereik meer, waarschijnlijk is het ontvangerkristal eruitgetrild. vervolgens vloog de eurofighter op volle snelheid vertikaal de grond in:eek: nu ligt de hele voorkant aan stukken:( is ook niet meer te repareren.
     
  2. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    aaaaah zonde man, evt zelf neusje maken en verven?

    ik verwacht (als ze weer gaan vliegen, de echte vliegtuigen dan wel) eind van deze week/begin volgende week mijn 4s lipo's
     
  3. squid275

    squid275

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    470
    Locatie:
    gramsbergen
    zelf neusje maken gaat niet lukken, misschien ook wel maar dat maakt niet uit want ik heb al een funjet besteld:)
    zal met mijn setup en een 5,5X4,5 propje ongeveer rond de 130/140 kmh gaan op 3s:-D
     
  4. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Badbert, ik heb de eurofighter van asw1 overgenomen en vlieg hem dus nu met de bewuste 4s 2650. Gaat prima, vluchttijd ongeveer 5 minuten. Als je nog een foto wilt zien van hoe accu in het vliegtuig zit zal ik er tzt 1 maken.
     
  5. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Heej, een foto hier plaatsen is misschien voor meerdere handig, volgens mij had ik al foto's gehad :)

    Mooi dattie goed vliegt, had toch wel iets meer vliegtijd verwacht, maar goed.
    Heb nu ook ongeveer 5 minuten op 2200 mah 3s.

    4s lipo's zijn onderweg :p haha :D
     
  6. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik vlieg wel vrij veel volgas hoor. 1/3 gas blijft die ook nog hangen en dan zal je wat langer kunnen vliegen, is alleen niet zo spannend.
    Wat ik wel altijd heb is dat de lipo warm is na het vliegen. Niet extreem maar wel meer als handwarm. Kan dit kwaad, ik dacht dat lipo's niet warm mochten worden?

    Zo zit de batterij er in. Er zit een plankje onder zodat hij naar achteren ook nog steun heeft.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2010
  7. want a plane

    want a plane

    Lid geworden:
    17 aug 2005
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Zuid holland
    onboard filmpje youtube

    hier een filmpje van zaterdag avond met een flycam one op de eurofighter.



    Greets Rowan,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Cool filmpje :)

    ik heb van het weekend mijn 4s lipo's binnen gehad, even erin gelegd (natuurlijk wel het opstaande randje in de accu bak weggesneden) om snel het cg goed te krijgen.
    Alleen nog even wat ondersteuning maken aan de achterkant van de accu.

    Marre... damn wat een verschil.... wat een power! :p
    helaas niet kunnen vliegen, maar dat komt hopelijk snel!
     
  9. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    mattiejplane

    wat leuk om te lezen dat je er een beetje schik van hebt.
    wat betreft je opmerking van de lipo dat deze niet warm zou worden
    heb je het fout
    een lipo geeft zijn beste prestatie wanneer deze een temperatuur heeft van ongeveer 40 graden
    er zijn een aantal mensen op rcgroups die beweren dat de temp. nog hoger ligt, maar dat betwijfel ik.
    een lipo die handwarm is geeft zeker geen problemen hoor
    er zijn zelfs vliegers die de lipo voorverwarmen, dus gewoon gaan met dat ding
    wanneer hij bloedheet uit het model komt heb je een probleem want dan gaat hij bolstaan en kun je hem als je pech hebt weggooien.

    gr Albert;)

    en vlieg ze nog he
     
  10. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Heeft er trouwens iemand nog wat aan de instellingen van de regelaars veranderd?

    Het viel me op dat ik nu 4 piepjes hoor ipv 3, dus het lijkt me alsof de reglaars de instellingen voor 4s zelf uitvogelt?
     
  11. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    WAAHAHHAHAH dat gaat als een trein op 4s ;P lol!!!

    filmpje komt nog!!
     
  12. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    He dat is mooi snel en die regelaars houden het heus wel vol, die amx heb je trouwens weer netje gerepareerd super

    gr Andre
     
  14. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Jaaa, de amx gaat ook weer lekker!

    moet er nog wel bij zeggen, dit was de eerste keer dat de accu van de eurofighter gebruikt werd, dus het wordt nog IETS beter :p

    ik vond hem heerlijk hard gaan :p

    jullie kunnen echt zeggen: "we zeiden het toch?" :p nooit meer 3s voor mij in dat schuimpje!!!!!!

    Mooie is dat hij met dezelfde uitslagen net zo makkelijk te besturen is, hij gaat nu wel veel beter door bochten (valt minder naar beneden)
     
  15. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    we zeiden het toch hahaha;)

    toch wel leuk dat het allemaal bevalt met dat 4s
    de amx van andre gaat ook super op 4s maar dat had ik ook al tegen hem gezegd haha


    gr Albert
     
  16. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Dus nu nog de AMX op 4S ha ha
     
  17. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    en natuurlijk met een sapac fan toch Andre;)

    gr albert
     
  18. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Alleen maar want dat loopt SUPER en gaat verticaal net zo lang je hem kunt zien, of niet Albert ha ha
     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Nee, de amx blijft op 3s. De setup die er in zit kan geen 4s aan helaas... en heb geen zin om hem open te slopen. De snelheid van dat ding is prima, vliegt HEERLIJK
     
  20. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Slopen!!!! 2 schroefjes los en de fan eruit trekken een andere esc plaatsen een 60Amp binnen een 1uur alles klaar, dus hoe lang kun je nog wachten.... Pieter!!!!! want snelheid is erg leuk in een edf. want daar ben je nu wel achter
     

Deel Deze Pagina